Boodschappen geld. Hoeveel?

Discussion in 'De lounge' started by Sun01, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Minder.? Meer lijkt me? Of hoe bedoel je het?

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Ong 150 per week. 2 volwassenen (1 zwanger), 2 kinderen (2 en 4). Is wel gemiddelde, kan ene week 100 zijn, week erna 200. Exclusief brood want dat haal ik bij de bakker. Ik eet graag gezond en man wil graag de chips etc.

3. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Af en toe zo te eten is ook als je zoveel sport niks mis mee....we praten tenslotte over een keer vissticks of een keer een broodgerecht met een eitje of nasi met een pakje.
    Per maand is dat toch 80 euro verschil ;)

En iedereen mag zijn mening best hebben daar is niks mis mee, maar wat mij gewoon opvalt op dit hele forum is dat iedereen elkaar altijd zo afbrand, maar dat is denk ik ook een beetje vrouw eigen.

Laten we nu maar gewoon weer praten over waar het om ging.

4. IH5

IH5 Niet meer actief

2 volwassenen en 2 kinderen - eens per week laat ik albert.nl een nieuwe weekvoorraad brengen voor ongeveer 100 euro.

Daarnaast halen we wat verse producten erbij, misschien tweemaal per week ofzo.

Ik let niet goed op aanbiedingen maar neem wat we nodig hebben van de merken zoals we die altijd gewend zijn.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat ze bedoelt dan wat minder te besteden hebben;)

6. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik moet leven naar wat ik te besteden heb dan kan ik ook wel 500 euro uitgeven aan boodschappen maar dat zet ik liever op de spaarrekening. Dan vind ik mezelf een dief van mijn eigen portemonnee.

7. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat denk ik ook hihi.

8. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga nu even 2 volkoren crackers eten met een plakje kaas hahaha :)

9. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    oke volgens mij heb ik echt hulp nodig haha ik heb luiers van ah. alleen 's nachts pampers voor onze zoon die het echt nodig heeft onze dochter heeft 's nachts gewoon ah.

frisdrank zijn geen a merken, brood ook niet.

Het enige wat wij wel aan a merken kopen zijn spullen van bijv. maggi knorr etc..

en ranja

daarom snap ik het niet helemaal:)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Oh ja dat kan natuurlijk ook

11. tuc

tuc Niet meer actief

nou zet je lijstje hier eens neer...en wat het kost of waar je het koopt. En wat je die week bv eet. Wie weet kunnen we suggesties doen?

De enige suggestie die ik nu alvast kan doen: weet niet hoevaak je mixen of pakjes van honig en knorr koopt, maar zelf maken is al een pak goedkoper. Zelf pastasaus maken e.d.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik denk dat heel veel gewoon niet gewend zijn om bewust boodschappen te doen. Lijstje maken nav je eigen voorraad en de aanbiedingen van die week, 1x per week restjes, weekmenu maken en je houden aan 1x per week boodschappen doen. En indien je geld overhoudt vlees of ander voorraad in slaan voor in de vriezer.
    spontaan is het misschien niet meer zo maar zeker wel voordeliger.

Tegenwoordig is iedereen gewend om zoveel keuze te hebben in alles.
    Tig soorten broodbeleg, kaas, vlees zoet en daar dan overal varianten van. Soms twee drie soorten hoofdgroente of wordt er per persoon gekookt omdat iemand iets niet lust... allemaal prima! Ieder zijn ding. Wij eten soms wel drie soorten groenten in 1 gerecht maar ik maak niet meerdere soorten gerechten of groenten apart omdat 1familielid dat niet lust.. eten wat de pot schaft en verder probeer ik rekening te houden met alle wensen :)

Maar om mensen met een weekbudget van €50-60 af te schepen als ongezonde mensen die hun kids te weinig eten voorschotelt zonder het boodschappenlijstje te weten vind ik ronduit kortzichtig!

Voor de gene die ons niet geloven of gewoon oprecht geinterresseerd zijn in consuminderen kun je in het andere boodschappentopic meelezen. Hier worden weekmenus en boodschappenlijstjes neergezet.

Oja offtopic, wij verdienen ruim! boven modaal dus uitgeven omdat we het niet hebben is niet de reden. Ik ga liever een keer extra op vakantie,hebben twee autos en hebben genoeg andere kosten. Dus hier geen mpetje maar een bewuste keuzr van €50 per week.

13. Lamp

Lamp Lid

Jun 28, 2014
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jemig wat ben jij een doordrammer! Sommigen hebben nou eenmaal meer te besteden! Wij geven per week uit aan boodschappen wat jij per maand uitgeeft en sparen bijna 2000 euro per maand. Dat kan dus ook. Er is gewoon verschil. Je hoeft mensen niet te veroordelen Als ze meer uitgeven dan jij. Jij doet het zo, anderen doen het op hun manier, relax ;)

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Niet het hele topic gelezen. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind en ons weekbudget is 70 euro. En dat is makkelijk te doen hoor, en dan eten wij gewoon normaal en gezond! Fruit en groente in de aanbieding halen of op de markt.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Heb je op zich helemaal gelijk in. Het is ook denk ik wat je van huis uit hebt meegekregen, bij ons werd er echt nooit beknibbeld op voldoende en gezond eten, dus het zou zelf het allerlaatste zijn waar ik bewust op zou bezuinigen. Maar je tweede lijstje ziet er al een stuk gevarieerder uit. Alleen met de hoeveelheden zouden wij persoonlijk niet uit de voeten kunnen, mijn man en kinderen hebben een snelle verbranding dus hebben gewoon meer calorieën nodig en ook nog wat (gezonde) tussendoortjes anders worden het van die magere scharminkels. 😅 Helaas kom ik zelf wel met minder toe. 😁 En we hebben ook altijd lekker dingen in huis en voldoende eten voor mensen die onverwachts aanschuiven. Kopen jullie dan nooit iets lekkers tussendoor?

16. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    #116 Debaky, Dec 28, 2014
    Last edited: Dec 28, 2014
    Ipv dat je dan naar de AH gaat ga je naar de Lidl of de Aldi, daar bespaar je ook weer mee ;)

En veel in de aanbieding kopen, dus als je groentes gaat kopen dan kijk je naar wat er in de aanbieding is en daar pas je je week menu op aan. Daarom eten wij zo gevarieerd, iedere week zijn er weer andere dingen in de aanbieding.

EDIT: Kijk van te voren in de foldertjes en maak een lijstje en koop alleen wat je op je lijstje hebt staan.

17. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ik maak vooraf een weekmenu, en kook meestal voor 2 dagen gelijk. Met het weekmenu hou ik rekening met de aanbiedingen. Ik doe alleen boodschappen bij de Albert Heijn, hier in België is dat goedkoop, en ik kan de dingen van "thuis" daar vinden.

In de weken dat ik alleen ben, geef ik ongeveer 40 euro uit. In de weken dat mijn dochter bij mij is, is dat 60 euro. Mijn inkomen varieert nogal per maand, ik maak er daardoor een sport van om zo goedkoop mogelijk gezond te eten :)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hou idd ook rekening met aanbiedingen en wat voor sommigen misschien ook nog een tip is? Ik hoor van veel mensen wanneer zij nasi, macaroni of stamppot maken en er blijft voor 1 pers over in een gezin van 4 bv, dan gaat dat weg, want "daar kunnen ze toch niks mee". Wij vriezen dat in...en eten dan regelmatig een dag: keuzemenu:D de 1 hutspot, de ander macaroni bv...maar dat maakt ons niet uit.

19. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit doen wij ook.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Hier net zo. Op zich zit ik met 125 pw niet zo enorm hoog vind ik zelf, maar ik bespaar dan ook nooit op eten. Denk dat er de helft van de week wel mensen mee eten en he altijd dingen in huis voor bezoek. Wanneer we bami eten eten we ook nooit enkel bami, maar zorg dan ook voor bijgerechtjes. Vanavond eten we bijv ook kofte, maar maak er dan ook rijst bij, wat frietjes, tzatziki, salade, wat gekookte groenten.

Share This Page