boodschappen weekendje weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Brandweer, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    Euhh wij sjouwen alles mee .
    Thee boter brood koffie beleg spaghetti chips drinken wijn
    Gourmetstel met vlees sausjes etc.
    We gaan wel 1 avond op t park frietjes eten.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Als ik weg gaat ga ik weg omdat ik zelf ook uit gaat ik neem wel de basis dingen mee en zeker een pak macaroni ui kruiden doe het in een zakje of neem een bijna leeg potje mee. Kan het daarna meteen weg ook oude handdoeken en theedoeken scheelt weer om mee terug te nemen hihi.

Vaak eten we dan ook als avond eten een patatje of halen en zak krieltjes met pot doperwten/peen. Brood beleg neem ik ook mee.
    blikjes knakworst altijd ideaal of een blik soep.

Bbq ook leuk haal dan z.n weg gooi ding. Vlees haal ik dan vaak wel op het park omdat ik dan meestal naar Slagharen gaat en het al bijna 2 uur rijden is met de auto dan is je vlees bedorven. Mijn lat heeft maar een hele kleine auto en een koelbox zou niet passen.

Het voornamelijks vind ik met uit gaan dat ik het mij zelf ook makkelijk maakt. En ook lekkere hapjes en drankjes het is niet voor niks uit. Chips drinken en zo neem ik ook gewoon mee.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.275
    10.991
    113
    Nee in een parkwinkel ga ik liever niet proberen avondeten bij elkaar te scharrelen. Niet bij roompot in elk geval. Nogal beperkt qua vers.
    Nou zijn wij toch elke dag van het park af, dus hoeven niet speciaal weg voor de plaatselijke supermarkt, we gaan er gewoon onderweg langs. En uit eten heerlijk, als het de moeite is, oftewel echt lekker en liefst iets wat ik zelf niet zomaar maak. Dus de parkrestaurants trekken me in t algemeen niet. We gaan meestal 1x goed uit eten in een stad in de buurt.

Voor een weekendje zou ik ook het meeste meenemen. Denk dat t meeste al genoemd is. Vlees gaat prima voor de eerste dag als je het bevroren meeneemt en een beetje geïsoleerd inpakt in bijvoorbeeld de keukendoeken, is het vaak net wel of nog niet ontdooid als je daar aankomt. (Moet hier halal zijn, dus vaak niet tervplaatse makkelijk verkrijgbaar)

4. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    grappig om te zien dat er nog zoveel mensen zijn die in mijn ogen best veel meenemen. Wij halen de eerste dag altijd frietjes. De 2de dag gourmetten of bbqen bestellen dat bij dat winkeltje en de laatste dag gaan we uit eten. Ik vind het vreselijk om alles mee te sjouwen. Vind kamperen ook echt vreselijk dus miss komt het ook daar wel van. Ik denk dan ook altijd ik ga op vakantie. Ik ga niet weg om ook nog eens 3 dagen zelf te kokkerellen. Dan blijf ik net zo lief thuis.

5. Melief

Melief Niet meer actief

Dit!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga bij een weekend weg niet naar de plaatselijke supermarkt, kan mijn tijd dan wel beter besteden ;). Bij een weekje weg doen we dat wel. Bij een weekend weg heb je toch ook niet veel nodig.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gekoelde producten nemen we in een koeltas met koelelementen mee, blijft goed koud.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind koken leuk. En thuis eten vind ik veel gezelliger dan uit eten. Ik ben namelijk een beetje doof en in restaurants is er altijd veel achtergrondgeluid, waardoor ik anderen niet goed kan verstaan. Thuis is het lekker rustig, dus veel makkelijker om gesprekken te voeren en te volgen.

En na het eten leg ik mijn dochter op bed en dan kunnen we uitgebreid natafelen. Dat lukt ook niet in een restaurant.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

We nemen alleen pak drinken mee en rest halen we allemaal op bestemming

anders loop je met koelboxen etc te slepen ivm koelen van melk vla etc nee dank je dan daar maar halen

en 1 avond is t altijd gourmetten
    andere avond pasta en andere avond geen idee

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ kusjes; Ja als je koken niet leuk vind moet je het op vakantie niet doen. Maar wij hebben kleine kinderen erbij altijd dus die kunnen dan lekker gewoon op tijd naar bed. En we vinden het leuk om te koken met elkaar. De een maakt een salade de ander marineert het vlees lekker kletsen ondertussen en een glaasje wijn erbij .... super gezellig..

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    -zout/peper/kruiden
    -suikerklontjes
    -een paar vaatwastabletten/afwasmiddel/afwasborstel
    -zoet broodbeleg
    -croma
    Dit nemen we mee, omdat je dit thuis al hebt liggen en er lang mee doet. Anders koop je alles dubbel. De rest kopen we wel gewoon. De vorige x had ik zelfs ingevroren zelfgemaakte macaroni meegenomen. Konden we in de magnetron doen en voila de eerste avond hoefden we niet te koken. Meestal kom je al zo gaar aan in het huisje en heb ik geen zin om te koken. En wil ik ook niet gelijk patat eten omdat wij meestal tijdens een dagje uit weleens patat eten later in de week.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    waarom zou je koelboxen mee moeten slepen:(
    nog nooit gedaan. op een gemiddelde rit van 2,5 uur blijf vla, melk enz prima hoor. echt niet nodig om dat te koelen. vlees gewoon ingevroren meenemen en dat is op plaats van bestemming nog niet ontdooid.

ontopic:
    ik neem alles grotendeels mee kleine moeite. dat ene kratje met boodschappen kunnen er dan ook nog wel bij. in een parkwinkel is alles stervensduur. ben 2 maanden terug bij centerparcs geweest en daar waren sommige producten gewoon 2 en soms 3x duurder dan in de plaatselijke supermarkt.
    en wat ik niet heb, haal ik bij de plaatselijke supermarkt. ook een kleine moeite. kost je een half uur en je bent klaar voor een paar dagen.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

nou ik bewaar melk vla etc echt niet 2.5 uur buiten de koelkast
    helemaal niet als t buiten wat warmer is

nee halen dan alles daar maar. ook geen 2 x slepen

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach gewoon een koeltasje met koelelementen mee. Zoveel heb je toch ook niet nodig voor een weekend. In ons geval paar pakken melk, kwark, broodbeleg en gehakt.

Deel Deze Pagina