Boodschappen & huishoudgeld vragen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Kwabbernoot, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik betaal 50 pm aan luier en doekjes, 2 fulltime dragers en 1 alleen snachts.

2. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    We zijn nu nog met zn 2en, en pinnen 50 euri per week. We kopen bij Lidl, Ah en de boerderijslager. Bij de boerderijslager koop ik een weekpakket vlees (E15) en daar doen wij 3 weken mee.

Als er geld overblijft van die 50 euri dan leggen we dat in een bakje voor als de melk op is of er nog iets bij gehaald moet worden.

Straks als de beeb er is komen daar natuurlijk nog de kosten bij voor pampers en voeding enz. Pampers koop ik straks van het KV eigen merk en voeding ook. Heb nog eigelijk niet bekeken wat dat kost bij het Kv hihi...

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

.... heb even bij gezet wat voor ons normaal is kunnen we een beetje vergelijken. Kijk als het gaat en het loopt goed, jij hebt niet zo iets van ik wil minder is het toch prima .. lekker doen, hier zou het vanaf deze maand weer gaan maar doen we het niet.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij zijn nu nog met zijn 2e(hebben wel 2 honden) en komen ong. rond de 50 euro per week uit. Daar zit dan ook wasmiddel en shampoo bij.
    Voor ijsjes, eten halen of uiteten hebben we per maand 100 euro voor.
    Kledingbudget is ook rond de 100.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    *Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel?

De laatste tijd is het een beetje een zootje, meestal pinnen we. Ik heb in de schuldsanering gezeten en dan pinde ik het boodschappengeld (60pw)

*Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin?

120 per week met 7 mensen

*Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot?

Daar zit alles bij

*Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot?

Bijna alles vers, behalve vis (is vers te duur)

*Waar doen jullie boodschappen?

Bij Albert Heijn en soms Lidl

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.786
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    70 euro per week voor alles,2 volwassenen en een puber.
    Gaan meestal naar Dirk vd Broek.

7. Enibas

Enibas Bekend lid

8 nov 2011
    667
    0
    0
    Goedemiddag!

Als de lonen van vriendlief en mij zijn gestort pin ik € 240,-. Ik heb vier envelopjes waar elk € 60,- in gaat. Elk envelopje staat voor een week boodschappen doen. Als ik de enveloppen opnieuw ga vullen, dan haal ik het overgebleven geld eruit en dat gaat in de spaarpot.

Ik doe op zaterdagochtend voor één week boodschappen. Ik maak op vrijdagavond een weekmenu (met gebruik van de supermarktfolders) en maak een boodschappenlijstje voor de zaterdagochtend. Indien nodig haal ik hier ook shampoo, tandpasta of wax/gel van.

Ik probeer een gevarieerd weekmenu te maken. Maar blijft lastig. We koken vaak met potjes/pakjes. Eigenlijk meer uit tijdgebrek. Als ik om 18.00 uur thuis ben, dan is de zin in koken vaak weg.

We zijn (nu nog) met z'n tweetjes.

Lfs,
    S.

8. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    #48 Blije Door, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Hier zijn de financien ook een zooitje en we hebben gister eindelijk eens aan tafel gezeten om alles op een rijtje te zetten. We verdienen samen echt niet slecht en toch is er aan het einde van de maand altijd iets van waar is in vredesnaam al het geld gebleven.

we hebben nu het volgende potje gemaakt voor 2 volwassenen en 1 baby.

50 e per week aan boodschappen voor ons, dit wil ik dan ook in 4 enveloppen doen en ook veel bewuster boodschappen doen. pinpas thuislaten en keuzes maken als er niet genoeg geld is. Ik denk dat het op dat punt ook belangrijk is om een rekenmachine erbij te houden. Ik doe boodschappen bij Jumbo, AH en Lidl en de markt. Wij eten alles vers, nooit uit een potje en heel gevarieerd. We zijn bijv gek op garnalen. Haal ik bij de Lidl een zak garnalen van 8,99 maar daar kunnen we 5 keer van eten. Heerlijk bij rijst of door de pasta.

100 e per maand aan luiers/Fv/billendoekjes etc (nu toevallig weer de billendoekjes van de AH voor een euro dus elke dag haal ik een paar pakjes, luiers (pampers) haal ik altijd in de aanbieding, flesvoeding wordt steeds minder dus dat gaat ook schelen. Wat we dan over hebben van die 100 e gaat in een potje voor kleding/speelgoed voor Dex)

200 e per maand kinderopvang (wij hebben gastouder waar hij maar 6 uurtjes in de week heen gaat en hier is de toeslag nog niet vanaf maar die sparen we voor z'n studie later)

Ik hoop dat we hier zo mee goed kunnen gaan besparen en aan het einde van elke maand een lekker gevoel overhouden.:)

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

10. Nieuws

Nieuws Actief lid

8 mei 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    ABBO.
    Nu geen tijd om alles te lezen maar ga het dit weekend zeker doen. Hier nog steeds een drama. Gaat 1 weekje goed en dan is het weer misse boel en haal ik zo dagelijks voor ongeveer 30,- op ( soms meer)

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    *Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel?
    Ik zou eigenlijk ook een boodschappenpot bij moeten gaan houden, want ik pin eigenlijk altijd alles en zo hou ik geen overzicht. Ik let wel met mijn boodschappenlijst maken op dat ik alleen de nodige dingen erop schrijf.

*Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin?
    Ons gezin bestaan uit manlief, zoonlief en ik. Dus 3 personen. Ik geef ongeveer 70 euro per week uit aan boodschappen (dit is incl sigaretten).

*Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot?
    Ik reken alles wat ik bij me supermarkt koop mee als boodschappen. Dus als ik daar me shampoo kan halen, als ze bij die supermarkt dat merk verkopen reken ik em mee bij me boodschappengeld. Hetzelfde voor me gezichtsdoekjes/watjes/wasmiddel etc..
    Als ik iets apart moet halen bij de drogist is dat meestal make-up en dat tel ik dus apart.

*Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot?
    Wij eten eigenlijk van alles.. Ik heb me spinazie uit de diepvries, andijvie en boerenkool vers. Prei etc ook vers.. Maar me sperziebonen/doperwten/witte bonen uit pot.

*Waar doen jullie boodschappen?
    Ik doe mijn grote weekboodschappen altijd bij de AH en voor de kleine tussendoor dingen zit er een Boni om de hoek.
    En bepaald vlees zoals mijn biefstuk haal ik bij de slager.

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Aan het begin van de maand gaat er 300 euro contant in de 'boodschappenportemonnee'. 2 volwassenen, 1 peuter en 2 katten.

Daarvan kopen we ook shampoo, wasmiddel, kattenvoer.
    Luiers kopen we van de kinderbijslag.

We doen meestal meerdere keren per week boodschappen (zo houd ik het beter in de hand, als ik 1 keer in de week zou doen, zou ik halverwege de week al dingen missen). En de lidl en c1000 zitten hier naast elkaar. Ik ga eigenlijk altijd naar 2 winkels. Eerst naar lidl voor groenten, rijst, kaas, brood enz. En voor de lekkere dingen naar c1000.
    Moet zeggen dat we voor die 300 toch redelijk goed en lekker eten. We hebben ook elke dag wel dingen te snoepen :D.

13. Nieuws

Nieuws Actief lid

8 mei 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt knap! Ik pin vaak wel 70,- voor de hele week maar dat is meestal op de dinsdag/woensdag al op en dan moet ik nog fruit, groente en brood voor de hele week halen. Soms ook vlees ( al zit mijn vriezer ook bomvol) en toetjes.

14. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij hebben ongeveer €70,- te besteden per week.. We zijn nu met zijn drietjes en hebben een halve dierentuin :D
    Ik pin altijd in de winkel..
    Voor die €70,- haal ik alles, shampoo, kattenvoer, hondenvoer, spulletjes voor ons ventje, wasmiddel, kleding, rokerij, apk keuring, diesel.. Kortom alles wat er nodig is..
    Ik probeer t meeste vers te kopen, maar soms om te bezuinigen pot of diepvries.. Ik koop wel veel huismerk/euromerk en let goed op aanbiedingen..
    Ik kom eigenlijk altijd bij de Jumbo en soms bij aldi/lidl.. Heb het laatst allemaal zitten berekenen.. Ik ben bij Jumbo in principe net zoveel kwijt voor alles, dan dat ik alle winkels af ga.. Zoveel scheelt het niet met aldi/lidl, sommige dingen zijn bij Jumbo zelfs goedkoper..

Oh ja heel belangrijk.. Lijstje maken en daar niet vanaf wijken!!

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    #55 Kwabbernoot, 13 jul 2012
    Ga morgenochtend mijn eerste lijstje maken:D Ik ben zo blij met al jullie reacties! Krijg er echt veel inzicht door! Heel erg fijn!!!! En ik krijg helemaal zin om te gaan besparen, het moet toch echt kunnen en ik krijg al goed duidelijk hoe:D

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij gaan om de kosten te drukken, stoppen met roken en ik heb m'n Abbott vd Lotto stopgezet. Dit alleen al gaat ons zo'n 200 euro in de maand schelen!!

17. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    #57 mich87, 13 jul 2012
    Wij maken 300 euro per maand over naar de boodschappen rekening. Hiervan doen kopen wij alles wat betreft boodschappen van de supermarkt, eten en kattenbakkorrels voor de poezen en luiers/melk/kleren enzo voor mijn zoontje. Ik geef ongeveer 30 euro per week uit aan boodschappen. Als ik wasmiddel enzo nodig heb soms iets meer maar nooit meer dan 40 euro ( verjaardag uitgezonderd). Het is wel krap, maar met een lijstje lukt het goed. Wij eten alles vers, kook om de dag voor 2 dagen. Wij snoepen niet en drinken alleen melk/thee/water, dat scheelt ook. In goedkope maanden houd ik zelfs wel over, dat gaat dan naar de spaarrekening.

Ik ga altijd boodschappen doen met een lijstje, wijk daar niet van af, en mijn rekenmachine op mijn telefoon. zo houd ik precies bij hoeveel ik heb uitgegeven en als ik over het budget ga, dan leg ik weer iets terug of kies een goedkoper alternatief. Dat is echt de sleutel als je wilt bezuinigen op je boodschappen!
    Doe boodschappen bij de Lidl en de Dirk.

Ik houd alle gemaakte kosten bij in een excel bestand dus weet precies hoeveel we nog hebben en waar het geld naar toe gaat.

Vroeger verdienden we veel meer en gaf ik gemakkelijk 140 euro per week uit aan boodschappen. Het was even wennen, maar ik zie het ook een beetje als sport om zo weinig mogelijk aan eten uit te geven, wel gezond, zodat we meer over houden voor leuke dingen.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Hier ons lijstje.. Ik moet ook gaan bezuinigen van mezelf ..

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Thanks weer voor de reacties!!!

20. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Hoi, ik heb een excel overzicht gemaakt en vul dit telkens aan. Wij hebben met z'n drieen (ik manlief en dochter van 4) een weekbudget van 120 euro. Daar doen wij alles van. Alles wat over is gaat in een apart potje om vervolgens leuke dingen van te doen. Ook de luxere/ incidentele uitgaven worden hiervan betaald, handcreme/ haargel etc. Wij komen hier echt ruim van rond en eten iedere dag vers. Brood bak ik zelf. Daarnaast halen wij bij de Lidl en bij de AH/Jumbo de andere boodschappen. Wij gaan ook naar de "boer" voor groente en fruit en ook de markt bezoeken wij regelmatig.

Echt waar als je grip op je geld houd (dus niet pinnen maar contant in een "potje") werkt echt veel beter. Je houd echt geld over.

Oja, wij stoppen ook maandelijks geld in een "funpotje" daar doen we ook leuke dingen van. En je hoeft je nooit af te vragen of je er geld voor hebt. Je pakt het gewoon uit het potje. Ideaal!

Hiervoor stonden wij best vaak "rood", nu helemaal niet meer.

Succes!

Deel Deze Pagina