Boodschappen met kinderen = geen alcohol kopen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door marjol, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Het betuttelen wordt steeds erger in Nederland...

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    raar...ik krijg altijd alles mee. Alleen moet ik nu wel mijn dochter om de hoek verstoppen als ik sigaretten voor haar koop. Tja ik heb het liever niet maar ze is volgende maand 17 en heeft haar eigen loon. Wel oud genoeg om te werken maar dat mag nu ineens dan weer niet. Nederland is echt een autistisch land qua regels opstellen, ze weten nooit at ze nou willen en om het jaar is er weer wat anders...dan mag het wel dan weer niet en iedereen moet zich maar weer aanpassen.

Ze kon het afgelopen jaar ook gezellig op stap af en toe met haar vriendinnen dat mag nu ineens ook weer niet gewoonweg belachelijk!!! Hou t nou eens bij 1 afspraak en dat is dat. Zo voeden wij toch ook niet onze gezinnen op met iedere maand andere afspraken...zucht.

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    in één woord... belachelijk!!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind heel die alcohol regel maar krom!

Aan de ene kant denk ik ja doen! Maar aan de andere kant als je een groepje vrienden hebt waarvan de oudste 18 is en de jongste 15/16 word er ook gedronken.

Net zoals hier in die "hokken" dan is er totaal geen controle meer over en word er maar gezopen tot men er bij neer valt.

Ik vraag me serieus af of het coma zuipen hier niet meer van gaat worden.

Edit en dan neem je je puber niet mee boodschappen doen koop je een krat bier en kan hij het nog op drinken;)

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het is ook heel krom. Zoals Saja zegt als ze echt willen drinken dan raken ze er wel aan. Via vrienden die wel oud genoeg zijn om alcohol te kopen of inderdaad sommige volwassenen die het dan wel even halen. Zo staan er hier op vrijdagavond ook altijd jongeren bij de buurtwinkel om aan mensen te vragen of ze alcohol/sigaretten willen kopen.

En niet laten kopen als je een puber meehebt wat is het nut daarvan? Als jij thuis een glas drinkt (drank die je gekocht hebt toen je puber niet mee was) weet je kind toch ook goed genoeg waar het vandaan komt? Ze zien de drank in de winkel en zien anderen het kopen dus ja...

6. rums

rums Niet meer actief

#26 rums, 8 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2014
    Ach de regering wil het graag zo dus dan kunnen ze het in een ergere versie krijgen.
    Heb vandaag nog een fles wijn gekocht met mijn 10 maanden oude zoon

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

nog ff en er komt een algeheel alcohol verbod..

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij kochten voor mijn vader als kind van onze spaarcentjes een bierpakketje bij de slijter om de hoek. Was goedkoop en echt een papa kado. Slijter pakte het altijd mooi in en wij waren trots op ons eigen kadotje ( met 5 dochters was het nog geen gulden per kind :)).

Vind het goed dat de regels strenger worden maar dit is wel erg overdreven. Nog even en je mag de slijter niet meer in met kinderen net als de koffieshop . Bordje op de deur verboden onder de 18

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat lijkt me wel een goed plan eigenlijk :)

10. Islah

Islah Niet meer actief

Vind dat niet echt netjes geformuleerd. En ook vreemd want volgens mij weten autisten juist wél wat ze willen.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zei net nog tegen mijn man:

Vroegah! Kreeg ik 5 gulden van mn vader en moest ik een pakje shag kopen voor hem bij de sigarenboer met mascotte vloe!
    En dan kwam je daar binnen en dan wist de sigarenboer al wie je was en wat je moest hebben en dat het voor je vader was hahaha.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar vroegah! pafte mijn vader er ook op los terwijl wij achterin de opel kadet zaten haha.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Haha mijn ouders gelukkig niet (rookte toen ook niet binnen) ja pas toen wij ook gingen roken.

Was altijd mijn uitje want van het wisselgeld mocht ik een snoephe kooen hahaha

14. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
  15. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    dus alleenstaande moeders die fulltime werken mogen niet meer drinken.
    A ja die moeten wel boodschappen gaan doen met hun kinderen, je kan ze moeilijk vastbinden aan de hondenwachtstang.

Nee echt, vorig jaar was ik in nederland en ik kocht blikjes cocktail en ik stond dus aan de kassa met 2 kleuters. En ineens begon die vrouw voor mij in de rij tegen mij dat er ECHT alcohol in zat en ondertussen maar naar de kinderen kijken. Voelde mij echt slecht.
    Nu heb het blikje toch opgedronken.

Dus domme regel maar weer

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja die 5 gulden voor een pakje halfzware van nelle met een blauwe rizla vloei.
    Haalde ik altijd in ons dorpscafé en dan mocht ik van de rest smileys kopen. Heerlijk. Zo lekker maken ze ze niet meer.

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    nu hier geen sigaretten, maar ik kreeg als zevenjarige wel geld om een fles genever te kopen.
    Winkelier vond het helemaal niet gek. Die man wist immers wel dat ik die niet ging opdrinken (schijnen ze nu trouwens wel te veronderstellen)

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gaat idd wel wat ver deze maatregelen.

Dus ik moet er rekening mee houden als ik met zoon en dochter boodschappen gaat doen ik moet bewijzen dat het voor mijn zelf is. Bijvoorbeeld bier.

Gelukkig drink ik niet maar ja haha.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Haha, dat doet me denken aan onze vakantie.. Mijn zoontje was toen 4 maanden en wij gingen naar Landal, je had daar zo'n gokhal waar je in mocht als je 18+ was.. Mooi dat wij er ook gewoon uitgezet waren omdat we ons zoontje bij hadden.. Hij lag lekker in de wagenbak te slapen, maar toch moest hij maar buiten blijven staan.

Ik begrijp dat er regels zijn en dat er geen onderscheidt in gemaakt moet worden, want waar leg je dan de grens? Maar ik denk dat de dames en heren uit Den-Haag iets te ver doorslaan met al hun regeltjes en wetten..

Deel Deze Pagina