Tsja met een babie en een peuter van 3 die constant weg wil lopen heb je niet altijd de mogelijkheid om in je eentje boodschappen te doen. Oh en een man die 12 uur per dag van huis is. Wij vallen op zaterdagochtend ook weleens in die gezinnen categorie maar weinig discussie of overleg want wij kopen zo'n beetje iedere week hetzelfde.
Hier is het compleet andersom! Mijn man is van het voorraadbeheer, hij doet op zaterdagochtend met Simone de boodschappen terwijl ik uitslaap. Als ik speciale wensen heb geef ik ze op vrijdagavond door. Hij bepaalt ook het budget, en dat gaat prima. Niet dat we geld over hebben aan het eind van de maand maar we redden het wel op deze manier. Hij kookt trouwens ook, alleen als hij later thuis is dan ik begin ik met koken en als hij dan thuis komt neemt hij het over. Verder doe ik de was altijd, stofzuig ik vaker dan hij (want ik erger me eerder aan een vieze vloer dan hij) en zorg ik vooral dat Simone alles heeft wat ze nodig heeft (kleren, luiers, verzorgingsproducten, kadootjes etc). Over het algemeen is alles hier dus redelijk eerlijk verdeeld. We werken ook allebei 32 uur dus ik vind het niet meer dan normaal
Wij doen juist graag samen boodschappen! Gewoon gezellig en ja hij is van de extra's en ik het hoognodige. Zo vullen we de kar normaal aan haha
Ohhh boodschappen doen met mijn man is vreselijk haha, en toch ga ik altijd graag samen. Hij kan zo gehaast zijn waardoor ik de helft weer vergeet...
Totaal niet herkenbaar, gelukkig. Ik vind het juist leuk om met mijn man boodschappen te doen. We hebben het altijd gezellig. Ik maak een lijstje, omdat ik altijd kook en die dingen bijhoud weet ik wat we nodig hebben. Die dingen halen we en als we in de winkel wat zien wat ook handig kan zijn (heb graag voorraad in huis) of gewoon iets lekkers nemen we dat mee. Echt totaal niet dat een van ons gaat staan dreinen of iets wel nodig is. We hebben allebei geen gat in onze hand. En we nemen elkaar gelukkig serieus genoeg om te weten dat de boodschappen die ingeladen worden ook daadwerkelijk nodig zijn.
Hihi hier is vriend lief juist de gene van de extra onnodige dingen ( en ook allemaal van een a merk, wat hij vervolgens maar voor de helft op eet/drinkt ) dus ik doe nu weer alleen de boodschappen. Gezellig samen met m'n zoontje.
Ik ga graag met manlief om boodschappen. Vind het meestal wel gezellig, hij kan af en toe mopperen dat het zo druk is n de winkels. Ook hij gooit altijd een boel snaaierij in de kar en let hij niet op de prijs of op het merk. Dus dan ben ik de zeur
Nooit samen boodschappen doen het weekeind voor kerst (of pasen, of een verjaardag, of een vakantie, of...) Toen ik gisteren door de ah liep was ik zielsgelukkig dat ik mijn man niet bij me had, want het was zo druk dat hij al chagrijnig was geweest als hij bij de uitgang op me had gewacht... Ik zou volgende keer je man en zoon bij de uitgang laten wachten. Als ze dan chagrijnig zijn, heb jij daar tenminste geen last van! Bovendien ziet je man niet wat je allemaal in je boodschappenkarretje gooit.
Hier vanmorgen hetzelfde gezeur. Pfff zo irritant zei ook doe de volgende keer wel alleen boodschappen hahah
Wat vreselijk lijkt me dat! Ik ben echt blij met mijn man. Sowieso al hoor, maar als ik dit allemaal lees extra. We hebben altijd wel plezier met boodschappen doen, gewoon gezellig. Ik zal hem straks even bedanken
Wij doen meestal boodschappen als gezin of partner of ik alleen. Hij is bij ons de geen die nergens naar kijkt, alleen à merk neemt en vooral veel zooi inlaad want het was in de aanbieding ( b merk is vaak dan nog goedkoper en ten 2e zijn het vaak producten die niemand lust en dus over datum gaan en weggegooid worden). Als ik boodschappen doe hebben we voor 60 euro heel de werk eten drinken. Als hij gaat heeft hij voor het zelfde geld max 2 dg eten en vooral veel zooi. Zo stuur ik hem bijv voor een nieuwe lamp. Gewoon een spaarlampje van max 5 euro. Komt hij thuis met een ledlampje van 17 euro. nu hebben we het even erg krab dus doen we of samen of ik alleen de boodschappen. Kan het risico niet lopen dat ons krappe budget er aan gaat.
Boodschappen met het gezin vinden we erg leuk en mijn kinderen hebben totaal geen last van huil of stress buien. Ligt denk een beetje aan de ouder zelf. Mijn kinderen krijgen ieder belangrijke taken en dat maakt boodschappen doen erg leuk. Ze krijgen ieder een lijstje met 2 à 3 producten en die boodschappen mogen hun doen. Verder net doen of je iets niet kunt vinden en mijn hulpjes helpen mijn maar al te graag. Dan helpen uitladen bij de kassa, de een mag op de pin op ok drukken en de ander mag het erg belangrijke bonnetje vast houden waar ze erg op moeten letten dat het niet kwijt raakt.