Dit viel me een paar maanden terug ook op! Zeeuws meisje was altijd het goedkoopst dus pakte die vaak blindelings, maar dat is dus al een tijdje niet meer zo. 1,57 is wel echt van de zotte ook zeg!
Hier viel me onlangs op dat de becel margarine zo duur was geworden. Nu Jumbo merk gekocht. Scheelt 2 euro per kuipje. Ik let nu meer op de aanbiedingen. Ah, Dirk, Jumbo en Lidl in de buurt. Dus die folders bekijk ik elke week. Ook wil ik proberen meer groente uit het seizoen of in de aanbieding te kopen. En daar zoek ik dan een recept bij. Daarom gisteren gevulde courgette gemaakt. Viel goed in de smaak.
Margarine is hier ook erg duur geworden, dat is in een jaar tijd gewoon in prijs verdubbeld. Maar wij kopen een bulkverpakking van 4.5 kg bij de groothandel en dan kom je wel voordeliger uit.
Bij onze slager kost rundergehakt 13 euro per kilo. Gebruik meestal 250 gram per keer. Koeien komen hier uit de weilanden om onze woonplaats heen. Om te bezuinigen poosje vlees vd jumbo geprobeerd, waardeloos! Of we werden er letterlijk ziek van of het kwam bedorven uit de vriezer. Zoveel weg kunnen gooien... En zo goedkoop is het daar ook niet. Dus noway dat ik daar nog wat haal. Zit elke week nog netjes onder de 100 euro inclusief vlees van de slager en brood van de bakker dus ik vind het wel prima. Slager zit ook aan het eind van de straat dus lekker makkelijk, ik haal per dag wat ik nodig heb (of stuur zoontje er heen). Er is hier ook een boerderijwinkel met bevroren vlees van lokaal vee, daar wil ik ook een en ander gaan halen, zij hebben producten in prijs verlaagd om de boeren te steunen.
Nee want het is alleen met afgeprijsd vlees vd jumbo wat ik direct thuis in de vriezer doe en binnen een paar weken gebruik of dezelfde dag nog. En een verse speklap direct zelfde avond in vriezer, 2 weken later eet man hem op, hartstikke ranzig. Het vlees is hier echt van zeer slechte kwaliteit opeens, winkel heeft ook nieuwe eigenaar en sindsdien is het een rampzalig zootje op werkelijkelk gebied. Buurvrouw had ook kipfilet meegenomen voor me toen ik ziek was, dochter heeft er van gegeten en had nog nooit zulke smakeloze kip gegeten. Maar wel 6 euro durven vragen voor 2 lapjes. Met vlees van de slager hebben we nooit een probleem.
Wellicht komt het door de specifieke eigenaar? Zoals je het schreef, leek het alsof iedereen doodziek wordt van alle jumbovlees
Jeetje. En dan heb je het over gehakt. Nou ook niet per se het meest mooie stuk vlees.. dan mag je nog hopen dat het een beetje mager is, daar zitten ook nog behoorlijke verschillen in.
alleen huismerk kopen scheelt al veel. megafoodstunter werkt ook erg goed. en niet goedkoper maar als de tank vd auto bijna leeg is naar duitsland rijden. 2 liter coca cola voor €1.75 dan gaan er 10x een 4 pack mee. Verzorgingsproducten koop ik ook daar. vlees vis megafoodstunter of duitsland. Benzine we rijden niet veel duitsland, extra jerrycan mee scheelt ook. Niet weggooien maar repareren zo houden we het net aan betaalbaar. wordt tijd dat trut kaag eens met geld gaat strooien aan de middeninkomens
Ik merk inderdaad ook dat de boodschappen duurder worden. Wij zijn met zijn drieën en ben inclusief brood en extra boodschappen rond de €150 per week kwijt, dit was voorheen €120. Wij eten weinig vlees, maar veel fruit en groenten. Momenteel halen we ook niet af (ivm Weight Watchers ). Dat drukt ook de kosten iets, want dat deden we ook eens per week. Albert Heijn bezorgt hier ook elke week trouwens. Ik ga bij het boodschappen bestellen altijd eerst door de bonus heen en daar pas ik mijn weekmenu altijd op aan, maar dat doe ik al jaren zo. Dit gemak ga ik nog lang niet opgeven, ik haaaaaaaat echt boodschappen doen!
Gehakt is hier gewoon gemalen vlees, die kies je terplekke uit en dan gaat het de gehaktmolen in. Dus geen vet en restvlees ofzo, maar toch, behoorlijk duur.
We kopen de plantaardige versie dus qua houdbaarheid is het niet heel anders dan bv olie, wordt in de winter buiten de koelkast bewaard (koude keuken) en 's zomers in de koelkast. Maar we hebben een grote koelkast dus dat gaat prima. Dit wordt ook wel voor baksels gebruikt, dan gaat het natuurlijk wel sneller. Overigens zijn de kuipjes hier verkrijgbaar in verschillende formaten: kilo, halve kilo, 400 gram en 100 gram. Voorheen kochten we die van een kilo.
Hoeveel is jouw geld tegenwoordig nog waard? Met die vraag kampen we allemaal door de hoge energieprijzen en inflatie. Bij Mega Food Stunter doen wij onze uiterste best om onze producten aan te bieden tegen de allerscherpste prijzen. Zo koop je voor 20 euro weliswaar 28 broden bij Mega Food Stunter ten opzichte van de karige 7 broden bij jou in de supermarkt. Bak deze overheerlijke broden 's ochtends vers af voor een heerlijk ontbijt! Koop je broden voordelig hier: https://megafoodstunter.nl/.../14-original-weizenbrot.../ Samen tegen voedselverspilling! MEGAFOODSTUNTER.NL =AT3bLMQaeLR2VX744eH68uOcul54w2_oZXyxU_IEUg5GkzfVAJGTZbgbAFRI-c1On47xU3G_91VjjYR7Lh59Pi_XdhWEzzsEDPrZ6FGDtmWe2eov8EhDgoyZgSRgrE2wSDb4K35W3uJD1K7JM9etdEzwXkoYYjM3t60UYobkMHVHr0yYYGFxjHUVBhawQFZ9Nfg3nkSkwAFpdXK0L78kw6FqAY8wZMMaoFEroM5wXGdcdTgwp3l0_i0AxY--Mrrpu6KFnb_6JJt49n5VMbNYs-U1fqHZqip0fJio5fjKOZUYY0vl7iQlOCFrpeTqkmESVSNNmQV2']Brood & Bake-off kopen? - MegaFoodStunter
Ik haal 1x in de week brood bij de Aldi, nu kwamen we met 1 brood per dag precies uit. Laatste paar weken telkens 1 plakje tekort, en we nemen allemaal evenveel als voorheen. Vind het zo raar! Zou haast denken dat de broden kleiner zijn. Maar man zei ook, dan moeten ze allemaal kleinere mallen gaan gebruiken, dat klinkt ook niet echt als een logische zet. Nou ja, irritant is het in elk geval wel Edit: er zaten altijd 21 plakjes in een brood, die op 1 dag precies opging. Nu dus 20 plakjes per brood.
Grote kans dat de snijmachine net iets anders ingesteld staat...Heb je al gekeken of het gewicht gelijk gebleven is?