Zo irritant is dat. Had het hier met de boterhammenworst die ik de kinderen mee naar school geef. Kwam altijd precies uit met een pakje in de week. Nu kom ik standaard voor 1 boterham te kort.
Maar hoe is die kip net als in de winkel vol met water?? Ik vind kip/gehakt bij de islamitische slager nog steeds het allerlekkerste, niet waterig Gehakt malen ze zelf ook dus echt puur rund ❤️
Ja, vlees van de echte slager is echt goed spul (ook van de niet islamitische ), gewoon vlees, zonder ingespoten water etc
Nou echt hè! Er zijn natuurlijk wel grotere problemen, maar al die kleine beetjes bij elkaar helpt ook niet echt.
Ik doe anders boodschappen dan normaal. Ik heb dingen geskipt. Ik deed bv voorheen overal champignons doorheen. Nu niet meer. Altijd een snitzel of gebraden kip bij de nasi of bami. Nu niet meer. Uitgebreide recepten met veel verschillende ingrediënten. Nu niet meer. Ik heb standaard verse knoflook, uien en paprika's in huis. Dat gebruik ik in bijna alle pasta's. We gebruiken geen 500 gram pasta meer maar 400. Ze hebben nog niets door gehad Maar we komen niets te kort. De kinderen moeten wel even wennen aan wat minder uitgebreide maaltijden. Maar over een tijdje weten ze niet beter. Had van de week mazzel met veel afgeprijsd vlees en kip. Kunnen we weer tijdje mee vooruit. Dat is bij ons echt de grootste kostenpost naast groente en fruit. Zo blijf ik rond de 100 euro voor 5 personen en gastkinderen.
Bedankt voor het recept!! We hebben deze in Marokko gegeten heerlijk! Ik ga me er thuis eens aan wagen!
Ik vind de Jumbo zo'n schijtwinkel . Vlees/gesneden groente is (in onze winkel) altijd kort op de datum, en ziet er gewoon niet smakelijk uit. Daarbij hebben ze altijd veel lege vakken, waardoor ik alsnog naar een andere supermarkt moet. (was ook al voor Coronatijd/stakende boeren). En vind het personeel ook niet vriendelijk. Zo dat is eruit. Vind het dus ook niet gek klinken dat je waarschijnlijk bedorven vlees hebt gekocht....
Ik had 3 kilo boerenkool gemaakt, als ik dan ontbijtspek had gepakt dan was ik duurder uit geweest, maar wel een goeie voor de volgende keer!
Blijf me verbazen over de aanbiedingen tussen verschillende winkels. Komende week vijgen in de aanbieding: Bij AH €0,99 voor 2 vijgen Bij Lidl €0,99 voor 3 vijgen Niet dat ik vijgen eet.. maar toch.
Ik zit momenteel bij monkey town. Een glas half volle melk kost 3.50 euro Een cola is nog goedkoper, moet niet gekker worden toch?!
Precies dezelfde boodschappen in Nederland, België en Frankrijk: het verschil is liefst 53 euro https://www.ad.nl/geldmeter/precies-dezelfde-boodschappen-in-nederland-belgie-en-frankrijk-het-verschil-is-liefst-53-euro~a6449f47/
Het verschil AH België/Nederland is ook bizar! De pijnboompitten zijn in België meer dan 2 euro goedkoper. Zakje spekblokjes meer dan 1 euro goedkoper. De pure chocopasta scheelt meer dan 1 euro en zo kan ik nog wel even doorgaan. En dat zijn allemaal producten die niet in de aanbieding zijn maar standaard zo geprijsd.
Best raar want Nederland was altijd goedkoper dan België en Frankrijk altijd goedkoper dan België. Ik ben Belgische en de lidl in eigen dorp is duurder dan de lidl in het dorp waar ook een colruyt en AH op enkele meters van elkaar liggen. Dus ook daar kan je nog op zoek naar goedkoper eventueel.
Dit gebeurd vaker ,zet een lidl en een jumbo naast elkaar en ze zijn bijna net zo duur ,zet de jumbo naast de ah en het is ineens een stuk duurder bij de jumbo...Sommige hanteren dynamische prijzen om klanten te kunnen houden.Zit er maar 1 supermarkt in een dorp dan is de kans groot dat je duurder uit bent omdat er geen concurrent in de buurt is.
Kan iemand dit artikel hier helemaal plaatsen? Ik zou het graag willen lezen maar het is een premium en ik heb geen abonnement. Alvast dank!
@LisbethSalander sorry de opmaak is een beetje weg. Alle beetjes helpen en dus letten veel consumenten op de prijzen in de supermarkten. Maar hoe groot zijn de verschillen eigenlijk tussen Nederland, België en Frankrijk. Verslaggevers van de Belgische krant Het Laatste Nieuws namen de proef op de som. Wat blijkt? Tussen het goedkoopste en duurste land zit een verschil van maar liefst 53 euro (!). Overal stijgen de prijzen stevig, ook bij onze zuiderburen. Verslaggevers van Het Laatste Nieuws willen daarom weten of zij niet beter over de grens boodschappen kunnen doen. Voor hun onderzoek togen ze naar Albert Heijn in Hulst, de supermarktketen Auchan in het Franse Roncq en de super Colruyt in het Belgische Kortrijk. Om de prijsvergelijking uiteraard zo goed en eerlijk mogelijk uit te voeren, stopten ze in de drie supermarkten precies dezelfde producten in hun winkelkar. Alleen maar A-merken, waaronder Icetea Lipton Original Zero, flesjes Fanta, mineraalwater van Evian, een buisje met tien koffiecapsules van Starbucks Colombia, koekjes Oreo Classic en twaalf chocoladerepen van Mars. Alvast een spoiler alert: Nederland springt er niet best uit. Een greep uit de voorbeelden. Waar supermarktgangers in Hulst voor koffiecapules van Starbucks Colombia 4,29 euro afrekenen, zijn Belgen voor precies hetzelfde buisje met tien cupjes 3,69 euro kwijt, de Fransen rekenen 3,65 euro af. En het blijkt nogal een verschil te maken in welk land je de koekjes van Oreo Classic (154 gram) inslaat. Hier mogen consumenten 1,94 euro neertellen, bij onze zuiderburen is dat 0,98 euro en in Frankrijk ligt de prijs nog iets lager, namelijk 0,94 euro. Ook met flesjes Fanta komt Nederland slecht uit de bus. In Nederland is de prijs 4,74 euro, in België is het 3,90 euro en in Frankrijk 2,74 euro. Van de 40 A-merken is slechts één product in Nederland goedkoper. Wellicht niet geheel toevallig is dat Leerdammer-kaas Light (160 gram). Die kost hier 2,05 euro, in Frankrijk 3,21 euro en in België rekent men 4,25 euro af. Al met al rolt Nederland uit de bus als duurste. Voor de volle boodschappenkar rekent de consument hier 204,76 euro af, in België 161,46 en de Fransman legt ‘slechts’ 151,61 euro neer. Kortom, we zijn 53,15 euro meer kwijt dan de Fransen. Voor de Belgen is daarmee wel duidelijk dat de tijd dat Nederland geroemd werd als winkelwalhalla voorbij is. Een blik op de parkeerplaats bij Albert Heijn bevestigt dat beeld, zo constateert de verslaggever van Het Laatste Nieuws. Waar er vroeger veel Belgische kentekenplaten te vinden waren op de parkeerplaats, ziet hij nu alleen maar gele kentekenplaten. Hoe het extreme prijsverschil tussen landen te verklaren valt? Met dank aan de inflatie die in Nederland harder toeslaat, klinkt het. ,,Bovendien heeft Nederland geen supermarktketen zoals Colruyt, die hoe dan ook de laagste prijs garandeert”, verklaart de Belgische retaildeskundige Gino Van Ossel. ,,Meer dan de helft van de supermarkten zijn in handen van Albert Heijn en Jumbo. Die hoeven dus enkel maar naar elkaar te kijken bij het bepalen van hun prijzen.” Omgekeerd profiteert Frankrijk juist van een lagere inflatie. Waar die in België richting de 10 procent gaat, komt die bij de Fransen amper boven de 6 procent uit. ,,Omdat Frankrijk de gasprijs geblokkeerd heeft”, stelt Van Ossel. ,,Bovendien heeft Frankrijk geen automatische loonindex zoals België. Als die index wordt overschreden, gaan de lonen automatisch omhoog. Maar die stijgende lonen worden door de Belgische keten ook doorgerekend in de verkoopprijzen.”
Dank je wel! Het is goed leesbaar hoor. Zou het ook zoveel schelen op niet A merken en verse producten?
Ik vind Frankrijk juist duur toen we daar afgelopen zomer op vakantie waren. 4 nectarines voor 5 euro, paprika per stuk 1,20. Dus wel de versproducten. A merken kopen we in Nederland ook niet dus kan Ik ook niet vergelijken.