Hoi allen, Ik heb dinsdagavond een lumbaalpunctie gehad omdat ze dachten dat ik hersenvliesontsteking had. Gelukkig is dit niet het geval! Alleen heb ik nu nog steeds hoofdpijn, alleen nu wel heel raar namelijk als ik lig is het weg en zo gauw ik ga staan of zitten krijg ik hoofdpijn.....heel raar.... Wie heeft er ervaring met zn puncie en kan me gerust stellen? Groetjes Charlie
Jeetje wat heftig. Beterschap!! Heb weleens gehoord dat je best lang last kan hebben van een Lumbaal punctie. Anders even het zkh bellen voor overleg?
Ik heb er 1 gehad. 1 dag erge hoofdpijn gehad. Ook idd bij het staan, bij liggen geen last. Zou nog even bellen naar zh. Kan zomaar zijn dat je een lekkage hebt.
Die hoofdpijn kan een behoorlijk tijdje aan blijven houden. Veel water drinken kan schelen. Heb hem zelf ook gehad, in het begin alleen last gehad van de punctie zelf maar nadien echt een goede week op bed gelegen voor ik weer enigszins kon zitten en lopen. Maar dat had niet alleen te maken met de hoofdpijn, mijn spieren verkrampte steeds dus kon ook bijna geen lucht krijgen.
het is heel normaal dat als je ligt dat de hoofdpijn dan weg is. Drink je wel genoeg?? Nadat je lumbaalpunctie hebt gehad en misschien wat extra vocht heeft gelekt is het belangrrijk dat je veel drinkt. En natuurlijk gewoon lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk blijven liggen. Toen ik klein was had ik wel hersenvliesontsteking en meerdere lumbaalpuncties gehad. Toen was het nog de regel dat je een week plat moest blijven liggen na de punctie. Toen mijn jongste lumbaalpunctie had gehad lekte er naderhand veel vocht uit. Hij moest toen zoveel mogelijk drinken. Ze zeiden dat ie wel veel hoofdpijn zou hebben/krijgen en dat ie zoveel mogelijk moest liggen als ie dat wilde. En gewoon pijnstillers. Kon wel een aantal dagen duren de hoofdpijn. Als je ligt en je barts nog steeds van de hoofdpijn en je kan eigenlijk niet staan of zitten door de hoofdpijn en je moet dan overgeven enzo dan is de kans groot dat je een lekkage hebt en dan moet je terug naar ziekenhuis voor een bloedpatch. Succes/sterkte!
ik heb het ziekenhuis gebeld en idd wat je verteld in je verhaal moet ik doen. Plus cola en koffie drinken voor de cafeine? bedankt voor jullie tips!!!
Ik heb dezelfde klachten eraan overgehouden. Bij mij hielp niks. Later bleek het gat niet goed gesloten te zijn. Ik heb toen een bloedpatch gekregen dmv een ruggeprik. Veel rusten en mocht het niet beter gaan, bellen! Beterschap!
Heb het ook gehad na melaatse ruggenprik. Zodra ik rechtop zat of stond zo'n hoofdpijn dat ik er misselijk van werd en moest overgeven. Met liggen was het weg. Bij mij heeft het helaas 5 dagen geduurd, paracetamol werktte niet. google eens op liquor lekkage. Sterkte!
Ben je ook misselijk? Ik werd zo misselijk als ik wilde gaan zitten of staan. Toen ze me dwongen om te douchen heb ik zo moeten spugen
Ik heb dit helaas ook gehad na een lumbaalpunctie. Bij mij ging het niet vanzelf over en na een kleine week ben ik opgenomen en heb ik een bloodpatch gekregen. Het was geen prettige ingreep maar wat was ik blij dat ik niet langer horizontaal door het leven hoefde. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je huisarts of behandelend neuroloog en je verhaal voorleggen. Ik werd direct serieus genomen en mocht me de volgde ochtend al melden in het Amc. Sterkte, die hoofdpijn is vreselijk.
Ik bleef ook hoofdpijn houden, heb toen na een aantal dagen een bloodpatch gekregen omdat het bleef lekken. Toen ik de afdeling neurologie belde met mijn klachten mocht ik de volgende dag komen. Tot die tijd zoveel mogelijk horizontaal doorgebracht. Sterkte!