hoevaak krijgen jullie kinderen tussendoor iets?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Waar ik eens benieuwd naar ben is hoevaak en of jullie tussendoor iets geven?
    Doel dan op speelgoed/spelletjes/knutselspul e.d.
    Maak je dan nog onderscheid in dingen, bv simpele stiften tussendoor, maar speciale disneystiften voor verjaardagen e.d. of maakt dat niet uit?

En hoe zit dat met spelletjes en speelgoed. Helemaal niet tussendoor of kleinigheidjes. Of ook wel gewoon grote duplo/playmobil sets "zomaar"?

En maak je nog onderscheid in het geven in de kinderen die wel of geen zakgeld krijgen?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier krijgen ze wat tussendoor als het nodige is. Laatst waren we de knutselschaar kwijt en dan krijgt ze gewoon een nieuwe. Als de stiften op zijn precies zo. Vaak gaan we ze samen kopen dan, hebben we gelijk een uitje gedaan die dag ;) Maak dus ook geen onderscheid tussen normale stiften en prinsessenstiften.

Soms krijgen ze ook wel eens een groter cadeau. Als ze iets graag willen hebben en lief zijn geweest die week ofzo, dan wil ik nog wel eens zwichten. M'n vriend neemt ook altijd een cadeautje mee als hij in het buitenland is geweest.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Knutsel spullen kopen we vaak aan het begin van een vakantie, maar nieuwe stiften of scharen, bij de hema of action is dat niet zo'n probleem. Ze hebben dan ook genoeg knutsel spullen!

Groter speelgoed tussendoor in principe niet. Zoon is in juli jarig, dochter in november en met kerst is het groot uitpakken onder de boom. We kopen dan ook niet zomaar lego/duplo/playmobil tussendoor. Soms wel wat kleins.

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Kleine dingen (knutselspullen, stiften, speeltjes) krijgen ze regelmatig. Van de week kreeg onze oudste nog sneeuwpoplampjes van de Hema voor op z'n kamer. Dat kostte € 1,50.

Grote dingen, zoals Playmobil, krijgt hij voor z'n verjaardag of voor Sinterklaas.

Iets kleins vind ik tot een bedrag van € 15/20.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Hmmm, wekelijks denk ik... Kan iets groters zijn zoals afgelopen week het K3-jurkje (wij hebben geen kerstkado's gedaan) of een 'rotzooitje-ding van een euro van de action.
    Vandaag kreeg ze ook weer een cupcake-prinses van mijn moeder. En voordat het lente wordt is ze echt toe aan een grotere fiets. Dat kan niet wachten tot mei, haar verjaardag.
    Op 1 januari krijgt ze een nieuw 365 verhaaltjes boek.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.818
    113
    Hier ook wekelijks wel denk ik. Grote nuttige cadeaus ook tussendoor zoals een fiets.

7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Knutsel tussendoor maar dingen boven de vijf euro gaan naar verjaardag of sinterklaas.
    Mijn kinderen krijgen wel in de zomermaanden regelmatig iets van de rommelmarkt.

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Met verjaardag etc pak ik meer uit,maar zie ik iets leuks voor hem of heeft die iets nodig koop ik het ook gewoon en krijgt die het meteen.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Knutselspullen koop ik gewoon tussendoor als ik het tegenkom. Ander speelgoed alleen bij speciale gelegenheden of als ik het educatief belangrijk vind.

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goede! Ik volg even. Over het algemeen krijgt ons zoontje alleen iets met zijn verjaardag, sinterklaas en kerst. MAAR ik merk ook dat als het zomer is en ik sta in de action ik toch even een bal koop. Of als ik monsterverkoop op mijn werk heb en ik zie iets leuks geef ik het soms ook al. Dus heel consequent zijn wij er nog niet in. Maar dat wil ik eigenlijk wel gaan doen!!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met enige regelmaat. Geen grote dingen, maar zoals vandaag als we bij de Zeeman zijn en ze zien een doosje stickers of een kleurboek wat ze heel graag willen - prima.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is hier ook wel. 2 weken geleden heeft dochter een nieuw bed gekregen. En beiden hebben een fiets nodig.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#13 MMarianne, 28 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2015
    Met enige regelmaat :D
    Hebben daar niet echt regels voor, als ie iets nodig heeft dan kopen we dat...of het nu knutselspullen zijn of een fiets is. Hij krijgt ook regelmatig zomaar iets tussendoor, meer kleinere dingen maar ook wel iets van zeg playmobil. Om het te beperken tot verjaardag, sinterklaas en kerst vind ik ook wat, zeker omdat ie ook in december jarig is.

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de laatste tijd krijgt dl wat minder maar dat komt ook door sinterklaas en zo..
    en ze is straks jarig dus dan mag ze haar wensen voor die dagen bewaren.
    maar over het hele jaar genomen krijgt ze wel regelmatig wat.
    iets wat ze nieuw nodig heeft of gewoon voor de leuk.
    het kost dan eigenlijk ook nooit meer dan 5 euro het moet wel leuk blijven.
    de grote dingen probeer ik altijd zo lang mogelijk uit te stellen

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    ;) best vaak eigenlijk.
    Afgelopen weken was het wel echt extreem: verjaardag en Kerst, allebei met veel cadeaus. Vooral de oma's en mijn zusje kunnen er wat van. Het is gewoon te veel.
    Maar nu heeft hij bijvoorbeeld de Duplo trein gekregen en eigenlijk wil ik dan toch ook graag de rails uitbreidingsset kopen. Ik houd me in... Maar dat lukt niet heel lang ben ik bang :D.
    Maar af en toe een klein autootje zoals hotwheels, een kleurboekje of een voorleesboekje...toch wel elke week. En als ik dan weer eens bij de action ben, dan kan ik het ook niet laten. Toch weer een klein dingetje gekocht voor in zijn keukentje. Ik vind voor hem kopen eigenlijk net zo leuk als voor mezelf iets kopen, geniet er echt van.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier krijgen ze tussendoor wel eens wat. Vaak een kleinigheidje (bv stiften) van de action ofzo. Niet zo heel vaak, denk 1 keer in de 2 maanden. Ze krijgen ook met kerst cadeaus trouwens.

17. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wij laten ons hier niet beperken tot sint/kerst. Grotere dingen bewaren we wel zo goed als tot zijn verjaardag omdat het toch wel wat speciaal moet blijven vind ik en dat is het toch niet echt als je het toch al bij wijze van iedere dag van het jaar kan krijgen.
    Maar als dingen echt nodig zijn, gaan we daar niet mee wachten. En zo nu en dan gewoon eens wat tussendoor als kleins kopen we gewoon als we iets tegen komen of denken dat iets voor nu wel leuk zou zijn. Zit geen echt regelmaat in, dus is echt gewoon eens willekeurig in de zoveel tijd.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen idee. Knutselen vind hij nog niks aan maar als hij dat leuk vind krijgt hij dat.
    in de lente/zomer krijgt hij buitenspeelgoed. Dit jaar een grote zandbak en fiets denk ik.
    verder niet veel. Als ik maaltijdcheques krijg op het werk en we zijn in de colruyt mag hij wel iets uitzoeken. Wat kleine autootjes of een boekje. Colruyt is een grote supermarkt in België en die hebben 1 gang met speelgoed en boekjes.

Verder geen idee eigenlijk. Ik denk dat nu pas de leeftijd komt dat hij er eens naar gaat vragen als hij iets ziet. Over een actionprulletje zal ik niet moeilijk doen maar hij zal zeker niet altijd iets krijgen. Maar ik ga maar 2x per jaar naar de action of winkels waar speelgoed ligt buiten die colruyt :p
    Eergisteren zag hij iets leuks op een kerstmarkt. En maar kijken ernaar, was echt een prulding. Je kent het wel, aantrekkelijk voor kleine kindjes maar zodra je het aanraakt valt het al bijna uit elkaar. Hem uitgelegd dat dat snel kapot gaat en hij vond het goed

19. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Onze kinderen van 4 en 2 vragen eigenlijk nooit ergens om. Zijn ook echte buitenspeelbeesten. In de tuin hebben ze dan ook een enorm speelhuis/zandbak/schommel/inground trampoline. Euhm ja gewoon gegeven. Hebben wij namelijk zelf ook veel plezier van.

Voor de rest krijgen ze met verjaardagen, kerst, Sint grote cadeaus maar tussendoor eigenlijk niet. Hebben ze dingen als nieuwe knutselspullen nodig, dan koop ik die gewoon. Overigens vind ik een grotere fiets niet vallen onder groot cadeau geven. Een fiets is gewoon nodig.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Onze dochter krijgt gewoon iets wanneer ze eraan toe is. Stickervellen of ander knutselspul neem ik regelmatig voor haar mee maar dat kost ook niks. Voor de zomer wil ik een zand-watertafel voor haar hebben, dat is wel wat duurder maar ik laat mij niet tegenhouden omdat er dan geen speciale dagen zijn. Ik zou het ook niet leuk vinden om zoiets voor haar verjaardag te geven omdat ze in januari jarig is. Dan kan ze er nog niks mee.

Deel Deze Pagina