Boodschappen doen........

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly24, 23 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel1977

mel1977 Actief lid

Zijn ze altijd op tijd of wisselt het erg?
    (ik zit er aan te denken om de boodschappen voor mijn werk via appie.nl te gaan doen, scheelt me een paar keer boodschappen doen per week :)

2. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik doe 3 x in de week boodschappen bij de appie hein, want die is om de hoek. Wc papier en keukenrollen enzo haal ik bij de lidl. Ben toch wel 100 per week kwijt voor 3 persoons huishouden. Ik begon me al af te vragen of ik de enige ben die altijd zoveel kwijt is, maar nu ik dit allemaal lees niet dus. Stelt me toch wel een klein beetje gerust hihi...alhoewel, blijft toch veel geld voor dat beetje boodschappen, niet waar?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Ik doe zo'n 3 x boodschappen per week afwisselend bij de Lidl, AH of de Plus.
    Van de Lidl haal ik vooral groente en fruit, goede kwaliteit en goedkoop. Luiers, sapjes, melk etc., bevalt ook allemaal prima.
    Bij AH en de Plus haal ik merkdingen, zoals Venz hagelslag, want die goedkope chocola die aan je gehemelte plakt van de Lidl krijg ik niet weg. Brood en babyvoeding bij AH en Plus, meestal eigen merk, scheelt een hoop. Ik denk dat ik per week zo'n 75 Euro aan boodschappen kwijt ben.

Bij een bedrijf waar ik werkte, bestelden we ook een hoop bij Albert.nl, ging altijd goed, vaak kreeg je nog leuke proefmonsters etc. erbij, die je in de winkel niet krijgt. En het was wel zo makkelijk, want zij slepen alle kratten frisdrank de trap op en af. Als je een kat hebt, scheelt het ook een hoop gezeul met dat kattengrind.

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik bestel de boodschappen tussen 12.00 - 14.00 (ben ik toch thuis want dan slaapt Emme). En ze zijn altijd op tijd.

Pim

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    eten wel groente en dat neem ik voor 1 week mee behalve bijvoorbeeld wortels want die blijven langer goed
    verder eten we dan de eerste week zeg maar vaak verse groente en dan de tweede week ook wel verse groente wat ik dan hier haal
    maar dan ben ik misschien een paar euro kwijt voor de groente
    en we eten dan ook wel pasta's
    wij eten niet elke dag aardappels vindik niet zo lekker.....

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    trouwens het is vaak wel zo dat je boodschappen doet naar wat je missen kan....
    begrijpen jullie?

het ligt aan je levensstijl als je niet op de kleintjes hoeft te letten doe je veel makkelijker boodschappen
    en als je er wel op moet letten omdat je anders in de problemen komt kijk je wel uit...

ik heb ook weleens boodschappen moeten doen voor een week voor 30 euro........
    moeilijk maar het lukte wel!

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij doen 1x per week de boodschappen bij de lil, nou vind het een hele berg schelen als bij de Jumbo waar weer eerst boodschappen bij deden.
    WE hebben nu een kar vol en die karren zijn groot.

Daarna gaan we nog even naar de c1000 voor wat andere dingen die ze bij de lidl niet hebben of di we niet lekker vinden, sjee dan is de bodem nog niet bedekt en ben dan al snel 30euro kwijt.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga altijd na de apie en ben toch wel 100 tot 150 euro per wek kwijt en dat is dan zonder luiers en eten voor alicia. We kopen vooral A merken dat scheeld ook veel dnek ik maar toch vind het knap hoor dat iemand met 50 euro een week kan eten.

ik kom uit een gezin van 7 en daar deden we het ook met iets van 300 euro per maand en hadden dan echt alles. eten drinken en zelfs lekkere dingen. Mijn ouders gingen vooral de aanbiedingen af en dingen zoals melk en andere lang houdbare dingen werden in grote dozen bij de aldi gekocht. ik ben nooit iets te kort gekomen en snap nog steeds niet hoe mijn ouders dit deden.

9. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

bij de jumbo zijn we in de week 60 euro kwijt..
    en 20 euro, als we nog wat lekkers willen hebben :)
    door de weeks wat we nog niet hadden gekocht :)

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Wij zijn ook rond de 60 euro per week kwijt..

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Zo doe ik het ook. Ik ben dan alleen samen met mijn kleine meid en ben 50 euro kwijt per week inc. de luiers etc...

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik was van de week nog bij de Aldi, voor het eerst in een jaar, denk ik en ik verbaasde me erover hoe goedkoop alles daar is.. :) Ik had voor 9.95 een hele Alditas vol spullen. Dat hoef ik bij Ah niet te proberen... Ik zal blij zijn als mijn kelder klaar is, dan kan ik weer eens groot in gaan slaan daar. Nu kan ik het niet kwijt, dus dat is erg lastig... En duur... :)

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Het is inderdaad wel zo dat je leeft na wat je te besteden hebt.
    Wij kunnen het wel best missen..... maar ik vind 100 euro gewoon veel. Als ik dan kijk naar meiden hier die voor 60 euro boodschappen halen zou dat betekenen als wij dat zouden doen we 40 euro besparen. Daar kun je nog eens keer lekker voor uit eten, of iets anders leuks doen. Maar wij hebben eigenlijk nooit echt heel erg geld moeten letten dus je leeft naar wat je te besteden hebt. als je gewend bent om de kleintjes te letten zul je ook meer letten op wat je koopt denk ik. En als je dat niet gewend bent is dat heeeeeeeeeeel moeilijk.

Ach tuurlijk, we hebben ook wel koekjes in de kast liggen, en chips wat we bijvoorbeeld niet altijd gebruiken. Maar als je onverwacht visite krijgt wil ik wel iets op tafel kunnen zetten. soms ben ik ook wel minder kwijt dan 100 euro en ben ik met 85 euro ook wel klaar hoor. Wat de ene week niet opkomt hoef ik de week erop niet te kopen.

ik zou niet weten hoe ik van 30 euro een week rond moest komen.
    Het is wel eens leuk om dat voor de lol eens te proberen.
    Er zijn echt mensen die zo moeten leven en als je luxe gewend bent kan je je dat bijna niet voorstellen hoe je dat rond moet krijgen.

14. sterr

sterr Actief lid

27 apr 2008
    213
    0
    0
    wij doen boodschappen bij c1000 en de aldi

Aldi voor de kaas,melk en 1x in de zoveel tijd was middel enzo.
    En de andere dingen allemaal bij c1000.
    Wij zijn gemiddeld bij elkaar rond de 50 euro kwijt per week (2 winkels)
    Als er wat in de aanbieding is gaan we wel eens naar de super of ah

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn streefbedrag is 100 euro per week.
    Meestal lukt dat aardig.

Wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby.

16. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Wij doen altijd boodschappen bij albert heijn (ik werk daar) en als je veel euroshopper koopt ben je net zo duur uit als bij de aldi of liddl. Wij letten nooit zo op wat we kopen, maar de laatste tijd koop ik toch veel ah huismerk en af en toe euroshopper, maar bij andere dingen echt alleen a-merken.

Het enige nadeel is bij albert heijn dat je sneller in de verleiding bent om toch een a-merk te pakken en dat kan bij de aldi en lidl natuurlijk niet. Maar je kunt dus als je echt wil bij ah net zo duur uit zijn als bij lidl en aldi.

En de 35% korting op vlees en zo wat aan de datum is scheelt natuurlijk ook, ik koop dit regelmatig en leg het dan in de vriezer.

Groetjes Inge

17. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik haal boodschappen merendeel bij Aldi&Lidl,als ik naar AH ga(op loopafstand)neem ik Euroshopper en dan valt het ook reuze mee)
    ben meestal wel voor een eurootje of 60 in de week klaar,en dan hebben we het hoognodige,en zelfs nog shag,kattenbrokjes(speciaal voer) en wat lekkers voor ons zelf.

Om maar even een voorbeeld te geven:
    Brood 37 cent,oke misschien wel niet zo voedzaam, maar dan eten we meestal 3-4 sneetjes per keer.
    1 liter melk 53 cent(gaan 2 pakken per dag doorheen)
    5 kg.aardappels 1,29,doen we ruim een week mee.
    Gewoon het goedkoopste van het goedkoopste,dan kan je er nog eens wat meer van meenemen.

18. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    vind dat jullie niet zo heel veel kwijt zijn

wij zijn gemiddeld 150 euro in de week kwijt maar ik let niet op wat ik pak hoor pak gewoon alles wat ik op dat moment nodig heb
    125 euro bij de plus en 25 euro bij de liddl

zit wel alles in hoor bij de plus poep papier pampers en billendoekjes

en alles wat we kopen is merk

19. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Wij doen heel raar boodschappen hahaha.

Eens in de zoveel tijd halen we een flinke voorraad en vullen dan aan wanneer nodig!

Denk gemiddeld per week zo rond de 75/100 euro.

Gisteren hebben we dus de grote voorraad weer gehaald en we waren 250 euro kwijt! :confused: (ben aan het hamsteren vanwege naderende bevalling)

Hierbij zaten ook 10 pakjes shag voor man!
    2 x 4 liter wasmiddel, wasverzachter, 2x vaatwastabletten
    vriesLade vol vlees, voorraad brood, luiers. (dat was al dik 100 euro samen)

Denk dat we de komende 2/3 weken alleen vers hoeven te halen. (lees pak melk/yohgurt en fruit)

(jumbo en aldi)

Na de bevalling gaan we weer op de normale manier boodschappen doen. 2 keer per week. (1 x groot en 1x vers bijhalen) Nu ben ik afhankelijk van manlief die mee moet hahaha

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zie dat sommige mensen hun boodschappen bestellen en laten bezorgen maar zat net te kijken dan moet je tussen de € 4 en € 9 aan bezorgkosten betalen, nou dat vind ik dan echt zonde en denk dat je bv daar ook op zou kunnen bezuinigen.. toch ? ....

Deel Deze Pagina