@tommo idd mooie prijzen en een lekker weekmenu! @elena hoe maak je de bloemkoolcurry?? Heb nog kikkererwten staan namelijk @liminous.. met ploegen snap ik wel dat je vaker voor makkelijk gaat..en als je het kunt betale waarom niet. Besparen zou zo te horen zeker lukken maar daar moet je ook tijd en zin voor hebben. Wat ik doe voor de avonden dat we werken daar kook ik voor in het weekend. Een pasta ovenschotel of stamppot en dat vries ik in. Ochtend eruit halen en je hoeft het alleen op te warmen..maar goed soms kook ik dan 2-3 gerechten op een vrije dag.. moet je zin im hebben
Even een tip. Je hebt vanaf vandaag weer leuke aanbiedingen bij de Aldi. 1,5kg jonagold appels voor maar 0.69 en 12 kleine gehaktballetjes voor 0.99 ( te groot voor in de soep maar te klein voor bij het avond eten, dus lekker als snack bijvoorbeeld op oudejaars avond ofzo ) Hier dus weer lekker 4 zakken appels gekocht. Nu kan ik lekker verse appelmoes maken, we hebben gewoon appeltjes voor zo, ik maak appelflappen voor oud en nieuw etc etc.
Ongeveer 90 per week voor 2 volwassenen, een peuter die overdag zindelijk is en twee katten, twee cavia's en een konijn. 60 pm voor dieetvoer voor de hond. Cadeautjes moeten er soms af, meestal begroot ik dat apart. Tanken is apart. Drinken weinig tot niks aan alcohol. Roken niet. Ik eet oervoeding, dus puur en onbewerkt en ongeveer 1,5 kg per dag aan groente en fruit. Brood voor man en zoon is speltbrood. Zuivel voor zoon is geitenmelk en yoghurt. Helaas kan ik bio vlees en vis niet altijd betalen. Alleen afgeprijsd. Wel altijd vrije uitloop eieren.
Dit is mijn week menu tot volgende week woensdag. Ik kwam uit met 45.01 (specificatie in andere boodschappentopic ) Week menu: Vanavond: varkenshaas met brie, aardappels en groente(broccoli en doperwten) in de oven (Alles nog in vriezer van de kerst dus een feestmaal ) Morgen: stamppot boerenkool met spekjes, komkommer salade ernaast (Aard/vlees uit voorraad) Woensdag: eten bij sm, ik neem de dim Sum en hartige hapjes mee en een fles bubbels uit voorraad. Donderdag: waarschijnlijk eten bij familie/anders kliekjes Vrijdag: zijn we de hele dag op pad. Neem wel zelf belegde broodjes mee en drinken. Zaterdag: kikkererwtencurry met kip, ui, paprika en tomaat (Kip en tomaat uit voorraad) Zondag: zelfgemaakte soep met broodjes (Alles op voorraad) Maandag: stamppot hutspot met rundersauzijs (Vlees en aard uit voorraad) Dinsdag: Chili com carne met stokbrood (Uit vriezer en voorraad)
Met de kerst viel iedereen van zijn stoel toen ik vertelde dat wij ongeveer 125,- per week uitgeven voor de boodschappen. Dat is voor 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 katten en 3 konijnen. Blijkbaar is dat echt heeeeeel veel????
Hier ook Euro 125,- per week. Dit is exclusief luiers en luierdoekjes. Hier begroot ik 100,- per maand nog voor. Ik koop namelijk van die voordeelpakken pampers, soms kan ik er wel 2 maanden mee doen dus scheelt weer 1 maand. We komen van 150,- per week boodschappen dus zijn al aan het inkorten haha.
Alles gaat hier de vriezer in, tot eieren (zonder schaal) aan toe die we dan weer gebruiken om te bakken. Snoep en chocola koop in in na de feestdagen, zo hebben we nog steeds pakken halloween snoep liggen en zijn de laatste paaseieren vorige week opgegaan (die lagen in de winkel voor 1p per stuk, we hebben alles meegenomen, ca 100 stuks) en nu kopen we dus de kerstchocolade. Vaak nog maanden goed (zeker tot de volgende feestdag ) en koekjes ofzo bakken we zelf. Chips haal ik af en toe bij de Hema (ja die hebben we hier godzijdank ook) voor 50p per zak (paprika, die smaak kennen ze hier niet) Qua tussendoortjes: deze week veel kersthapjes kunnen kopen en in kunnen vriezen, mini saucijzenbroodjes, mini hotdogs, mini kaashapjes etc etc. Een van mijn zoons eet alleen Calve pindakaas op brood en niets anders, dit wordt opgestuurd door mijn schoonouders vanuit Nederland. Andere 2 eten chocoladepasta (67p per pot) of Jam (21p per pot). Worst en kaas vriezen we gewoon in, gaat prima. Ook heel veel kant en klaar maaltijden in de vriezer voor als we eens geen zin of tijd hebben om te koken, die koop ik voor ongeveer 20p per stuk, of gezinsmaaltijden voor 50p. Dr is maar heel weinig dat we niet invriezen, ben ook heel blij met mijn vriezers.
Dat is zeker waar, met de 35% van Albert is het eigenlijk nog te duur, 90% scheelt dusdanig dat er eigenlijk nooit wat over blijft in de winkel (en zowel neemt t personeel t mee geloof ik) Wij eten enorm luxe, in NL zou ik dat nooit zo kunnen betalen, en proeven ook veel dingen die we normaal nooit (voor de volle prijs) zouden kopen.
600 euro per maand, 2 volwassenen, 2 kids waarvan 1 in de luiers. Ik vind dit een krap budget, moet wel echt opletten maar dit komt omdat we graag vers en mager eten
vers en mager is toch niet per se duurder?? Ik neem ook veel mager (vooral vlees) sinds man met cholesterol zit, maar heb niet het idee dat ik daarmee heel veel duurder uit ben. Groenten e.d hier ook altijd vers, volgens mij goedkoper dan potten of niet?? Weet het niet hoor, koop nooit potten brrr Of bedoel jij wat anders?
Hier ook zo.. en wij zijn maar met z'n drietjes en hebben geen huisdieren. Ik denk dat ik zo'n 500, - p.m. uitgeef aan boodschappen (incl. luiers, sigaretten , wasmiddel etc.) Ik let ook nooit echt op de prijs, en doe mijn boodschappen ook gewoon bij één winkel. Echt naar de aanbiedingen kijk ik niet, maar als er wat in de aanbieding is (luiers, wasmiddel, wasverzachter etc.) dan sla ik dat altijd wel in.
Nou het scheelt natuurlijk wel of je biefstuk, varkenshaas, kabeljauwfilet eet of half om half gehakt en een speklap. En op brood is fricandeau en rosbief lang niet zo goedkoop dan boterhammenworst oid. Ik ben met verse groente niet echt goedkoop uit vind ik. Moet wel zeggen dat ik niet perse seizoensgroente eet maar gewoon datgeen waar ik trek in heb. Ook qua fruit zijn we kritisch. Verder kopen wij bepaalde producten A-merk en halen behalve brood en soms vlees alles bij de AH. Ik heb iig behoorlijk moeite het te redden met de 600 euro per maand
Dan zou ik het ongeacht wat andere ervan denken gewoon lekker doen Wij hebben ook altijd op moeten letten, nu ga ik na 4 jaar werkeloos te zijn geweest vanaf 5 jan weer aan de slag en hoeven we dus ook niet meer zo op te letten. Wel zullen wij gewoon bewust blijven met boodschappen inslaan maar ik zal niet moeilijk doen als het vanaf volgende maand wat meer zal zijn.
mager is zeker duurder. wij en vooral ik eet veel kip, rundvlees als biesftuk, tartaar, varkenshaas en idd vleeswaren als rookvlees, rosbief fricandeau. nou das echt wel duurder als boterhamworst of cervelaat of ander vettig vlees. daarbij eet ik veel vis als zalm, makreel, haring en ja dat tikt gewoon aan. maar goed dat is een bepaalde levenstijl die ik/wij hier hebben dus ik ben idd meer kwijt als een gezin wat veel gehaktballen/vissticks etc eet
hmm dan bespaar ik het denk ik het ergens anders op, want ik merk in de uitgaven niet veel sinds we dus meer tartaar, varkenshaas, rosbief en rookvlees zijn gaan eten.