vandaag gerookte spekreepjes gekocht bij de Jumbo.. voor 250 gram 4,35!! Wij houden niet echt een budget aan maar houden het wel in de gaten, we laten het bezorgen door picnic en voor mij is dat een ideale oplossing. Hierdoor ben ik niet veel tijd kwijt aan het boodschappen doen al zijn sommige dingen iets duurder, het zorgt er wel voor dat ik alleen de dingen bestel die ik nodig heb.
Heerlijk deze pannenkoekjes. Ik kreeg ooit het recept van iemand met een of andere pudding vulling. Niet echt pudding natuurlijk maar ik moest ze oprollen en dan die vulling erin. Echt superlekker. Ik lieg, ik kon het niet uitstaan dat ik het recept dacht kwijt te zijn maar mijn man wist het. Het was Asafeer met Ashta. Zoooo lekker.
Maar je gebruikt toch gewoon een weegschaaltje? Dan kan er toch helemaal niks mis gaan? Dan zijn de verhoudingen altijd hetzelfde En ook niks moeilijks aan gist... Gooi zelf altijd door cake beslag een theelepeltje baking soda.
De zak spekreepjes is hier bij de jumbo nog steeds 2.95 hoor. Heb je 300 gram. Maar die dubbele bakjes zijn wel duurder ja.
Die zou ik dan gewoon laten liggen. 4,35 voor vet varkensvlees, moet niet gekker worden. Desnoods had ik gewoon wat ontbijtspek gebakken en in stukjes gesneden.
Ik koop m’n eitjes bij AH. €1,99 voor 10. Zijn niet mega grote maar wel prima te doen. Soms heeft de Lidl een aanbieding van 15 eieren voor 3 euro of zo. De Vomar heeft elke donderdag een aanbieding van 15 eitjes voor 1,79. Dat zijn hele kleintjes maar wel perfect om mee te bakken.
Ja qua luiers en doekjes ben ik gewoon heel merkentrouw. Luiertoestanden van 3 straks (maar ook bij 2) zoals rode billen, te droge doekjes, lekkage, slechte pasvorm etc heb ik gewoon echt geen zin in en absoluut geen tijd voor tijdens de ochtendspits. Hebben zeker wel andere merken etc geprobeerd maar er was altijd wel wát. Hier is het gewoon luierbroekje, Pampers doekjes, vochtige washandjes en evt maizena en hoppa. Kinderen ook snel klaar. Dat comfort is me ook wat waard maar scheelt dus enorm qua prijs over de grens!
Vandaag een kilo rundergehakt bij de slager gehaald; was altijd in de aanbieding op woensdag voor 8 euro; werd 8,50 en 9 euro. Nog steeds goed te doen met de stijgende prijzen in de supermarkt (daar nu ook 8 euro), dus ik dacht vandaag ik haal het weer eens bij de slager. ‘Dat is dan 13,87 mevrouw’. Ik schrok me dood! Dat doen we dus niet meer pfffff.
Rundergehakt kost hier al jaren rond de 15 euro omgerekend. Verhoudingsgewijs natuurlijk vreselijk duur, dat kopen we echt nooit.
Vroeguh (nog verder terug) had je die vaccuum sealed spekblokjes pakken. Kostte geen drol. De speklappen waren armeluis vlees (nog verder terug). Tegenwoordig lijkt t allemaal wel iberico spek ofzo.
Ja toen was zeeuws meisje plantaardige boter ook nog normaal geprijsd. Ik vroeg me van de week serieus af waar de verborgen camera hing. 1,57!
Ja dat doen we de volgende keer dus weer . Ik had een stuk gezien bij de keuringsdienst van waarde over de herkomst van gehakt en daarom een paar keer bij de slager gehaald, maar dat is duidelijk afgelopen.