Ik merk dat boodschappen doen regelmatig een 'dingetje' wordt bij ons thuis. We hebben er geen zin in, en op het laatst gaat 1 van de 2 dan wat mokkend naar de super, of we gaan met z'n allen en we hebben daar issues, want we hebben allen wensen. Nu zat ik eraan te denken, om, iig in vakanties, en in drukke tijden de boodschappen thuis te laten bezorgen. Wie doet dit? zetten ze alles dan binnen en moet je dan in no time je spullen wegwerken of komt het in tassen? over welke supermarkt zijn jullie het meest tevreden? helpt het icm besparen? Wij hebben een AH, Jumbo en Hoogvliet (maar ik dacht dat die enkel aan afhalen deed). Spui maar!
Hier het zelfde probleem! Ik haat het echt om boodschappen te doen! Manlief werkt minimaal 60 uur per week en gaat dan ook met tegen zin. Doordeweeks heb ik geen auto en met 2 kleine kids op de fiets je weekboodschappen doen gaat niet. Ik laat elke vrijdag Door de ah het netjes in mijn keuken zetten en ohhhhh wat is dat heerlijk! Ik hoop snel dat de jumbo gaat bezorgen wat een oplossing is dat! Ik zeg doen! Hier geen stress meer en altijd lekker boodschapjes in huis.
Ik doe het (bijna) wekelijks bij ah.nl. Elke maandagavond worden mijn boodschapoen bezorgd ik ben idd mi der kwijt, loop nl niet langs alle verleidingen. Geen extra dingen waar je opeens trek in hebt. Ik schrijf wel vantevoren een boodschappenbrief en maak een weekemenu. Dan ga ik eerst alle bonusaanbiedingen af en streep zo mijn brief weg en zo komt er ook weleens een ander weekmenu op tafel. Als drinken in de aanbieding is, bv roosvicee of liptonijsthee, dan koop ik gelijk per doos (10á12 pakken) zo ook met deo en wasmiddel. Geen 12 dan, maar wel meerdere. Het wordt bezorgd in kratten en papieren en plastic tassen. Kratten betaal je statiegeld voor (4) en krijg je de week erna weer terug of wordt verrekend met je nieuwe kratten. Ideaal! Ik ben van het-luie-wijven-boodschappen-doen (zoals mijn moeder dat lieflijk noemt)
Hier bestellen wij bij de AH ( jumbo is hier ophalen) Maar ik vind het echt ideaal. Ze zetten het in de keuken neer in kratten ( 4 borg per krat) koelkast producten komen in een plastic tas net als de diepvries producten. En dan heb je nog een papierentas waar de nonfood in zit. Je hoeft dus niet te haasten. Ze nemen alleen de kratten mee van de vorige keer ( vandaar de borg) Wat ik ook zo leuk vind is dat je een aantal gratis producten krijgt, deze zijn per week verschillend. Ook hebben ze wel eens acties 'koop dit en betaal geen bezorgkosten'.handig als er producten tussen zitten die je gebruikt.
Elke week komen hier de boodschappen thuis bezorgd door Albert Heijn. We werken allebei veel en druk gezin, heb echt geen zin om dat allemaal te gaan ophalen en dan aan die kassa alles weer uit de kar en weer erin, ermee sjouwen.... Nee hoor. Alles laat ik bezorgen. Soms wel 2x per week. Heerlijk!
Helaas bezorgt AH hier nog niet. Plus doet het hier wel, maar ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Ik ga dat toch maar eens doen. Ook wij hebben nooit zin om boodschappen te doen en dat resulteert iets te vaak in eten bestellen.
Ik ben ook van het wekelijks bezorgen door AH. Je kan recepten gelijk op je lijstje zetten, producten vergelijken op prijs of voedingswaarde en ze nemen bij het bezorgen je statiegeld flessen mee. Het enige verbeterpunt vind ik dat je (nog) niet kan sorteren op prijs.
Er is ook een nieuwe online supermarkt die op dit moment in Amersfoort nog aan het proefdraaien is. Er zijn geen bezorgkosten. Kijk maar eens op de website van Picnic.
Ik zou wel gek zijn maar ik vind boodschappen doen altijd fijn. Wel zonder kinderen hihi. Ik ga of vrijdag avond laat maar meestal zaterdagochtend heel vroeg (mits vriend thuis is meestal wel maar sommige periodes niet en dan ga ik dinsdag met mijn zoontje , duurt iets langer alleen haha) Wel wil ik een winkel met zelf scan , eigenlijk altijd bij de jumbo. Want in je kar , op de band , in je tas vind ik wel rete irritant. Gewoon hup gelijk in de tassen.
'Vroeger' toen ik nog alleen was en alleen woonde liet ik al eens in de drie weken de boodschappen bezorgen, dus drinken, krat bier (ofzo), een week gewone boodschappen, wc papier en voorraadkast spullen, de rest kocht ik dan bij, vleeswaren, groenten en fruit (hoewel die laatse twee er toen nog weleens bij inschoten)
Wij bestellen bij de Jumbo. Hun bezorgen niet maar je kan het wel zo in dozen bij zee ophalen. Je hebt geen minimum bedrag bij de Jumbo. Ik heb het vorige maand getest en ik ben om. Heb gemerkt dat het mij echt scheelt omdat ik nu bewust boodschappen aan het doen ben en ik heb die stress niet meer die ik in de winkel had ( ik heb echt een hekel aan boodschappen doen )
1 keer besteld via de albert heijn en ga het wel vaker doen. Reden dat ik het niet wekelijks doe is omdat ik niet altijd aan de 70 euro kom. nu word het wel weer tijd voor een 2e bestelling. Drinken is bijna op dus geen gesleep, koop ik veel ineens wasmiddel en wasverzachter zijn ook bijna op dus dan kom ik wel aan die 70 euro
Hier bezorgen ze niet helaas. Lijkt me ideaal. Geen gesleep met kinderen en volle tassen. Meestal doe ik op maandag boodschappen met de jongste, als de oudste op school zit. Maar ze wil overal bij helpen (en dat mag, beter dan gekrijs in de winkel), maar het duurt wel een stuk langer. En ik heb al een hekel aan boodschappen doen. Maar straks als deze baby er is, word het wel lastiger tot onze dochter naar school mag. De dichtstbijzijnde jumbo doet ook niet aan afhalen. En anders moet ik gelijk een kwartier extra rijden. Maar 35 minuten rijden als de Ah hier om de hoek zit vind ik wat overdreven.
Ik doe altijd de Deka Drive. Dan bestel je het online, en dan kun je het op een bepaalde tijd ophalen bij de servicebalie. De kratten staan dan voor je klaar en dus hoef je de winkel niet door. Gewoon overladen in tassen en in je auto proppen en naar huis. Hooguit 20 minuten en je bent weer thuis. Ik vind het ideaal.
Ik vind het geen straf om boodschappen te doen, doe het onder schooltijd en heb ik alleen de jongste mee. Laatst gebruik gemaakt van Picnic, alleen hebben ze erg weinig in hun assortiment.
Hier bestellen we bij de Hoogvliet en halen het op. Ah vind ik echt duur. Ik heb prijzen vergeleken en veel is gewoon duurder voor exact hetzelfde product.
Ik laat AH altijd bezorgen, kom bijna nooit meer in de supermarkt. Je kunt ook etos bestellen bij ze dus handig voor luiers of voeding en hun basic lijn is vaak goedkoper dan Aldi en Lidl. Het vlees vind ik ook lekker bij de AH. En vandaag weer een heleboel ontvangen van geld terug acties die ik ook bestel, hoef ik niet te zoeken in de supermarkt. Ik betaald meestal 5 euro voor bezorgen en ik had vandaag jilz, mayonaise en sailos gratis.