Boodschappen niet duurder na komst euro

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 30 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Shit hey, 150 euro voor een spijkerbroekie.. in geen 150 jaar hoor! Ik ben wel benieuwd welk merk broekie je dan koopt.

Ook hier niet zukke dure broeken hoor!

2. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Ook moet niet vergeten worden dat de euro net zo makkelijk word uitgegeven als een gulden.

1 euro klinkt net zoveel als een gulden. Terwijl je wel even x2.2 moet doen, dat vergeten mensen ook,

Bijv Aardbeien nu €1.50 klinkt niet duur, maar ik weet dat er vroeger geen 3.30 in guldens als aanbieding werd gezien toen der tijd.
    Boodschappen zijn misschien duurder geworden,
    benzine ook, verzekeringen en ga zo maar door.

Maar ik denk dat heel veel mensen ook luxer zijn gaan leven. Bijv de senseo, kant en klaar voedsel en ga zo maar door.

Maar over de oliebollen wat Noura zei, verbaasde ik me idd ook over, die waren vroeger echt fl0.80 en nu inderdaad €0,80....

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik koop soms ook wel dure spijkerbroeken, maar wat nu duur is was in de gulden tijd omgerekend een belachelijk dure spijkerbroek.

en tuurlijk is prijsstijging elk jaar zo, alleen in de korte tijd dat de euro is ingevoerd, zijn de prjzen zo erg gestegen wat normaal veel langer duurt.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, in het rijtje van dingen die ECHT duurder geworden zijn door de euro kan ik er ook wel een of twee noemen, neem bijvoorbeeld (soft)ijs. Maar dit valt (net als naar mijn idee de oliebollen) onder horeca en daar wordt ook van gezegd dat het door de euro idd duurder geworden is.

5. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    de prijzen zullen ook best wel gestegen zijn als we de gulden nog hadden gehad, maar sinds de euro is het wel in 1x enorm gestegen vindt ik.

Ik heb een eigen kledingzaak en helaas moeten wij de prijzen ook omhoog gooien aangezien de inkoop ook veel duurder is geworden!

En toch reken ik ook nog steeds om naar guldens!
    dan schrik ik elke keer nog van het bedrag...

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik reken echt nets meer om naar guldens, al 4 jaar niet meer, alleen als ik mijn man duidelijk meot maken dat iets veel te duur is. Sinds ik in 2002 een huis gekocht heb is niets meer omgerekend naar guldens.

Stijgende inkoopsprijzen heeft denk ik meer met de olieprijzen te maken dan met de euro. Grondstoffen en vervoer zijn in prijs soms verdubbeld, dat we daar als consument voor moeten betalen is logisch.

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mischien heb ik dan een dure smaak zoals jij het zegt, maar het ging erover dat een product wat een paar jaar geleden 150 gulden koste nu 150 euro kost.

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De euro maakt dingen wel duurder. Sommige producten hebben gewoon een euroteken gekregen in plaats van het guldenteken.
    We willen misschien ook wel luxere artikelen idd, maar afgezien daarvan is alles gewoon hartstikke duur geworden. Niet alleen in de horeca, maar ook bijvoorbeeld in sport is het bedrag verdubbeld.
    En gewoon voedingsmiddelen e.d. zijn ook wel duurder geworden.
    Kleding volgens mij ook, al koop ik ook echt geen broek voor meer dan 30 euro, maar eerder kocht ik een broek voor 20 gulden ofzo, maar een broek voor 20 euro kopen is niet makkelijk. Shirts zijn ook duur: 12 euro is niks, maar dat is wel mooi zo'n 25 gulden. Dat zou ik echt nooit voor een shirt neertellen.

Enz. enz. Dat artikel kan wat mij betreft rechtstreeks op de brandstapel...

Deel Deze Pagina