Boodschappen geld. Hoeveel?

Discussion in 'De lounge' started by Sun01, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

ja klopt zo doe ik dat ook. Nu veel mandarijnen...die koop ik in d zomer nooit dan juist aardbeien en perzik en meloen

2. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Normaal gesproken is ons budget 300 euro per maand voor voedingsmiddelen, verzorgingsproducten, voorraad en alle voer en benodigdheden voor de huisdieren. Wij zijn met 2 volwassenen, 1 kleuter die zeer goed eet, 1 kleine hond en 2 poezen.

Wij drinken en eten weinig zuivel en bijvoorbeeld yoghurt maken we zelf.
    Qua drinken water, thee, 1 kop koffie per dag, diksap en heel af en toe sap. Ook wordt er vers geperst jus d'orange gedronken. Chips ed wordt hier weinig gegeten en koek/taart/cake ed is eigenlijk altijd zelfgemaakt. Groenten en fruit wordt hier volop gegeten en gaan er dan ook met kilo's per week uit. Ook rauwkost wordt hier tussendoor gegeten. Wij eten niet superveel brood en als ontbijt hebben we ook regelmatig havermout (goedkoop!). Ik maak zoveel mogelijk zelf en gebruik vrijwel geen pakjes en zakjes. Als wasmiddel gebruiken we waspoeder, zelfgemaakt wasmiddel en azijn als wasverzachter.

3. Liminous

Liminous Actief lid

Oct 23, 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn iedere maand tussen de 700 en 800 euro boodschappengeld ''kwijt''. Waar het blijft mag Joost weten.. We zijn vorige maand begonnen met alles opschrijven en wat bewuster boodschappen doen.

Dit is overigens met 2 kleintjes in de luiers en 2 volwassenen en een kat.

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Ja hier ook, ben een kapitaal aan fruit kwijt elke week haha.

en sorry jvs, wij eten ook wel eens minder gezond, maar jouw weekmenu is eigenlijk ongezond, dus ja, daar kun je commentaar op verwachten.

Wij geven best veel uit aan boodschappen, maar vinden goed vlees dan ook wel belangrijk (biologisch biefstukje ipv plofkip).

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Melk hier nog niet eens 1 pak per week, vaak nodig als bereiden bij iets, we drinken geen melk.

Wel 6 broden pw en 10 komkommers haha.

6. minon

minon Niet meer actief

En dan volgt er weer een discussie over de fruitsuikers als je zoveel fruit geeft aan je kinderen. Tenslotte is diksap ook slecht want o jee de fruitsuikers.
    Mensen rustig aan!! Iedereen eet wel eens ongezond. Je kunt prima gezond eten van zo een boodschappenbedrag (check het boodschappentopic) als je de aanbiedingen maar in de gaten houdt en veel zelf maakt. Ons menu aankomende week:
    Boerenkool met rookworst
    Maaltijdsoep (eten we twee keer van)
    Macaroni met zelfgemaakte pastasaus en 600 gram roerbakgroenten (zelf gesneden)
    Ovenschotel met kipfilet en los erbij worteltjes/doperwtjes.
    Surinaamse roti met sperziebonen en rauwkost
    Oudejaarsavond turks brood met shoarma en rauwkost.

Shoarma 2,75 voor 900 gram
    Boerenkool 1,29 voor twee zakken (1 zak de vriezer in dus)
    Zelf gesneden groenten hebben me per zakje van 600 gram 1 euro gekost.
    Ingredienten van de soep 3,00
    Pastasaus ook zelfgemaakt 1,00
    Kipfilet 3,00
    Aardappels totaal van die week 2,50
    Totaal ongeveer rond de 20 euro kwijt aan alles voor bovenstaand menu. Heb je nog 30 euro over voor je andere dingen zoals brood en melk etc.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien eens een lijstje hier neerzetten.

8. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik rekende lange tijd een €10,- per dag, laatste tijd iets meer aangezien de kids meer gaan eten. Is inclusief alles (luiers, verzorgingsproducten etc) alleen exclusief bezine en eens een verjaardag. Wij eten vrij veel groente, 1 stuk fruit per dag voor de kinderen (zelf echt geen fruit eter), nauwelijks vlees, nauwelijks frisdrank etc dus dan kan dat prima.

Meestal maak ik 1x per week een verse soep met brood, 1x pasta met eigengemaakte saus en daarbij nog veel groente, 1x stamppot met vlees, 1x rijstgerecht of bonen, 1x gewoon aardappelen (gekookt/gebakken) met groenten en evt vlees, 1x makkelijk met bijv pannenkoeken/restje vriezer/eens pizza/patat/etc en nog 1x iets waar we zin in hebben wat die week in de aanbieding is (kan een extra keer aardappelen zijn of iets met pasta, kapucijners, noem maar op). Meestal heb ik nog los salade bij de maaltijd voor ons en voor de kids komkommer en tomaat of paprika omdat ze daar gek op zijn.

9. naatasja

naatasja Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    1,003
    71
    48
    Enschede
    2 pers 70 per week incl rookwaar voor ons samen. Kattenvoer haal ik eens in de maand kost 50 euro

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wow, ik ben wel benieuwd naar jouw weekmenu, Luminous. Dat is echt heel erg veel! 😳

11. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    #91 jvs12, Dec 28, 2014
    Last edited: Dec 28, 2014
    Bij deze:

Dit aten we afgelopen week.
    Maandag: sperziebonen (idd ook 500 gram) met aardappelen en filetlapje (aanbieding)
    Dinsdag: wokgroente (dan wel een grote zak) met kip en rijst (oh ja voor de duidelijkheid eten wij zilvervliesrijst en idd maar 1 kipfilet wel een grote en anders 1,5 kipfilet maar wij vinden de groente belangrijker dan het vlees.)
    Woensdag: Boerenkool met magere rookworst (gebruik 2 zakken boerenkool en minder aardappelen, ook hier dus de groente de hoofdmaaltijd. rest wat overblijft vries ik in)
    Donderdag: gourmet (voor jullie.....heel ongezond oh jee)
    vrijdag: Gekookte courgette (ja ja 2 stuks) met gehaktbal en aardappelen.
    Zaterdag: Soep met stokbrood (bruin). Soep vaak vers en soms uit pak/blik
    vandaag: er komt een loge voor mijn zoon dus eten we lekker pannenkoeken (mega ongezond natuurlijk)

Overdag eten wij verder ook heel gezond, tussendoor fruit en gewoon lunch met volkorenbrood en mijn man en zoon eten s'morgens brinta, ik vaak een beschuitje of een boterham of een cracker met kaas.....oh ja allemaal volkoren.

We gebruiken trouwens veel komkommers in de week want ik maak veel komkommersalade en dat eten we ook vaak tussendoor. Ook gaat er veel wortels doorheen voor tussendoor.

Oh ja en mijn zoon komt niks te kort hoor, die eet gewoon normaal. s'morgens dus pap, tussendoor een stuk fruit, lunch 2 of 3 boterhammen, tussendoor weer een stuk fruit en avondeten (daar eet hij helaas nog niet veel van) en daarna nog magere yoghurt.

Wij eten volgens mij best gezond en uiteraard soms ook niet.
    Tja dat jullie het avond eten weinig vinden dat kan maar wij hebben er echt genoeg aan en als je nog honger hebt s ávonds nemen we een bak yoghurt.

Ook kopen wij geen frisdrank, we drinken het allemaal niet en eten ook geen chips oid behalve als er bezoek komt. Wij drinken veel koffie/thee/water en voor de smaak soms suikervrije ranja (altijd nog iets beter dan gewone ranja)

Oh en in een normale week eten wij op dinsdag altijd brood (of kliekje uit de vriezer), puur omdat ik zo laat thuis kom dat ik niet meer ga koken, dan wordt het te laat voor de kinderen. En ik zie niet waarom het zo verkeerd is om 1x per week een broodmaaltijd te eten.

En dit kan ik prima redden voor 55 euro, soms iets meer.

12. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    Haha je hebt een partner in crime gevonden hoor hier ook gemiddeld 150 euro per week en daar zit het speciale hondenvoer niet bij, de extra's niet (speelgoed, kleding, de o ik zie wat leuks voor de kinderen). Wel vaak het tanken maar dan moeten we niet een dagje weggaan.

Ook ik maak altijd een weekmenu, ga 1 keer per week boodschappen doen etc. etc.. Ik heb dat bedrag ook echt "nodig" dus. Ben ook heel erg benieuwd hoe jouw lijstje eruit ziet hihi.

Vind het altijd zo knap van mensen die met kids en luiers met 50 euro in de week uitkomen, heb echt geen idee hoe ze dat doen. Zou wel graag van hun een lijst willen van de hele week, weet ik ook wat ik moet halen :D.

Moet ik wel zeggen dat wij veel frisdrank kopen, sapjes, ranja roosvice etc..

13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dit is een totaaaaal ander week menu dan wat je eerder schreef.

Het gaat mij er niet om dat je een keer slecht eet want dat doet ( denk ik ) iedereen wel. Waar vele over vallen is dat jij aangeeft dat jouw man heel veel sport, als je er dan een menu neer zet van visticks, 1 brocoli etc dan kun je verwachten dat jij daar commentaar op gaat krijgen.

Het is niet verkeerd om 1x per week een brood maaltijd te eten, dat doen vele maar het gaat om het hele plaatje op zich wat jij eerder plaatste.

14. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Als je al eens zou beginnen met geen merk spullen te kopen dan kom je al een heel eind ;)

Dus ga van de pampers eens kijken voor de kruidvat luiers, of probeer eens niet een brood van de bakker maar gewoon van de supermarkt.

Koop niet die bloemkool van 2 euro maar de zak met snijboontjes voor 50 cent in de aanbieding. Snap je wat ik bedoel? Daarmee kan je al enorm veel besparen.

Het zijn de keuzes die je maakt ;)

15. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Deze schrijf ik veel uitgebreider en die ander was maar een voorbeeldmenu maar zo kan onze week er best een keer uitzien en dan is het heus niet erg om een keer vissticks te eten, daarnaast eten we dan wel veel wortels erbij.

Wij hebben hier ook genoeg aan wat wij eten overdag en s ávonds en dat jullie dat weinig vinden daar kan ik niks aan doen, daarom zijn wij 55 euro ongeveer kwijt en jullie iets meer, maar je kunt dus prima gezond eten voor dit bedrag. Scheelt ook dat we verder geen "rotzooi" kopen/in huis halen. We zijn verder allemaal prima gezond.

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik probeer 75/80 euro per week aan te houden, dit is voor 2 volwassenen en 2 kinderen waarvan 1 in de luiers. Wij eten heel veel groente en vooral fruit. Wortels, paprika, komkommer, radijsjes en tomaatjes eten ze hier overdag ook veel als tussendoortje, dus daar gaat het meeste geld naar toe. Fruit koop ik ook altijd seizoensgebonden. Momenteel koop ik dus: Appels, bananen, mandarijnen, kiwi's en sinaasappels. Ik heb altijd wel vlees/kip/vis op voorraad in de vriezer en rijst/pasta e.d. ook.

Ons weekmenu is bijvoorbeeld zo:
    Prei stoofpotje met wortels, rijst en ieder een stukje kipfilet
    Kikkererwten met vlees in tomatensaus met Bulgur rijst en zelfgemaakte tzatziki
    Gekookte aardappels, spinazie en gebakken vis
    Spruitjes met een uitje en aardappeltjes in tomatensaus, rijst en salade
    Spaghetti met zelf gesneden verse groenten, gehakt en een rode saus
    Zelf gekruide aardappeltjes en kip uit de oven met bloemkool.
    En dan eten we natuurlijk ook wel eens makkelijk een pizza (maak ik het liefst zelf met wat ik in huis heb, ideaal voor groenten en vleeswaren die over zijn van de week), patatjes met een hamburger of kroket, shoarma (maak ik ook zelf) of pannekoeken.

Voor de rest maak ik veel verse soep, eten de kinderen en manlief graag in de middag. Vermicelli soep, linzensoep, groenten of kippensoep etc. Dat vinden ze gelukkig allemaal lekker, dus ik maak zeker zo'n 5x per week soep. En dat hangt dan net van dat wat ik in huis heb af.

17. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Natuurlijk mag zo'n week ook wel, wij hebben afgelopen week ook anders gegeten dan normaal maar het ging mij er om dat ik het vreemd vind om te lezen dat iemand die zo intensief sport ook zo eet, mij lijkt dat voor hem dus niet gezond en goed om zo af en toe te eten. Maar dat is gewoon mijn mening. En ik geef misschien 20 euro per week meer uit dan jullie dus echt veel verschilt het niet qua bedrag.

18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,150
    3,026
    113
    Nederland
    Ik heb een budget van 70 euro, red het meestal wel met 60 euro.
    Omdat ik vorige week abnormaal veel gekocht heb ivm kerst en familie die bij ona at (230 euro uitgegeven) hoef ik deze week helemaal geen boodschappen te doen op een pak vla na.:p

Ik heb geen weekmenu, heb gewoon voldoende in huis en beslis per dag wat we eten. Meestal is dat 3 x per week aardappels groente vlees, 1 x rijst maaltijd, 1 x patat of shoarma, 1 x pasta.

Overdag eten wij havermout, bruinbrood, volkorencrackers, fruit, kwark, yoghurt met amandelen, en een koekje. Ik heb een voorraad drinken als ijsthee, ranja, taksi etc. Er gaat 1 doos eieren per week door en 7 pakken melk.

Ik doe boodschappen bij lidl en nettorama en voor 60-70 euro eten wij gewoon goed vind ik.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    wij hebben maar 1kind dus is totaal 6stuks fruit per dag. Dochter eet soms drie stuks maar dat vind ik dan weer niet gezond ivm suikers om dat 7dagen per week te geven. Een stuk komkommer, wat tomaatjes of een plakje kaas tussendoor stilt ook de honger ;)

20. Flowerr

Flowerr Bekend lid

Feb 20, 2014
    670
    124
    43
    Female
    Wij besteden ongeveer 4 a 500 euro per met ze 2e. Daarnaast gaan we ook nog minimaal 1x per maand uiteten (zit er niet bij in) en hebben we 2 honden waarvoor we om de 2 maanden een zak voer kopen van 50 euro! + 1 hond zit aan de medicijnen.

Ik vind echt dat je moet leven naar wat je te besteden hebt! Als wij een kindje mogen verwelkomen wordt het vast en zeker minder.

Share This Page