Show je muur.

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Dag dames en heren. :D

Wij hebben gister het koopcontract van ons huis ondertekend en als het goed is vanmiddag de hypotheek.
    1 juli krijgen we dan de sleutel van ons huisje.

Nu wil ik in de woonkamer 1 muur een kleurtje geven, maar ik weet nog niet welke. Zit te denken aan een warme kleur (bordeauxrood, paars) maar vriendlief zegt (nu al) dat het lastig wit te schilderen is als we het willen verkopen. ;)
    Ik heb ook zitten denken aan een zachte tint, pastel. En dan groenig of paarsig.

Zouden jullie foto's willen plaatsen van jullie gekleurde muur? :D Dan kan ik een beetje ideeën opdoen.

Alvast bedankt.

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben niet echt een standaard kleur. Dit is een beetje roodbruin, weet zo ff de naam er niet meer van. Maar ik vind 'm prachtig! En we willen toch pas over 30 jaar verhuizen ;) dus dat zien we dan wel weer, hahaha!

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Wij hadden ook eerst donker paars, maar ik had nog voor we gingen verhuizen spijt. Het was net een barbiehuis. Dus kon ik op zoek naar een andere kleur. En hij is nu perfect! Ik neem zo een foto...

4. Essenhout

Wauw MvS, dat is een beetje kastanje!
    Vind het erg mooi! we hebben een schuifpui dus veel lichtinval, ben dan ook niet bang dat zoiets te donker wordt.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben ook enorm veel licht (mega-raam achter, vloer tot plafond), dus kan het makkelijk. Al onze meubels zijn ook nog eens donker, maar de vloer licht, dus alles bij elkaar een heel rustig, warm geheel. Ik voel me heerlijk, nog iedere dag als ik de woonkamer in stap (wonen hier nu dik 3 jaar)

6. Essenhout

Wij willen idd ook een zwarte bank. Hebben een eikenvloer, redelijk licht. Dus ik wil ook donkere meubelen. Lichte meubelen vind ik daar dan weer niet mooi bij staan.
    Enneuh, jah! Als we gaan verhuizen nemen we niks mee behalve onze kleding. De rest gaat allemaal weg, we kopen alles nieuw! Vriendlief kwam hier wonen en zijn oma overleed op dat moment, de meubelen zijn dus allemaal georven van zijn oma. Vandaar..

7. Within

Within Niet meer actief

Wij hebben een lichtbruine muur.

En een appeltjes groene in de gang :p De slaapkamer is donkerbruin.

Ik heb trouwens zowel rood als paars als muur gehad en die was best goed over te schilderen :)

8. Essenhout

Maar heb jij een gestucte muur ofniet? Onze muur is niet gestuct, daar zitten van die 'korreltjes' op zeg maar. Kom ff niet op hoe het heet. :p En nu denkt vriendlief dat het dus in die gaatjes blijft zitten, de kleur. Dat je het daarom niet goed over kunt schilderen.. ;)

9. Koekeloerie

Een gedeelte van de lange wand

10. Koekeloerie

En de behangen muur in de woonkamer

11. Essenhout

@ Koekeloerie

Wauw, heeel mooi. Ik ben zelf niet zo van het diepe bruin, maar vind het er heel mooi uitzien. Wel een idee voor in de slaapkamer, want die MOET echt donker zijn. :p

12. Within

Within Niet meer actief

Het is structuur verf :p Altijd ook gehad.

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Een donkere/gekleurde muur krijg je weer wit door het eerst grijs te verven.....dus leef je uit :D

14. Essenhout

@ Pcootje.
    Dankje voor de tip!
    Dan wordt de muur dus hoogstwaarschijnlijk bordeauxrood. Vind het zo mooi, dan ook rode accesoires? te kopen. Of zeeblauw, daar zit ik ook nog aan te denken.
    Jeetje, wat is dat toch moeilijk zeg. Waarschijnlijk veranderd het 2 x per jaar. :p

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je van verandering in kleur houdt, dan is het ook een idee om ipv de muur te kleuren er gekleurde panelen voor te hangen..... dat scheelt een hoop werk als je wilt veranderen.
    Dit is waar ik nu wel voor ga kiezen, wij staan op het punt te verhuizen.

Zoiets bijvoorbeeld alleen dan verven ipv behangen

Behangpanelen - kleurmijninterieur.nl

16. Essenhout

Moet ik dat zien als een soort gordijn wat je voor je muur ophangt aan een rails? :p
    Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord namelijk. :p

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    nee het zijn als het ware grote schilderijen... ik hang ze wel aan schilderij rails systemen.... alhoewel gordijn rail met een vishengeldraad ook wel zou werken... omdat ik ook nogal eens mn meubels verplaats en dan weer de spijkers op de verkeerde plekken heb

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Behangpanelen kan je zelf ook heel gemakkelijk maken :)

Wij hebben nu warm gold op de muren zitten en op 1 muur behang. Als je een beetje goede verf hebt verf je het zo over hoor :)

19. Essenhout

Ah oke. duidelijk!
    Dat is misschien wel een idee ja. Scheelt een hoop schilderwerk. Ga het straks eens aan vriendlief voorstellen! :)

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij maken ze ook zelf hoor, erg makkelijk idd

Deel Deze Pagina