Tsja, boodschappen doen vind ik altijd heerlijk tot aan de kassa. Wij zijn altijd voor ons samen al bijna 100 euro kwijt aan de wekelijkse boodschappen. Nou dacht ik vandaag, ik ga eens proberen wat minder geld uit te geven aan boodschappen omdat ik 80/100 euro altijd wel veel vind. Ben dus even de lidl geweest, en naar de Super de boer. Denk je goedkoper te kunnen winkelen, ben ik nog meer kwijt dan gewoon. Jeetje, de lidl is zo goedkoop niet meer hoor. Heb mijn bonnetje nagekeken wat ik nou echt niet nodig zou hebben gehad en wat ik extra heb gekocht. Maar alles hebben we ook gewoon nodig. Ben wel benieuwd hoe jullie huishoudpot eruit ziet. Aangezien we van heel veel horen dat we zoveel geld aan boodschappen uitgeven. En we niet weten hoe we minderen moeten. als we kunnen besparen leek mij dat iets waar je dat op zou kunnen doen.
ik doe mijn boodschappen ook bij de liddle en wij doen dat dan direct voor twee weken en we zijn dan (schrik niet) tussen de 60 en 70 euro kwijt..... en ik red me dan ook echt twee weken ga alleen tussendoor wel hier naar de winkel voor mijn brood en het pjamapapje voor ons dochtertje ohw ja en cocacola want die andere cola vinden we niet lekker....
wij doen onze boodschappen gewoon bij de appie aangezien we geen auto hebben en de lidl echt te ver is op de fiets.. we geven voor 2 personen 50 euro per week uit, incl extra dingen als chips, of toch iets anders willen eten dan er in huis is. en dit zou wel minder kunnen, want echt op de prijzen letten doen we niet zo heel veel
Ik vind de Lidl echt niet duur hoor. Wij doen daar ook de boodschappen en incl de luiers, billendoekjes en af en toe wasmiddel en vaatwasblokjes zijn we rond de 75,= per week
Goh dat vind ik echt zo knap he... Mij lukt dat nooit. Om de 3 dagen moet ik echt weer naar de appie en ben dan 30 euro kwijt. Kook je veel groente en zo ja, haal je dat dan ook voor 2wk?
Ohh jeetje, wat geven wij dan veeeeel uit zeg. Ik zou niet weten hoe we kunnen minderen. We eten gewoon erg lekker, veel fruit, al zijn het niet eens dure merken die wij kopen. Soms eens even een doos ijsjes mee ofzow. Hmmm, moeten we dus wel kunnen minderen. Wij letten in de winkel ook helemaal niet op prijzen hoor. Misschien dat eens gaan doen Alhoewel, we zeggen wel altijd. We werken allebei erg hard, hij 36 uur en ik 31 uur, dat we niet op boodschappen willen bezuinigen. Een drankje en wat lekkers moet kunnen maar 100 euro in de week is wel 400 in de maand waar je de helft van kan sparen .... of iets leuks extra doen of eens extra uit eten ofzow.
Vraag me wel eens af hoe mensen zo duur uit komen aan de kassa haha. Zijn jullie echt merkbewust? of heb je toch niet stiekem extra's? Ik koop veel van AH merk of ES merk..scheelt soms een euro per artikel vergeleken met merkartikelen. Wij zijn ongeveer 50 euro per week kwijt. Moet zeggen dat dit meer is als mijn vriend mee gaat want die ziet altijd veel te veel lekkers
ow ja nog een kleine tip. Als de vlees bv. die dag over de datum gaat wordt hij vaak met 35 tot 50 % afgeprijsd. kan je die dag makkelijk nog eten of invriezen. Dit gebeurd ook met de groente ( alleen die vries ik niet in )
Hmmppff... ik let inderdaad veel te weinig op wat ik koop. Ik let wel op de prijzen, maar koop gewoon altijd véél... Wij geven toch wel minstens EUR 100-125 per week uit volgens mij. Bij de AH. Is wellicht wel erg veel, maar we houden allebei erg van lekkere dingen
Misschien een tip voor wie wil bezuinigen: Maak thuis alvast een lijst met dingen die je nodig hebt, ook eten haal je voor een week boodschappen probeer dan al voor een week eten te verzinnen zo zorg je ervoor dat je geen dingen koopt die je eigenlijk niet nodig hebt En ja een beetje op de aanbiedingen letten kan ook geen kwaad vooral met frisdrank, wasmiddel luiers enz. en ohja ga niet winkelen met een lege maag haha
Ik doe ook wel eens boodschappen bij albert. Dan word het thuis afgeleverd. Dan ben ik 100 euro kwijt voor 2 weken omdat je dan echt alles goed in de gaten kan houden. Daar heb ik die verzendkosten dan wel voor over. Het is altijd nog minder dan gewoon naar appie gaan. Als ik gewoon naar appie ga op vrijdagavond dan ben ik voor een week 100 euro kwijt. Al is het wel leuker om te gaan dan om het te bestellen vind ik.
Wij zijn ong. 60 á 70 euro kwijt aan boodschappen waar we 3 á 4 weken mee doen en dan eten we echt veel! zo gezond mogelijk en natuurlijk altijd extra lekkere dingen meenemen Wij winkelen bij Aldi en Jumbo. Alleen het brood halen we altijd apart die kopen we wel duur bij jumbo maar is ook erg lekker brood.
Je was bij Super de Boer geweest? Dat is de duurste winkel die je kan hebben. Nog duurder dan de Albert Hein. Ik kijk nergens naar, koop A-merk en bij Albert Hein en zijn ook 100-125 euro per week kwijt. Denk dat het een heel normaal bedrag is als je luxe boodschappen doet. Haal je je standaard zaken (toiletpapier, wasmiddel, koekjes, etc) bij de Liddl of Aldi, dan scheelt dat zeker heel veel!
Ik ga 1x in de maand naar de Aldi. Daar haal ik koekjes, tissues, wc papier, luierdoekjes, crackers, ijsjes etc. Dan sla ik voor ongeveer 40,-- in (dat is dus voor een maand) De rest van de boodschappen laat ik bezorgen door Albert.nl. Lekker makkelijk (een ander neemt een hulp in de huishouding en ik laat mijn booschappen bezorgen, scheelt me een ochtend werk op m'n vrije dag!). Ik haal daar voor ongeveer 75,-- in de week. Ik merk dat ik bij albert.nl veel gerichter winkel dan dat ik in de supermarkt doe. Dus ook dat scheelt weer. Bij elkaar dus ongeveer 85,-- in de week voor z'n drietjes. Heel netjes vind ik zelf. Pim
Ik ben het allermeeste geld kwijt aan verse groente, wat ze daar voor vragen is echt belachelijk (zowel bij de AH als bij de Coop). 2,00 euro voor 75! gram sla, au. En in de salade moet natuurlijk, 2 soorten tomaat, paprika, pijnboompitten, komkommer, lenteuitjes. (bij elkaar denk ik wel 12 euro, eet ik dan 2 dagen van maar moet natuurlijk nog wel vlees en aardappel ofzo bij) Echt als je iedere avond groente uit pot of blik eet (ook gezond alleen vind ik het persoonlijk minder lekker) bespaar je wel 25% denk ik.
ik krijg dat niet voor elkaar zo weinig geld hoor. net wat sommige van jullie zeggen, even naar de apie si al 30 euro per keer. echt heel duur vind ik alles en extra's zitten er dan echt niet bij. maar goed wel een uitdaging eens meer te kijken hoe ik zal kunnen besparen.
Even voor degene die winkelen via albert.nl. Hoe is jullie ervaring ermee? Heb je een bepaalde bezorgtijd die je kan kiezen en houden ze zich daar ook aan? Heb er wel eens naar zitten kijken maar geloof dat ze iets van 5 euro thuisbezorgkosten rekenen. Vind ik best een hoop.
als je elke dag echt eerlijk kijkt wat ik gebruik ben ik minder kwijt dan wat ik haal in het weekend er gaat altijd wel een berg de bak in of er staan 4 pakken rijst in de kast. smorgens eten we crackers met kaas en melk de hele dag zijn we op het werk. savonds aardappels groenten(vers)vlees frisdrank fles per dag en koffie. brood en beleg haal ik vers +appel 2 kiwi,sinaasappel en pak yoghurt dat staat p mijn werk. vrijdag en zaterdag halen we gewoon waar we trek in hebben zondags dan weer de weekboodschappen dan kom ik op bijna 80 tot 100 euro per week. volgens mij 10 euro per dag moet je van kunnen eten met 2 volwassenen maar ene keer duurder dan andere dag
Ze hebben verschillende bezorgtijden (duur en goedkoop). Ik laat ze altijd op een goedkope tijd bezorgen, dat kost dan 4,95. Het is best veel geld, maar als ik op mijn vrije woensdag met Emme boodschappen ga doen ben ik de halve ochtend kwijt. Ik vind het de tijd die ik er mee bespaar wel waard. Zoals ik al schreef, een ander heeft een poetshulp, ik een boodschappenhulp De bezorging is perfect. Ze zetten het in de keuken neer . Pim