Hallo, mijn man en ik gaan in de herfstvakantie een dagje naar Den Haag, maar we hebben eigenlijk geen idee wat we zouden 'moeten' zien. Wie heeft er leuke tips voor ons voor een klein budget. Ook zoek ik leuke lunchadresjes met een aangenaam geprijsde menukaart. Alvast bedankt voor het meedenken.
Misschien niet goedkoop maar wel ontzettend leuk is Madurodam. Je bent met de tram ook zo in Scheveningen en dan lekker uitwaaien. Ik eet vaak bij Westenwind. Niet heel bijzonder maar gewoon goed/lekker. En er zit ook een restaurant van die beren keten die ook wel ok is. Ik lunch graag bij Exki Hallo! | exki.be Biologisch en heerlijke dingen! Verder kan je heerlijk wandelen door den haag. Stippel gewoon met google maps een route uit. Ik heb vorig jaar met broertje een rondje den haag gewandeld. Eerst gelunchd bij Exki. Daarna paleis noordeinde, vredespaleis, huis ten bosch, binnenhof, de passage en dergelijke gezien. En op een bepaald punt de tram naar Scheveningen gepakt. Daar nog even heerlijk op strand en de boulevard gezeten. En toen nog een hapje gegeten HTM heeft een speciale dagkaart. Op het centrale station is wel een loket. En dan kan je de hele onbeperkt met OV. https://www.htm.nl/vervoerbewijzen/losse-kaartjes/htm-dagkaart/
Madurodam is leuk inderdaad (Google even voordat je kaartjes koopt, laatst was er ook een aanbieding voor Madurodam). Lange Voorhout lopen en dan Denneweg (zitten leuke eettentjes en winkeltjes) doorlopen naar het Vredespaleis. Mauritshuis is erg mooi (is recentelijk verbouwd en uitgebreid). Je kunt ook even naar de VVV in het Stadhuis. Daar kun je terecht voor rondleidingen in Haagse Hofjes bijv. Eten voor een leuke prijs kun je op veel plaatsen in het centrum van Den Haag. Er is van alles, gaat er meer om waar je van houdt qua eten.
Gaan jullie dan met zijn tweeen? Dan is de gevangenpoort leuk. Is een museum. We hadden een gids die er zoveel over kon vertellen. Leek net of hij er bij was geweest vroeger. Aanrader vind ik. Met kinderen zou ik naar Madurodam gaan, het strand (ben je zo) en misschien het binnenhof (zie dat je oudste 8 is, dan is dat misschien wel even leuk om doorheen te lopen)