Boodschappen doen........

Discussion in 'De lounge' started by butterfly24, May 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @mensi: hier ook geen bier /sigaretten.

2. Milla

Milla Niet meer actief

Even een tipje tussendoor
    In de msn groepen heb je een club je dat 'de lowbudget keuken' heet, Daar kun je complete weekgerechten van afhalen met boodschappenlijst voor heel weinig geld, ook de prijzen staan er bij in de weekmenu's. Ik gebruik het zelf eerlijk gezegd niet, maar denk dat het wel een hele goede tip is voor als je echt wilt bezuinigen en toch lekker wilt eten.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    blusvrouw is het in duitsland zo veel goedkoper?

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ik haal ook elke dag boodschappen. Ik weet op zaterdag bij de weekboodschappen echt niet wat ik doordeweeks wil gaan eten. Bedenk dat altijd op de dag zelf. Mail lijstje naar mannetje en die haalt het even bij de AH.

Ik zou wel bepaalde spullen bij Aldi kunnen halen (wij hebben geen Lidll), maar daar ben ik te lui voor. En vind dingen als brood en groente daar echt niet lekker. Wij gaan naar AH, steken over naar groenteboer en slager en klaar is kees.

Zelf zijn wij wel mensen die boodschappen doen naar hoe je inkomsten zijn. Kijk eigenlijk nooit naar wat iets kost... vind ik het lekker, dan kopen we het.

Maar ik snap heel goed dat mensen het zonde van hun geld vinden en wel de moeite nemen om te bezuinigen op sommige zaken. Goede eigenschap!

5. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ mvjason

Haha lekker toch beetje verwend ;)

@ jannes

Ik maak voor de hele week een lijstje met wat we eten :oops:
    Maar vaak veranderd het hihi.

6. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    @Moon: ook niets mis mee hoor, maar ik weet gewoon niet waar ik over 3 dagen zin in heb. Gedurende de dag denk ik opeens: ja vandaag wordt het pasta met kip...

7. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ben ook per dag afhankelijk van mijn maag ........ik moet er echt trek in hebben anders word het niks ,......

8. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    M'n man vind het niks.. want dan vraag ik wat wil je bijv zondag eten.
    Tis toch nog lang geen zondag? dat weet ik nu niet hoor.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik weet ook nog niet wat ik donderdag wil eten. Zelfs niet wat ik morgen wil eten. Buiten dat wil ik nog wel eens onverwachts uit eten gaan, of blijf ik spontaan bij een ander eten. Dan kan ik mijn eten weer weggooien, ook zonde.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja duitsland is vergeleken met nederland een heel stuk goedkoper

11. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Wat je in duitsland heb zijn van die grote verpakkingen.

Wij gaan elke jaar naar duitsland toe en kopen dan bijv. Juspoeder.....

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik doe daar alle boodschappen ook de kleine producten het val reuze mee hoor aan groot heid

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ja okeejj, zelf bedoel ik met je leeft naar wat je hebt niet alleen de boodschappen. Toen ik nog studeerde hadden we veel minder geld te besteden. We moesten toen wel dingen laten, en niet alleen in boodschappen doen. Tuurlijk moesten we wel letten op wat we kochten. Winkelen was er niet altijd bij, uit eten niet. Ik merk nu wel dat sinds ik ook volledig werk we veeeeeeeeel meer geld te besteden hebben en daar ga je wel naar leven vind ik. We gaan vaker leuke dingen doen en letten tijdens het boodschappen doen niet meer op hoeveel alles kost. We pakken wat we nodig hebben. Je let gewoon minder op de hoeveelheid geld wat je uitgeeft, dan wanneer je minder hebt te besteden.

Ik ken mensen die echt haast niets hebben te besteden en echt elke euro moeten omdraaien. Dat zou ik me niet kunnen voorstellen omdat ik leef na wat wij te besteden hebben. Toch bedenken ze altijd oplossingen en creatieve dingen voor weinig geld. Tegenwoordig word er zomaar geld uitgegeven en is alles steeds duurder geworden.

14. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    In Venlo heb je ook zo'n winkel,
    '2 gebroeders van Venlo' heet ie,half Duits en half Nederlands.
    Een uitgebreid assortiment en ook veel grootverpakkingen :D
    Vorig jaar waren we op vakantie in een plaatsje vlak onder Venlo en ik keek mijn ogen uit in die winkel :p

15. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Haaha hier is het een ramp kwa geld enzo.
    Ik ben zelf opgegroeid met een minimum, mijn vriend is opgegroeid met de a-merken en ik met de goedkope spullen.
    Nou houd ik hem met sommige dingen erg voor de gek, bv drinken, hij vind de goedkope pakken van de appie heijn in eens lekker :p terwijl hij dacht dat het van een a merk was:p
    Enigste wat hier merk is, is de wasmiddel, zijn shag en de hondenvoer en kattenvoer.

Honden voer omdat ik een probleem hond heb met lever en nier problemen.
    En kattenvoer is zo duur omdat madame anders honger blijft houden.
    Hier ben ik gezien vorige week, zon 40 euro per week kwijt.

16. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wij doen ook ongeveer 2 keer per week boodschappen en zijn zo'n 100-125 euro kwijt denk ik. Maar letten niet echt op prijs, wel als er aanbiedingen zijn natuurlijk. Maar we shoppen eigenlijk alleen bij AH en kopen (bijna) alleen Amerken. Ik vind de kwaliteit gewoon belangrijker dan t merk en heb al vaker ergens een goedkoper merk van gekocht en t dan weg kunnen gooien omdat t niet te (vr)eten was ;)

Af en toe bestellen we bij Albert. En ja, 6 euro bezorgkosten is een hoop. Maar in ruil daarvoor sjouwen ze de kratten naar binnen, hoef ik de deur niet uit, verrij geen benzine, hoef niet met de kinderwagen te slepen etc. Ik doe t ook alleen voor de grote boodschappen (moet ook wel, minimum is 65euro geloof ik) en vooral voor een verjaardag ofzo is het ideaal. Maar ik zoek wel altijd t goedkoopste moment uit natuurlijk :D

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik ben nu mn bonnetjes aan het bewaren en ik schrijf op hoeveel we in de week uitgeven omdat mn man en ik het idee hadden dat het wel wat minder kon. geen idee waar het geld heen gaat. volgens mij hebben we gaten in de portomonee. deze week zit ik op ongeveer 100euro. (inclusief luiers, voeding en nog wat dingen die je niet iedere week nodig hebt) ik ben benieuwd wat mn gemiddelde gaat worden.

liefs doris

18. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik ga eens in de week naar de lidl toe, wij zijn dan voor 2 personen ongeveer 40 euro kwijt.. de lidl is best goedkoop en ze hebben ook niet echt eten dat je het proeft dat het goedkope troep is ;)

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey,
    Nou. heb vorige week boodschappen gedaan en was 46 euro kwijt.
    Had deze week wat late diensten dus dan kook ik nooit en eet mijn vriend bij zijn moeder. Scheelt dus ook weer.
    Het is voor mij wel een sport aan het worden. Gewoon voor de gein kijken of het minder kan. Maar bij ons kan dat dus wel degelijk. Deze week word het wel een duur grapje aangezien ik jarig ben 8 juni. Dus jah, dan ben ik weer wat meer nodig ;)

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wij doen altijd op zondag boodschappen en zijn tussen de 50 en 100 euro kwijt voor een hele week.
    en gewoon bij ah en hoogvliet

Share This Page