Blaar door nieuwe laarzen

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 27 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Dochter heeft nieuwe laarzen, dr Martens en zitten geweldig volgens haar. Alleen heeft een blaar op haar hiel, een flinke. Deze laarzen waren perfect want grote voeten, brede laarzen. Ik weet dat het lastige laarzen zijn..en ook vaak blaren veroorzaken.

Iemand nog tips? Kan dit over gaan Of is het de zoveelste fiasco.

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Dat kan overgaan hoor. Mijn ene zoon liep als kind ook regelmatig eerst een blaar op voordat zijn schoenen goed zaten. Erg vervelend, dat wel.

Nu eerst goed laten genezen en dan heel rustig aan verder inlopen.

3. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.566
    113
    Ik heb regelmatig blaren als ik net nieuwe schoenen heb. De eerste paar dagen heel vervelend maar daarna geen last meer van.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Dat gaat gewoon over hoor. Die plek waar die blaar nu zit is straks wat steviger. Tenminste dat denk ik :roflmao:
    Ik heb wel vaker blaren gehad bij een nieuwe schoen, of bv bij de overgang van zomerschoenen naar winterschoenen oid. Dat is dan 1x een blaar en daarna, als het goed genezen is, is het klaar. Goede blarenpleister erop en gaan!

En ik heb 4 paar Dr Martens dus ik spreek uit ervaring :roflmao:. Heb overigens niet van allemaal blaren gekregen, alleen van de eerste.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik krijg altijd blaren bij nieuwe schoenen, zeker bij stugge dr martens, bij mij kwestie van blaar goed inpakken (blaarpleister en sporttape erover), dan vermindert de wrijving en kan ik ze goed inlopen. Daarna zitten ze als gegoten en kan ik er zo 20+km per dag op lopen zonder klachten.

6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik heb ook altijd blaren van nieuwe schoenen. Gaat vanzelf over, tenminste, de schoenen niet veel dragen maar rustig inlopen en pleister er op. Zodra de blaar weg is en de schoen wat ingelopen is kan je er weer mee vooruit.

7. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.111
    1.170
    113
    Vrouw
    Daar staan dr martens ook wel om bekend.
    Ik heb nu zelf net mijn 1e paar.

Ik heb blaren pleisters op mijn hielen en de dubbel doc sokken.

Daarmee kan ik er al best lang op lopen.

Vanmiddag had ik gewone wandel sokken aan en dacht kan ook prima. Dus heen en weer naar school maar dan voel ik mijn hielen toch.

Voorlopig dus echt nog even de dubbel doc sokken.

Maar ik was mentaal voorbereid op een lange inlooptijd. Valt mij tot nu toe helemaal niet tegen. En ik voel al dat als ze eenmaal goed ingelopen zijn het echt heerlijke schoenen zijn

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Mijn allerbeste schoenen waren schoenen waar ik een blaar van kreeg. Eenmaal gewend zaten de schoenen fantastisch.

(In het ergste geval zou je bij de schoonmaken het iets uit kunnen kloppen volgens mij)

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel eerlijk zou ik mijn kind niet op schoenen laten lopen waar ze blaren van krijgen.
    Die voeten zijn nog zo in de groei en pijn aan een kindervoet is echt funest.
    Moet toch lekker zitten. Blaren doen zo'n pijn.

Felice vindt dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ja dat doet het ook, weet er zelf alles van. Het is alleen zo knudde want je weet het pas na een tijdje. Dit soort geintjes heb ik zo vaak met haar.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat schiet niet op.
    Hier kregen de kinderen ook weleens een blaar op de voet en dat was dan toch wel al een signaal dat de pasvorm niet goed was.
    Ik vind een volwassen voet dan ook niet te vergelijken met een kindervoet.
    Ik hoop natuurlijk dat het eenmalig is.
    Hier had de oudste ook altijd lastige voeten.
    Grote maat, brede voet en een hoge wreef.
    Ook altijd een uitzoekerij.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat is een bekend euvel van Dr Martens. Even laten herstellen en goede blarenpleisters gebruiken. Als ze eenmaal ingelopen zijn, zitten ze fantastisch.

Deel Deze Pagina