Tot nu toe lette ik niet zo op de boodschappen, we werken allebei 4 dagen en er komt dus genoeg binnen. Maar straks met de baby erbij en ik een dag minder werken wil ik wel wat meer op gaan letten. Dus ben nu al bezig om wat zuiniger te doen. *Hoe houd jij je boodschappengeld bij? Vast bedrag? Koop je gewoon wat je wil en zie je wel hoe je uitkomt? Pin je eerst of neem je gewoon de pas mee en zie je t wel? Ik pin wel altijd, we hebben een gezamenlijke rekening voor boodschappen. Soms doet de één of de ander boodschappen vanuit het werk en dan is het niet handig om eerst naar huis te moeten om het boodschappengeld op te halen. Maar ik probeer nu een lijst te maken voor de hele week, en me daaraan te houden, en dus ook geen dingen tussendoor te halen. *Hoeveel geld geef jij uit aan boodschappen per week en hoe groot is je gezin? Een grote kerel en een zwangere met vreetbuien, afgelopen week 60 euro, voordat ik ging opletten meestal rond de 75 euro. *Wat valt er onder boodschappen? Ook shampoo/ luiers/ poepdoekjes/ wasmiddel etc? Of hebben jullie daar een apart potje voor, hoeveel zit er dan wekelijks of maandelijks in die pot? Mijn budget voor de maand is 300 euro, de bedoeling is dat daar alles van gehaald wordt, ook straks, dus wasmiddel, luiers. Ik heb een duur merk shampoo dus dat haal ik van mijn eigen geld. *Eet jij alles vers? Of veel diepvries/pot? Zoveel mogelijk vers maar aan het eind van de week dan toch vaak potjes omdat niet alle groenten een week houdbaar zijn. Dus zaken zoals salades plan ik vaak aan het begin van de week. We eten vegetarisch en alle dierlijke producten (melk, boter, eieren, andere zuivelproducten) halen we biologisch. Lidl heeft ook veel biologisch en aldi tegenwoordig ook vegetarische producten, en die zijn stukken goedkoper dan bij de AH. *Waar doen jullie boodschappen? Zoveel mogelijk bij aldi of lidl, de rest bij ah, plus of jumbo. Aldi en plus kan ik lopend naartoe, maar voor de lidl en jumbo moeten we rijden. AH gaan we vaak naartoe als we veel vegetarische producten moeten inslaan, of lopend als we naar de stad gaan of met de auto als we gelijk ook veel andere dingen gaan halen. Biokaas haal ik bij voorkeur op de markt en sommige producten vind ik alleen in de toko of de biologische winkel.