Twee volwassen, 1 baby. Gemiddeld 150 euro per week. Babyvoeding en luiers tikken aan, maar wil wel graag gaan kijken waar we in kunnen minderen. Ik vind het echt te duur worden, uit principe al...
Ik zag pas op de Rabobank app dat we ongeveer 600-650 per maand uitgeven aan boodschappen. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 5 & 1,5.
Ja dat zeker! Wij hebben beide een leasebuget dus hebben geen last van reiskosten vergoeding oid, maar die € 50,- is echt netjes om de extra “thuis” kosten te dekken!
Net even de maand april bekeken en ik was €1079,- kwijt.. Tijd om misschien wat bewuster boodschappen te gaan doen.
Een weekmenu opstellen, geen frisdrank en weinig koek, chips, snoep ed kopen. Ik koop eens in de zoveel tijd losse thee en koffiebonen, ipv theezakjes en koffiepads/pak koffie. We gebruiken vaatwaspoeder ipv tabletten. Ook qua verzorgingsproducten/wasmiddel ed zijn we erg minimalistisch (we proberen zoveel mogelijk milieubewust boodschappen te doen)
Gekeken op de app van de bank: elke maand zo rond de 700/800 euro. 2 volwassenen, 3 kinderen waarvan de oudste nu ook als volwassene eet.
Wat ontzettend goed! Je zet me weer even op scherp, thanks Volgende week ook even wat beter en georganiseerder boodschappen doen.
Omgerekend ongeveer €1100 / €1200 per maand voor 4 personen (2 kids van 6 en 8). Maar wij wonen dan ook in het duurste land van Europa.
Gemiddeld 75 euro per week 1 volwassene en 1 kind bijna 2 (en 2 katten). Hier geen frisdrank, alcohol, koffie. We eten grotendeels vegetarisch en weinig/geen suiker. Weekmenu op basis van aanbiedingen. En we eten 2 dagen hetzelfde. Kliekjes maak ik hapjes van voor dochter bij de opvang en vries ik in. Ik heb een lijstje in de keuken hangen met wat bijna op is, ik wacht soms dan nog 1-2-3 weken of het in de aanbieding komt. Dochter zit in wasbare luiers.
Pfoe lastig te zeggen. Als wij ons consequent houden aan het doen van weekboodschappen zal het rond de 600 per maand zijn (150 per week). Soms zakt dit goede voornemen weg en doen wij dagelijks boodschappen. Dan is t toch wel veel meer
110-130 euro per week 2 volwassen en 2 kinderen Geef nu sinds de corona crisis wel meer uit ook. Maar goed, aan uitjes enzo natuurlijk niets dus dat scheelt weer
Echt niet zo gek veel. Veel groente en fruit, zit daarmee rond de 50 euro per week. Verder veel verantwoord eten, zoals biologisch of vleesvervangers, dat kost vaak ook meer, zo zijn we per week aan eieren 6,50 kwijt. We kopen vaak ook een paar smoothies. Wat chips, koek, snoep en chocola en beetje frisdrank voor het weekend, maar dat is echt niet heel veel. En hooi en hennepvezel voor de cavia's, dat is ook ongeveer 7 euro per week. Shampoo, douchespul en scheermesjes enzo zit ook bij die 800 euro in. Maar we hoeven ook nergens op te letten, dus kopen we wat we goed en lekker vinden, en nu we alles online bestellen is het heel makkelijk bij te houden wat we precies uitgeven
Haha ik dacht al waarom quote ze mij, ik ben toch niet de enige die zoveel geld aan boodschappen uitgeeft Wij zaten wel te kijken waar we op kunnen bezuinigen. Maar toen dacht ik laat maar, het is niet nodig en ik ga niet bezuinigen op biologisch/beter leven en groente en fruit, want dat ziin de grootste kostenposten. Die ene reep chocola van een euro gaat ook het verschil niet maken.
Ja precies. Een groot deel gaat bij ons naar vers fruit en groente en daar wil ik (als het niet nodig is) niet op bezuinigen. We kopen ook geen kiloknallers en mijn man en zoon eten gewoon heel erg veel. Chocolade die wij kopen kost 50 cent. Elke week 2 repen haha. Dat doet het hem niet.