Wanneer doen jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door pepe, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Meestal doen mijn man en ik dat in het weekend samen en dan bedoel ik afstoffen, stofzuigen en toilet en wastafels etc. Op mijn vrije dagen doe ik de was en ook nog toilet schoonmaken. Als dochterlief nog slaapt ga ik verder ga ik dan wat voor mij zelf doen. Hoe doen jullie dat? Doen jullie alles zelf op je vrije dagen of ook gewoon in het weekend? Ik heb vriendinnen waarbij ze alleen het huishouden doen op de dagen dat ze vrij zijn en als de kids slapen dan alles doen.
    Ik heb dat ook zo geprobeerd maar de kleine meid werd wakker van de stofzuiger. En ik vind het ook wel fijn. Met z'n tweeën zijn we er zo doorheen en op mijn vrije dagen heb ik een schoon huis.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    elke dag de hele dag door. heb een vrij groot huis, zijn met 5 dus altijd wat te doen en nooit klaar :)
    tuurlijk wel de ene dag meer dan de ander maar hou het wel bij

3. Koon

Koon Niet meer actief

Als ik denk dat er wat moet gebeuren. Ik heb geen planning, maar doe wel (bijna) iedere dag wat en sowieso houd ik van opruimen.
    En 1x per 2 weken komt de poets :D
    Mijn zoontje wordt niet snel wakker, dus ik doe regelmatig wat als hij slaapt maar ook gewoon als hij wakker is. Dan helpt hij of speelt gewoon door.

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Elke dag wel iets, ik zou stoffen beter bij moeten houden want dat doe ik eigenlijk alleen als het mij opvalt (ja slecht...nu heb ik zwarte kasten dus meestal wel 1 keer in de twee weken)

Maar elke dag wel de wc, stofzuigen enzovoort.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Elke dag wat. 1 keer in de week zou ik het hier niet mee redden. Heb niet echt een vast schema, maar doe gewoon wat nodig is: keuken, toilet, huiskamer etc etc. Op zondag standaard bedden verschonen, badkamer schoonmaken en het hele huis zuigen en dweilen. Doordeweeks zuig ik alleen beneden.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik werk vrijwel elk weekend dus we kunnen niet echt samen in het weekend schoonmaken.

Op vrije dagen doe ik vaak kleine dingetjes in het huishouden.
    Op vrijdag is mijn man vrij en doet hij het grotere werk als ZL op bed ligt.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb het geluk dat ik mijn bedrijf aan huis heb, dus ik kan tussendoor de was doen of eens een keer stofzuigen. Verder ruim ik 1x per week de woonkamer echt op. Dus alle troepjes van iedereen weg, oud papier weg, afstoffen, schoonmaken en stofzuigen.
    Meestal doe ik dat op donderdag, want dat is de dag dat de kinderen van mijn man weer bij ons komen. Grote klussen, zoals de tafel in de was zetten of ramenlappen doen we in het weekend of in de vakantie. De keuken opruimen is in principe een dagelijks klusje, maar dat doen we tijdens en na het koken. De kinderen helpen altijd goed mee en hielden al snel hun eigen kamers bij.

Verder ben ik erg van het organiseren, waardoor ik mezelf een hoop tijd bespaar. Zo hebben we vaste plekken voor de meeste spullen, waardor het ook voor de kinderen (en mijn man :D) eenvoudig is om zelf hun zooi op te ruimen. Ik heb op alle wc's hygienische doekjes en een fles bleek staan, zodat ik regelmatig tussen de bedrijven door er een doekje overheen kan halen.
    En ik heb een whiteboard in de keuken hangen: maak je iets op of pak je iets uit de voorraad, schrijf het op. Scheelt mij weer tijd bij het maken van het boodschappenlijstje. In principe doen we in het weekend alle weekboodschappen, zodat ik door de weeks hooguit nog een keertje verse groente of vers brood bij moet halen.

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Woensdagmorgen en zaterdag of zondagmorgen.

9. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Elke dag iets. Met 5 personen moet je wel bijhouden.
    Elke dag beneden zuigen en dweilen stoffen , toilet keuken . eens per week de bedden en boven flink poetsen en zuigen. De badkamer doe ik wel elke dag even.

Zoals de wasbak afnemen spiegel schoonmaken.
    Gewoon tussendoor als ik boven ben dan doe ik het snel.
    De was moet ook elke dag.

Ben er ook niet lang mee bezig juist omdat ik het bijhoudt.

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Elke dag.
    Ik ben tbm en ondanks dat we maar met z'n 3en zijn gebruiken we wel de hele dag door het huis. Dus er is elke dag wel iets te doen.
    Daarbij heb ik vaak extra eters, slapers en vaak familie over de vloer.

11. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Maandag en dinsdag doe ik boven en beneden stoffen/zuigen/dweilen badkamer en toilet grondig uitsoppen.
    Verder elke dag gewoon ff een doekje over de wc en wat chloor erin.

Elke dag draai ik wel een wasje weg

12. Islah

Islah Niet meer actief

Elke dag gewoon wat. Ik kan alleen echt 's avonds als de kinderen in bed liggen niet schoonmaken (sommigen gaan dan juist dweilen e.d.) daar ben ik dan veel te moe voor.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hetzelfde als jij Pepe. Vind dat ook wel zat. Elke dag stofzuigen en badkamer doen zie ik hier voorbij komen. Vind ik persoonlijk echt niet nodig. Ik heb gelukkig een vriend die ook een hoop doet, dus das wel superfijn! Ik werk ook gewoon 4 dagen, ga niet alles alleen doen. Hij doet de was, ik de strijk. Dat soort dingen. Gewoon een beetje verdelen. En ons huis is vergeleken bij anderen supernetjes, dus het is echt geen vieze boel omdat er niet elke dag wat gedaan wordt. Kan mn tijd ook wel beter besteden.

14. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    elke dag doe ik iets maar werk niet met een vast schema ofzo

15. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik doe elke dag stofzuigen en afstoffen enzo en om de dag maak ik een groot iets schoon bijvoorbeeld de hele badkamer of toilet.

16. MCE

MCE Lid

10 aug 2014
    47
    0
    0
    Momenteel zit ik nog thuis. Maar ik maak dus echt niet elke dag schoon. Ik ben niet gemaakt om een huisvrouw/ thuisblijfmoeder te zijn. Ik denk dat ik om de dag alles schoonmaak beneden , kan ook zomaar 2 dagen tussen zitten :) wc doe ik wel elke dag. En dan zet ik m'n dochter voor de televisie. Of als ze op de psz zit. En dan verschoon ik meestal ook alle bedden

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Iedere dag. Sowieso iedere dag alle kasten/tafels met een doekje afnemen, stofzuigen en dweilen. Daarnaast probeer ik de grotere klussen over de week te verspreiden en wasjes/vaatwasser draaien als het nodig is..

18. tuc

tuc Niet meer actief

Elke dag de hele dag door steeds kleine dingen

19. Ballie

Ballie Niet meer actief

Elke dag iets en dan op donderdagavond het grote werk zodat alles weer lekker schoon is voor het weekend.

20. tuc

tuc Niet meer actief

elke dag stofzuigen overdreven?? Ik stofzuig wel 3/4 keer per dag

Deel Deze Pagina