Boodschappen in Duitsland halen..

Discussie in 'De lounge' gestart door HvL, 15 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Alle verzorgingsproducten haal ik bij de DM. Frisdrank ook allemaal in Duitsland. Verschilt per winkel, algemeen is de prijs overal wel hetzelfde (A merk frisdrank). Scheelt dat wij letterlijk óp de grens wonen. Mijn buren zijn Duitsland, wij Nederland. Tanken kan per uur verschillen waar het goedkoper is, dit was enige tijd geleden wel anders. Toen was Duitsland standaard een stuk goedkoper.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij wonen in Almere en dan nog loont het enorm.

Chillin en Shay25 vinden dit leuk.
  3. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ja,
    Wij gaan naar DM voor de verzorging. Denk aan shampoo, make-up, luieren, conditioner, douchegel. Daarbij koop ik altijd voor onze buren, luiers, shampoo en wat andere dingen. Het scheelt behoorlijk op de prijs.

NETTO /Rewe en Real> Vlees, kaas, worst, zuivel, toetjes en chocolade en snoep. Mixen voor allerlei soorten vlees, schnitzel , curryworst en kinder soep. Prinsessen of piraat. Het is bouillon met figuurtjes en kost €0.40 cent.
    Voor de vleeswaren scheelt het echt, in Nederland hoef ik geen kaasstengels of vleeswaren te kopen. Bacon in schijfjes is goedkoop 8 plakjes voor iets meer dan een euro. Vaak kun je ook grote pakken vlees meenemen, goulash gemarineerd was vorige week 4 euro (600 gram) ook heb je veel korting op kipfilet of schnitzels. De melkschijfjes en kinderbueno is ook goedkoop. De kaas is wel duurder geworden, voorheen kochten we dat voor minder dan 3 euro [400 gram] die tijd is weg. Het loont zeker, ook de groenten uit de vriezer. Paprikamix in zakjes, stoomgroenten zijn voordeliger,fruit is wel prijziger. De salades zijn ook goed te eten en goedkoper. Ook zijn de diepvriesmaaltijden voordelig. Rijst met...vlees, groenten vallen mee. We zitten vaak onder de twee euro.

Frisdrank koop ik in Nederland
    Koekjes en chips in Nederland

Goed kijken naar aanbiedingen en kortingen op vlees van 30 procent.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.802
    4.582
    113
    Ennnnnnn Duitsland is qua uit eten ook echt een heel stuk goedkoper. Griek of steakhouse zijn echt een aanrader. Wij kunnen er voor 60/65 euro met 2 volwassenen en 2 kids uiteten.

Zonnestralen, Chillin en Golden1213 vinden dit leuk.
  5. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Heerlijk eten voor minder, en vaak een grotere portie:):eek:

Chillin en Bellybell vinden dit leuk.
  6. RLSD

RLSD Niet meer actief

Eens! En ook echt lekker, misschien zelfs wel lekkerder dan in Nederland.

Wij koppelen het boodschappen doen dan ook eigenlijk altijd aan ergens een lekker hapje eten ;)

7. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Tanken is al enkele maanden duurder in Duitsland en Nederland. Scheelt echt wel 20-30 cent zo onderhand.

Drogistproducten zijn vaak veel goedkoper hier in Duitsland. Voor verse dingen ga je het beste naar de markt in Nederland of de Turk, dat is vaak betere kwaliteit dan in Duitsland. De simpele dingen als melk, boter, Nutella etc. is hier nog iets goedkoper maar scheelt niet veel meer. Kaas koop je alleen in Nederland want hier smaakt het nergens naar, tenzij je Mozzarella ofzo koopt. Dat is in beide landen mwah als het uit de supermarkt komt. :roflmao: Afbakbroodjes altijd lekkerder in Duitsland. Brood ook. Niet perse goedkoper. En bio-producten zijn hier ook nog goedkoper dan in Nederland volgens mij.

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
  9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ben gisteren even geweest (Tüddern, Selfkant). Benzine was bijna 10 cent de liter duurder als hier. Dus ik heb in NL getankt en rij volgende week wel even naar Maasmechelen. Voordeel van wonen in Zuid Limburg. Ik ben in 10 minuten ook in België.

Deel Deze Pagina