Okay, dat doe je goed ja! Wij vinden het zelf ook wel veel, vandaar er nu verandering in aan te brengen. Maar voorheen was het dus nog erger. Toen pakten we gewoon alles en sommige dingen zijn gewoon heel erg duur. Nu proberen we meer onze maaltijden af te stemmen op wat er in de aanbieding is. Laatst had ik een keer heel veel voor 56 euro, was super trots haha.. Wij kopen wel veel biologische varianten, ook voor baby bijna alles vers en biologisch. Biologisch vlees proberen we voornamelijk afgeprijsd te halen en in te vriezen. Ook kopen wij bijv alleen sappen zonder toegevoegde suikers, zoetstoffen enzo. Dit gaat ook op voor jam, muesli en dat soort dingen, dus daar zijn we sowieso meer aan kwijt. Frisdranken alleen merk. Wij zorgen altijd verschillende olieen, azijn, ketjap en sauzen in huis te hebben. Ook hebben we een lade vol kruiden waar je u tegen zegt, niet normaal maar zo handig! Brood alleen van de bakker, ook regelmatig luxe broodjes. Ook eten we denk ik redelijk luxe beleg. En als we iets lekkers eten, zorgen we meestal ook voor iets echt lekkers.. Senseo en Dolce Gusto koffie.. Veel vers(e) fruit en groente.. Verschillende soorten pasta en rijst.. Lees dat jij sultana's koopt.. Wij kopen dan die notenrepen van eat natural en noten/zadenrepen van zonnatura. Denk dat al deze producten al een heel groot verschil maken. Nu heb ik me dan ook voorgenomen deze producten alleen in de aanbieding te kopen en dan maar hamsteren ofzo. Dus beetje bij beetje gaat het wel lukken.
Wij hebben een speciale huishoudrekening. 775 euro per maand. 2 volwassenen en 3 kinderen. berekeningen doen we ook via afas, en zo kan je inzien waar je veel aan uit geeft. bij dat bedrag, zit af en toe ook wat kleding. verder haarspullen, shampoo luiers doekjes enz zit er allemaal bij in. En als er over blijkt te schieten.. gaat t uiteindleijk tocht wel op dan zie je weer aanbiedingen, waar je wel wat van in kan slaan haha....al met al, goed rond komen zo wij doen boodschappen bij: Aldi, C1000 en Jumbo. pampers en verzoringspullen eigenlijk altijd kruidvat.
Hoi Kwabbernoot, leuk toppic! Wij zijn thuis met 2 volwassenen en 3 kids ( 14/9/ en 1) Ik doe meestal op vrijdag de boodschappen voor de hele week ( behalve de verse dingen, die haal ik dan tussendoor nog bij) Weet niet of de tip al voorbij gekomen is, maar ik maak voor de hele week een soort planning wat ik wil eten. En aan de hand daar van maak ik mijn boodschappenlijstje. Dan haal je echt heel gericht de dingen waarvan je weet dat je ze nodig hebt. Meestal ga ik naar de aldi voor luiers/chips/schoolkoekjes/verse melk/yoghurt/vla etc. En verse dingen zoals groenten/fruit kan je natuurlijk niet voor 1 week kopen. Dus dat doe ik tussendoor en haal ik vers. Vlees haal ik meestal in de aanbieding en vries het in. Vaak heb je hier ook bij de supermarkt vlees met zo'n 30 of 50% korting sticker omdat het die dag (of nog 1 dag houdbaar is) Nou daar neem ik altijd wat van mee en vries het in of gebruik het die dag. Niks mis mee Als we zin in vis hebben, dan bestel ik dat bij mijn broertje die neemt dat vers mee van zijn werk. De rest van de boodschappen haal ik meestal bij de c1000, zoals thee/frisdrank/koffie als we dat nodig hebben. Wij drinken zelf eigenlijk nooit frisdrank maar heb het wel in huis voor visite ofzo. Zelf drinken wij thee/water/melk of iets van sap/limonade (kids) Ik ben meestal zo'n 75 euro in de week kwijt, is ook afhankelijk van of er luiers bij zitten of iets bijzonders. Het kan ook zo een keer minder zijn. Wasmiddel koop ik eigenlijk niet, dat maak ik altijd zelf Ik moet wel zeggen dat het niet zo is dat ik op het boodschappen geld moet letten, ik vind dat gewoon leuk omdat ik weet dat het ook goedkoper kan Dan is het toch zonde om het zo uit te geven. En ik heb er misschien ook de tijd voor omdat ik niet werk, anders zou je denk ik makkelijker alles in 1 keer bij 1 winkel halen. Maar als er een verjaardag is, of we gaan lekker gourmetten oid, dan koop ik wel waar ik zin in heb. Maar over het algemeen de "normale" weken zal het tussen de 50 en 75 euro zitten per week. Oja en wat ik ook nog wel doe. Als ik dus verse groenten haal, zoals brocoli/ wortels/ bloemkool/prei/ paprika ed. Als ik dan de groenten snij voor het eten die avond, gooi ik meestal een handje van die verse groenten in een bakje in de vriezer, als ik dan het bakje vol heb met verschillende groenten, dan maak ik lekker soep met verse groenten en heerlijke broodjes erbij uit de oven ofzo. Lekker makkelijk en toch gezond ( hoe gaat het met je zwangerschap, verloopt alles voorspoedig?!) Groetjes Siriel
Dan zie ik dus meteen wat wij "verkeerd" doen! Wij gaan elke 2/3 dagen naar de supermarkt en halen waar we zin in hebben. Dan kom ik thuis en denk ik chips, weer veelste veel uitgegeven. Dit jaar is een zuinig jaar, werkte als gastouder en kreeg een groot deel ort bij mijn andere werk, doordat ik al een tijd in de ziektewet/met verlof straks ben zal het nog wel even zo zijn dat we gewoon op moeten letten. En het is echt zonde om zoveel geld uit te geven aan boodschappen! Dus ik heb hier nu een budget ingesteld van 125 euro per week, naar aanleiding van alle reacties zal dit toch moeten lukken voor ons gezin! Ik zal zelf ook nog even reageren al weet ik niet precies wat er nu uitgaat en wil ik het ook niet weten, we gaan het nu gewoon radicaal omgooien. Oh en ik ga ook zo'n lijstje maken voor de hele week, ik denk dat dit echt scheelt! *Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel? Op dit moment pinnen wij gewoon, ik ga dit dus veranderen naar een vast bedrag per week en contant geld. *Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin? Wij geven nu heel veel geld uit, ga het niet natellen(zie bovenstaand) maar dat gaan we veranderen. We gaan het doen met 125 euro per week voor 2 kinderen(9 en 1 jaar), 2 volwassenen en 2 katten. *Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot? In de 125 euro zit ook geld voor luiers, poepdoekjes etc. Mijn jongste krijgt overal een rode kont van behalve de pampers, dus een dure hobby. Doekjes dito, ook altijd pampers doekjes. Ik ga eens wat vaker een washandje pakken ipv die doekjes denk ik. Let altijd op met aanbiedingen met luiers, dat wel, denk dat ik 11 euro per week kwijt ben aan luiers en 3 aan doekjes nu. Verder moet de dreumesmelk er ook bij in, dit zal ook zo'n 10 euro zijn per week denk ik. Wij gebruiken duur wasmiddel omdat ik heel snel exzeem krijg en van de robijn klein en krachtig niet. Maar ik gebruik altijd maar een klein scheutje en koop het alleen in de aanbieding, dit scheelt echt enorm. Dit moet er ook bij in trouwens. Rookwaar van manlief en benzine vallen er niet onder. *Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot? Wij eten nu alles vers en dit wil ik graag blijven doen. Ik ga de tip van Siriel ter harte nemen, ga alles gewoon vers kopen en gooi spul voor later in de week gesneden in de vriezer. *Waar doen jullie boodschappen? Het aller liefst bij de AH maar ook vaak bij de Dirk. Qua prijs komen we wel altijd duurder uit bij de AH nu maar dit is mijn schuld, ik vind die asociaal dure bakjes fruit zooo lekker @Siriel opzich gaat het heel erg goed! Fysiek wel erg zwaar maar dat is het zeker waard, vind het echt geweldig dat we een klein meisje erbij krijgen! Nog maar 10 weekjes en ben echt aan het aftellen(ik reken maar op 11 weken aangezien de heren ook langer bleven zitten, al hoop ik natuurlijk stiekem dat ze ietsiepietsie eerder komt! Week of 38 zou leuk zijn hihi). Hoe is het met jou? Zag je topic langskomen, toch geen vierde wondertje? Gek hoe je dan toch zoiets gaat omarmen al wilde je het eigenlijk eerst niet echt. We zien deze dame ook echt als een cadeautje ondanks dat we hadden bedacht dat het klaar was voor ik zwanger raakte.. Kan je het wel accepteren? Liefs!
*Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel? ik pin elke week 80 euro en daar moet ik het mee doen, ik bekijk eerst de aanbiedingen en maak een lijstje wat we echt moeten halen *Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin? Wij zijn met 3 volwassenen en 1 dreumes en 2 katten, wij gebruiken 80 euro per week *Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot? Alles zit erin, van luiers tot verzorgingsspullen, maar ook shag voor manlief *Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot? Hier toch wel veel pot/diepvries *Waar doen jullie boodschappen? 1x in de week naar de lidl (we hebben geen auto dus moet met de bus) en de rest bij de c1000 en de coop alleen is de coop best prijzig, vooral omdat het meer een soort buurtsuper is
Nog een tip. Kijk eens of je een boer vlak bij hebt met een pluk tuin. Daar kun je voor een prikkie je groente en fruit halen. Wij hebben hier een hele grote vlakbij en daar hadden we laatst 2 kilo aarbeien zelf geplukt (erg leuk met die kleine!) voor 5,50 Daar hebben we thuis lekker van zitten smullen en jam van gemaakt. Zaterdag gaan we weer en halen we ook spinazie en gaan dat invriezen.
*Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel? Wij pinnen meestal bij de kassa tussen de 80 en 90 euro zijn we kwijt per week.Vanaf vorige week zijn wij begonnen met contant geld geven 80 euro en niet meer.dat is shag voor manlief en luiers dan nog 40 euro voor tanken. *Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin? Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kids en 1 kat,en 2 konijnen wij gebruiken 80 euro per week *Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot? Alles zit erin, van luiers tot verzorgingsspullen, maar ook shag voor manlief *Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot? diepvries en vers *Waar doen jullie boodschappen? liddl aldi en c1000 en jumbo ligt aan de aanbiedingen.
*Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel? voorheen 1x per maand 400 euro pinnen dus 100 p/w. laatste tijd met de pinpas en ga er flink overheen. dus snel weer veranderen. *Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin? per week is dat rond de 100 euro(moet dan nog opletten)en geen extra eters erbij hebben dan. zijn nu met zijn 2en en baby op komst *Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot? meeste dingetjes zijn wel mee gerekend zoals de wasmiddel en schoonmaak spullen en verzorgingsproducten van man. die van mij koop ik apart. en ook apart potje voor de baby straks (min 100 euro,weet nog niet hoeveel ze verbruikt) *Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot? vers meestal,diepvries: spinazie creme en wel eens snijbonen of bloem/broc roosjes voor curry's *Waar doen jullie boodschappen meeste bij ah,markt,bakker,bio winkel,hoogvliet en af en toe naar de aldi
250 euro per maand kwijt aan boodschappen, per week is het verschillend, hier zit de shampoo en alles bij alleen de babyvoeding en luiers niet die haal ik van het kgb. Spitskool, bloemkool, broccoli en spruitjes eet ik vers de rest niet. Ik kook iedere dag vlees dus nooit vis, koop veel vlees voor op de boterham, a merk voor hagelslag en pindakaas, vlees koop ik in grote porties in als ze in de aanbieding zijn en er is iedere week wel iets in de aanbieding.
Wij zijn met z'n 6en. Alles maar dan ook alles écht bij elkaar dan zijn we 100 euro per week kwijt. Ik doe boodschappen bij de Lidl, en vul aan met AH zoals brood. Luiers van de kruitvat, friso melk en nutriton. Dus alles bij elkaar 100 euro. Vind ik heel netjes zo met z'n zessen! Soms ben ik minder kwijt zo rond de 70 euro want dan maken we weer eens even alles op wat we nog thuis als voorraad hebben liggen.
tja boodschappen is ongeveer 100 x 4 wk (400euro), vooraal heeel veel luiers.. de 2e is net zindelijk. maar snachts alle drie in luiers, en de jongste de hele dag nog in luiers kruidvat (shampoo's luiers, doekjes vitaminetabletten enz.. gemiddeld 40 per week (160 per maand) De rest, kleding, ondergoed, sokken, schoenen wat je tussendoor koopt (buiten de grote kledingwinkeldagen) bezem die kapot gaat dweil die verwassen is of ga zo maar door. wij doen ook maar 1 keer grote boodschappen op vrijdag, heel enkel keer als de melk bijv op is, haal ik bij maar dat is zelden tot nooit. Verder gaan wij ook geregeld naar de sligro, waar we dan voorraad kopen wasmiddel bijv als ze in aanbieding zijn, koop ik vaak meer als dat ze normaale prijs zijn zeg maar. ik dacht eigenlijk dat dat niet echt heeel aso veel is met een gezin van 5 pers. (kwa eten kan ik dat zo wel zeggen, kinderen eten haast net zo veel als ons) kleding, schoenen enz probeer ik er ook wel van te kopen, en als er dan overblijft, gewoon lekker met mannetje uit eten ofzo wat denk je van vakantieveilingen
Jeee wat gaaf al die reacties!! Echt heel fijn, ik leer heel veel van jullie! Dankdankdank Siriel ik reager morgen op je PB, heb hem!