Bij ons komt de ah elke maandag. Ik maak een eetschema voor de hele week maar soms verschuif ik of heb ik er geen zin in in dan verschuif ik het. Ik doe nog wel tussendoor een klein bootschapje maar dat vind ik totaal niet erg. Meestal aan het eind van de week en dan haal ik nog wel eens wat lekkers er bij voor het weekend en wat eerder op is die week. Ik heb een halfjaarlijse abonnement bij de ah. dit kost 70 euro. Onbeperkt laten bezorgen op elke dag behalve zondag.
Hier bestel ik 1x per week bij de Jumbo en laat de boodschappen thuis bezorgen. Dit kost op donderdagmorgen 3,- wat ik graag over heb voor het gemak om niet met 1 of 2 zeurende kinderen de hele supermarkt te moeten doorzeulen en daarbij alles naar huis moet slepen. Soms bestel ik weleens de producten van gratis bezorging, maar vaak vind ik die niet interessant genoeg. Het draait voornamelijk om een goede weekplanning maken. Fruit gaat bij mij wel de hele week mee (alleen de bananen niet altijd) en de groente bestel ik vers voor de eerste paar dagen en voor het eind van de week vaak diepvries/pot. Vlees kijk ik na als het bezorgd wordt, valt het buiten de houdbaarheidsdatum dat het op de planning staat dan gaat het de vriezer in, brood voor werk/ school maak ik dezelfde dag klaar en gaat de vriezer in. En eigenlijk gaat dat altijd wel goed, ik zou echt niet meer zonder de bezorging willen haha. Ook kom ik nog wel eens in andere supermarkten (bv voor aanbiedingen bij de AH of bepaalde producten bij de Lidl), maar dat zijn dan kortere bezoekjes voor gerichte producten en dan neem ik nog wel eens producten mee die we dan die avond of de volgende dag eten als ik inderdaad verse producten nodig heb (indien we bv nasi/ bami einde van de (bestel)week eten en ik dan verse groenten haal. Of als we toch in iets anders trek hebben dan op de weekplanning staat en dan schuift hetgeen op de planning stond een weekje door. Qua kosten weet ik niet of het echt veel uitmaakt, omdat klikken op een product net zo makkelijk is als het in je winkelwagentje stoppen Maar omdat je het totaal bedrag ziet kun je het wel makkelijker weer aanpassen dan als je al voorbij de kassa bent.
Ik bestel alleen de hamster dingen. Ik bestelde een paar keren wat voor een maaltijd en telkens miste er wel wat waardoor ik alsnog naar de super moest. Dan kies ik alle verse dingen liever zelf uit het schap.
Ik bestel op vrijdag de Picnic waar ik het meeste binnen laat komen. en dan op dinsdag rij ik even langs de Lidl voor de kleinere dingen.
Wij doen altijd al weekboodschappen dus ook groente e.d. en gaat echt prima hoor. Hooguit gaan er wat vitamines verloren maar t blijft echt nog wel goed en lekker! Toevallig gister dat mn man opperde om het maar te gaan bestellen want de winkelvoorraad hier is het laatste jaar nou niet om over naar huis te schrijven... Voorheen kon er geen vers worden besteld online maar nu dus wel. En bezorgen is gewoon gratis vanaf een bepaald bedrag.
Dit is eigenlijk exact hoe ik het doe. En ik ga op woensdag eigenlijk altijd even langs de supermarkt voor wat vers groente en fruit of melk die op is (supermarkt zit om de hoek dat scheelt)
hier bezorgt alleen picnic en ah, picnic vind ik te beperkt assortiment ik hoop dat jumbo ooit hier gaat bezorgen! ik laat meestal op donderdag bezorgen, want dat is onze thuis dag vaak bestel ik een zak voorgesneden roerbakgroente mee die ik in de diepvries gooi voor eind van de week.
Ik laat het altijd op dinsdag bezorgen. Als ik moet werken, haal ik het op. Maak sowieso een weekmenu, maar voor de laatste paar dagen. (Za,zo,ma) haal ik altijd nog even snel bij de supermarkt op vrijdag of zaterdag. Maar dat is dan alleen groente,fruit en vlees. Vind het erg prettig werken zo.
Bestel ook regelmatig bij de Jumbo, ophalen bij Pick Up Point of soms laten bezorgen. Bij bepaalde artikelen inderdaad geen bestelkosten, dat scheelt nogal. Meestal in het weekend en dan halverwege de week even vers spul (zuivel, groente en fruit) aanvullen. Ideaal! En de klantenservice is ook goed, er gaat soms wel eens wat mis (bijvoorbeeld een pak melk wat lekt), dan meld je dat en dan krijg je het aankoop bedrag terug. En soms daar bovenop ook een extra kortingscode voor bij je volgende bestelling.
Ik bestel ook niet online maar doe wel voor een week boodschappen. maar...ik haal vrijdag nog wel weer groente/fruit. Ook al haal ik voor een week groente/fruit het gaat eerder op omdat het hier ligt. Maar omdat we dus om de hoek wonen van de AH is het makkelijk even op te halen.
Ik bestel mijn wekelijkse boodschappen op jumbo. Deze laat ik op vrijdag bezorgen zodat ik het weekend goed gevuld inga. Op maandag ga ik dan altijd naar de bakker/kaasboer/groenteboer/slager voor losse aanvulling en als het nodig is haalt mijn man op woensdag nog iets bij. Ik kan niet goed bedenken wat ik de gehele week wil eten en inderdaad hou je lang niet alles vers maar het scheelt zo enorm dat de grote boodschappen bezorgt worden,even snel wat kleine dingen bijhalen is zo gebeurt
Ik vind het ook ideaal. Voor later in de week zorg ik dat er gerechten op het menu staan met groente uit blik of uit de vriezer of groenten die prima een week goed blijven zoals tomaten of pompoen. Vlees met een te korte houdbaarheidsdatum vries ik in. En eventueel af en toe nog even wat vers halen. Ik vind het echt ideaal, heerlijk op zaterdagochtend met een kopje koffie op de bank zodra de nieuwe bonusfolder er is nieuw weekmenu samenstellen en gelijk bestellen.