Ik weet niet wat ik MoeT doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roosje08, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

Mijn dochter is al 10 dagen oud.. Ze is natuurlijk heel lief en klein maarrr,,

Ze huilt overdaggg zoveel dat ik echt niet weet wat ik moet doen.
    Ik geef borstvoeding gelukkig gaat het goed. Om de 3 uur soms 2 uur geef ik alleen 1 borst, omdat ze aan 2 te veel heeft. ze spugt gewoon alles eruit.
    sinds gister huilt ze vaker. Ik heb geprobeerd 2 borsten te geven, maar wat ik al zij ze spugt het uit. Als ik haar in zijn bedje leg begint ze te huilen. Ik heb haar net 20 min laten huilen maar het werd erger. Speentje in haar mond gedaan met cinababy ( misschien krampjes). Ze is op dit moment stil.
    Ze heeft gewoon rooie ogen van het slaap maar ze kan het niet.

's nachts slaap ze gewoon veder na een voeding zonder gehuil. maar waarom overdag niet weet ik gewoon niet?

- Honger? ( misschien) maar 1 uur terug heeft ze al een borst gehad.en beetje gespugt.
    - regeldag? als ik haar de borst geef wanneer ze het wil. Spugt ze het uit.

Ik weet gewoon niet hoe ik er mee moet omgaan.
    Heeft iemand tips/advies voor mij?

Hilal

2. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Senna heeft dat ook een tijd gehad, de eerste we(e)ken.
    Wij hebben haar ingebakerd en toen sliep ze wel iets beter.
    Verder merkte ik dat laten huilen bij ons ook niet werkte. Ik hield haar dan lekker tegen me aan en zo viel ze dan in slaap en dan kon ik haar wegleggen.
    Kleine baby's moeten nog zo wennen aan alles.
    Ik zou adviseren: zoveel mogelijk bij je houden, daar werd Senna in ieder geval erg rustig van.

Succes
    Anna

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

Heb ik ook gehad, en als ik haar laat huilen wordt ze alleen maar nog giftiger dan dat ze al was.

Waarschijnlijk wil ze net als mijn dochtertje gewoon de hele dag bij je zijn. Dus gewoon zo veel mogelijk bij je nemen.

Ik heb een draagzak aangeschaft van babybjorn waar ze in zit en dan kan ik gewoon verder met mn dingen. En met het tv kijken heb ik dr heerlijk bij me liggen.

Als ze in slaap valt kun je haar alsnog in dr bedje leggen.

Wat ook helpt is de kinderwagenbak losmaken. Die heb ik in de woonkamer staan en leg haar overdag daarin. Dat is een stuk kleiner dan haar bed en dan slaapt ze veel beter.

Sterkte!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Roos is vanaf 2 weken tot vorige week hele dagen ingebakerd en nu is het 's morgen niet meer maar de rest van de dag wel. Ze heeft het echt nodig anders is het niet aan te horen het huilen. en ze wil het liefst een hele dag op me borst liggen.

Anders even het cb bellen morgen misschien dat zei je verder kunnen helpen.

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Hilal,

Heel herkenbaar wat je schrijft, alsof het om mijn dochtertje gaat. Dag 10 staat wel bekend als een regeldag trouwens...dat zou het kunnen zijn.

Wat mij heel erg geholpen heeft is het boek "Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom. Ik was echt ten einde raad, bijna wanhopig. Mijn kindje was zo moe, maar kwam maar niet in slaap. Door dit boek kwam ik er achter dat ik helemaal geen duidelijke regelmaat aan haar aanbod.
    In dit boek leggen ze uit hoe je regelmaat kunt aanbieden met of zonder inbakeren. Wij doen met inbakeren omdat Lilly zichzelf steeds wakker maakte door haar maaiende armpjes. Je kunt toepassen uit het boek wat je aanspreekt.

Sindsdien slaapt ze ineens uren per dag en ook nog eens in haar eigen bedje. Daarvoor wilde ze alleen maar op een van ons slapen en als je haar in d'r wiegje wilde leggen werd ze gelijk weer wakker. Ook het spugen is nu minder en het huilen hierdoor ook.

Misschien heb je hier wat aan (boek is gewoon bij de boekhandel te koop). Heel veel succes, ik weet hoe ten einde raad je je hierdoor kunt voelen!

Groet Snoozie

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hebben ze op het cb iets gezegd van dat spugen? Het kan namelijk om reflux gaan waardoor je kindje ook meer huilt... Is misschien niet zo maar kan wel... Misschien even laten nakijken?
    En verder zoals hierboven gezegd, lekker bij je nemen, je kindje is nog zo klein en heeft mama's warmte extra nodig deze eerste weken, de wereld is zo groot uit de buik en dat is wennen voor een baby.

7. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Morgen komt iemand van de CB. Ik ga het gelijk alles morgen bespreken, kijken wat ze zegt. Ik krijg haar maar niet stil:( Ze zit weer te huilen ik ga maar even kijken.

Klein vraagje over regeldag.
    Ze spugt het uit tog mijn borst geven?

8. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Regeldag (rond dag 10) in combinatie met reflux misschien?
    Ze wil misschien wel veel meer drinken, maar houdt het niet goed binnen.

Lijkt me trouwens heel naar als dat het zou zijn.

Sterkte!

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik dacht ook aan reflux eigenlijk, dat heeft Milan ook. Op zich is het niet zo erg als je eenmaal weet dat ze dat heeft. Wij geven Milan 2 x per dag 2 ml zantac en nu heeft 'ie eigenlijk nergens last meer van. Terwijl hij voorheen ook echt hele dagen aan het huilen was, en erg weinig sliep.

Als er niks uit het gesprek met het cb komt zou ik naar de huisarts of eventueel de kinderarts gaan.

10. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Hier ook een refluxmeisje en ik dacht daar ook aan. Voornamelijk doordat je dochter steeds weer voeding wil. Bij reflux (hier verborgen reflux) willen ze dat ook omdat dat de pijn vermindert. Met als gevolg dat er meer voeding in de maag zit wat weer zorgt voor zure slokjes. Mijn dochter huilde ook uren achter elkaar. Wist ook niet wat normaal was, maar zag dat ze echt pijn had. Hoor je dat ze opkomende slokjes heeft? Winderigheid, hikken, overstrekken? Heb je al geprobeerd om in te bakeren?

11. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    De beschrijving klinkt voor mij als: HONGER!
    Om de drie uur drinken is erg weinig op die leeftijd. Om het uur is nog heel normaal!
    Een mondje (of iets meer) teruggeven is óók heel normaal.
    Probeer de eerste 6 weken zonder speen te doen, het verstoort de borstvoeding en je mist er hongersignalen door. Een kindje hóéft geen speen... Geef haar gewoon the real thing!

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Voel tijdens het huilen eens aan het buikje, als deze heel hard aanvoelt zouden het ook krampen kunnen zijn, deze kunnen ook komen door teveel eten. Je kindje heeft dan pijn en wil dan graag zuigen maar als je dan de borst geeft gaat je beebje nog meer buikpijn krijgen.

Geef eens een pink of als je dit lastig vind eventueel een speentje, wel af en toe eruit halen om te kijken of de pijn over is, kindjes blijven vaak doorzuigen ookal is het niet meer nodig.

Deel Deze Pagina