Boodschappen thuisbezorgen

Discussion in 'De lounge' started by mamavan3meisjes, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marti

Marti Fanatiek lid

Apr 18, 2014
    2,385
    867
    113
    heb ook even op de site van de jumbo gekeken maar volgens mij kun je alleen je boodschappen bij een jumbo filiaal afhalen.

2. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Ik laat de boodschappen altijd door appie thuis bezorgen. Echt super. Ik doe het elke week

3. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Wij bestellen trouwens 1 keer in de 2 weken bij de AH (+/-€90) Groente en fruit is erg lang vers. En ik hou er ook wel rekening mee met wat en wanneer we iets eten ;).
    Enigste wat ik nog bij haal is melk. Dit omdat het anders niet in de koelkast past. En brood halen we bij de Duitse bakker.

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    nadeel,van bezorgen van de appie vind dik dat je de verse producten en houdbare producten niet zelf kunt uitkiezen en niet op de datum kunt letten.

5. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Nee inderdaad, dat is ook wel fijn

6. Twigs

Twigs Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik nog geen rijbewijs had liet ik eens per week de boodschappen thuis bezorgen door AH. Het grootste deel komt in klapkratten waar statiegeld op zit. Als je lege klapkratten hebt (en ander statiegeld als flessen en bierkratten) wordt dat verrekend met wat je moet betalen en ze nemen alles mee. Je hoeft dus niet als een gek alles op te ruimen, de kratten kun je ook inleveren bij de winkel van AH.

Het grote voordeel vond ik wel dat alles veel langer houdbaar is dan wanneer je het in de winkel koopt (pakken zuivel bijvoorbeeld). Het grote nadeel is dat je wel eens meer of minder krijgt dan wat je denkt te krijgen (heel klein bloemkooltje voor zijn drietjes)

Ik vond het heel fijn en omdat je niet meer van alles in je karretje gooit terwijl je door de winkel loopt bespaar je genoeg om de bezorgkosten eruit te krijgen.

7. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dat klopt. Bij de Jumbo kun je alleen afhalen bij een Pick Up point. Nog niet ieder Jumbo filiaal heeft dit dus je moet ook goed kijken of er wel eentje in de buurt zit.

8. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    De jumbo bezorgd niet, je kan het online bestellen en dan moet je het zelf ophalen bij een filiaal.

9. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik doen altijd samen boodschappen en vinden dat best leuk samen. We wisselen ook vaak van winkel. We doen AH, deen of jumbo. En eens per maand naar de aldi.

Klinkt wel makkelijk als ik het zo hoor. Maar ook de datums zijn dus hoog zoals van bv de melk?

Echter komen wij lang niet aan 70 euro per week... maximaal 50 euro per week en soms zitten we daar niet eens aan omdat we nog vanalles in huis hebben dus halen we alleen de benodigdheden voor naar het werk en wat extra dingen voor bij het avond eten.

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    ze letten niet op data inderdaad, dus daarom doe ik het niet... Mijn pudding, vleeswaren, melk e.d. moeten wel tijdje houdbaar zijn... minstens een week...

Ik doe het alleen met verjaardagen.. Kratten bier, frisdrank en chips en hapjes e.d.

Maar wekelijks vind ik het geen optie vanwege de houdbaarheidsdata...

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ze letten echt wel op data. Ik krijg altijd producten die nog minstens een week houdbaar zijn.
    Daar zou ik toch echt voor bellen als dat niet zo was.
    Ook groente en fruit is hartstikke vers.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

#52 sydneys, Oct 25, 2015
    Last edited by a moderator: Oct 25, 2015
    Gisteren 2e bestelling gekregen en hetzelfde als de eerste bestelling. Fruit ziet er echt nog mooier uit dan in de winkel zelf. Ik bestel zo een weekbox dan heb je vanalles. Druiven, appels, peren, sinaasappels, manderijnen en kiwi's. Van alles 4 stuks, behalve de druiven, dat zijn er meer dan 4 :p. Manderijnen zijn 6 stuks. En grote stukken fruit, niet van die inieminie peertjes
    net even naar de melk gekeken, gewoon volle melk van het albert heijn merk en die is goed tot maart.
    hesp is goed tot 9 november, aardappelkrieltjes tot 31 oktober,...

13. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,803
    779
    113
    Wij hebben het in het verleden een keer gedaan, is toen wel goed bevallen, maar vind de bezorgkosten te hoog. Bij de Jumbo bestellen we regelmatig en dan zelf afhalen, de eerste weken dat een pickup point open is is dat gratis, dus dat was helemaal mooi. Had idd lang houdbare producten, alleen hadden ze het vriesspul tegen de sla aangelegd waardoor deze ook bevroren was geweest. Hier over gebeld en meteen geld teruggekregen. Ook nog een extra korting bij een volgende keer. Vond ik heel erg netjes!

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Zit te twijfelen om het ook eens te proberen. Normaal deed ik samen boodschappen en dan tilde mijn vriend de spullen naar boven en duwde de kar. Nu doe ik het alleen en laat ik het zware spul in de auto liggen voor als hij terug is. Twijfel omdat ik ook graag kijk naar producten met de 35 % korting sticker of producten die zo lang mogelijk goed zijn. Kan het wellicht een keer proberen. Maar aan de andere kant vind boodschappen doen niet zo'n straf. Ga daarna gelijk door naar de slager, HEMA noem maar op.

Tillen ze ook naar boven? woon op 1 hoog namelijk.

15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,803
    779
    113
    Albert Heijn bezorgt tot in de keuken :)

16. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij laten ook niet elke week bezorgen hoor. Op zich zouden we wel aan die 70 euro per week komen maar ik vind het juist zo makkelijk dat ze alles in de keuken brengen en ik alles zo weg kan zetten. We vriezen heel veel in en het merendeel zijn producten die sowieso al lang houdbaar zijn. Ik berg dan liever in 1x alles op dan dat ik dat elke week moet doen.

Ik was de afgelopen keer overigens een aantal dingen vergeten en zag dat er nu bij ons ook een nieuw Pick up point van de Jumbo is. Dus daar ook maar eens besteld zodat mijn man het morgenavond kan meenemen wanneer hij uit zijn werk komt. Ik ben benieuwd!

17. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,023
    3,257
    113
    Mijn ervaring is dat alle verse producten die AH thuis bezorgt, een datum hebben die nog minstens een week, maar meestal langer, in de toekomst ligt. Een keer een potje creme fraiche gehad dat nog maar 3 daen had tot de THT-datum, mailtje gestuurd en geld terug gekregen. Fruit en groente is altijd perfect!

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik bestel wel eens bij ah.nl. Over het algemeen wel tevreden. Alleen toen ik voor mijn verjaardag (juli) ijs en bier erbij had besteld was ik erg teleurgesteld. Ijs was, door de temp buiten, het was pas 11 uur, bijna gesmolten. Bier was niet leverbaar.
    Geld terug krijg je dan niet, maar wordt verrekend met je bestelling de volgende keer. Was wel €15 aan ijs.
    Ik moest toen dus nog zelf ijs en bier halen, balen.

1 dag voor kerst ook besteld, waren mijn vleesje voor gourmet 2de kerstdag niet meer goed. Geen geld teruggekregen, want het moet minimaal 1 dag houdbaar zijn :). Fijn.

Over het algemeen gaat het goed, maar dus niet altijd......
    Handig is het wel, weinig gesleep met spullen en je hoeft geen uur weg.

19. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    De Jumbo bij ons in de buurt bezorgt wel. Heel wat ouderen die daar gebruik van maken. Maar dat gaat dan niet via online bestellen.
    Dus is wat filiaal afhankelijk denk ik. Hier was het eerst een C1000 en daarvoor spar, en ze hebben altijd al bezorgd.

Via ah wordt hier niet bezorgd, maar ik koop sowieso vrijwel alles bij de Aldi en regelmatig in Duitsland. Ik vind het ook veel te leuk om boodschappen te doen, dus zou ook niet zo snel gaan bestellen. Ik weet nooit van te voren wat ik wil, loop op m'n gemak de winkel door en beslis daar ter plekke.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wel leuk dat thuis bezorgen maar als je niet altijd besteld.

Bijvoorbeeld met de kerst is het wel handig om te bestellen zit je met die kratjes.

Mag het gelijk je boodschappen er uit halen en kratje mee terug geven. Vind borg wel vervelend namelijk. Heb je vijf kraten zit je aan de 20 euro kratten geld.

Als het zou mogen kiepte ik mijn boodschappen in de keuken op de vloer( wel zachtjes natuurlijk) en na dat de beste man of vrouw weg is gelijk uit pakken maar weet niet of het mag. Zo ja ga ik volgende maand eens maand boodschappen bestellen bij Ah.??

Woon drie hoog van af lift naar mijn huis is het 50 meter lopen met alle spullen haha... Echt uitputtend soms en als de lift het niet doet sta je met je grote boodschappen. Wel sneu voor man vrouw als ze alles naar boven moeten tillen.Hier trek ik zoon lief aan zijn vestje en zeg mama even helpen. En heb de kinderwagen van dochter beneden staan. Als boodschappen wagen bijna door zijn voegen haha.:):):)

Share This Page