ik vroeg me af wanneer zetten jullie de kerstboom op? En gaan jullie ook naar kerstmarkten toe bijv in duitsland ofzo? En wanneer gaan jullie daar dan heen?
ik ga 9 december winkelen in Antwerpen. Ik zet na de sinterklaas de boom. Zo plus minus voor 4 weken 1e week nwe jaar haal ik hem weg. Vorig jaar trouwens voor O&N ivm de visite
Voorheen had ik de kerstboom al zo snel enigzins mogelijk staan vaak al ver voor Sinterklaas Maar dit jaar na Kerst want met Valentino's komst is ook de Sint geïntroduceerd in ons gezinnetje! Maar na Sint, alle remmen los, de hele tuin, dak, huis van binnen en buiten vol lichtjes, lampjes en kerstversiering! O, en wij wonen echt aan de Duitse Grens, en vind die kerstmarkten daar toch vaak mooier dus ook daar zijn wij regelmatig te vinden.
Sinds de kinderen komt de boom na sint het huis in. Hier in het dorp zijn de eerste kerstverlichtingen alweer aan 's-avonds. In duitsland is dat nu eenmaal zo. Maar wel weer gezellie hoor. Kerstmarkten zijn hier (in duitsland) altijd leuk. Kwebbel
Wij doen geen kerstboom. als er een in de kamer staat kunnen wij er niet meer bij. Zeker niet met de kleine straks. Wel ga ik lekker veel kaarsjes doen enzo maar dat doe ik eigenlijk altijd zodra het een beetje donkerder wordt.
kerstboom moeten wij nog even over denken.. t huis staat al zo vol.. en er komt nu ook nog een box te staan. dus die boom laten we zitten denk ik
Ik ben nog erg aan het twijfelen, met kerstmis is het nog 6 weken voor de uitgerekende datum, dus ik weet niet zeker of ik een mega boom etc ga zetten, iets wat ik altijd wel doe, maar nu twijfel ik. De boom zetten we meestal het weekend na sinterklaas. liefs fredje
Ik zette hem altijd al voor sinterklaas op meestal de laatse week van nov (vroeg he). Maar nu me neefje sinterklaas doorheeft en de buurjongens hier om de haverklap binnen lopen zet ik hem pas 6 dec op. Me zusje heeft al vrij genomen om te helpen want ik ga niet al die zware dingen van zolder halen. Ik zet van het jaar alleen de kerstboom op geen andere prularia zoals iedere ander jaren want als ik hem beu ben als ik ben bevallen of niet weg gaat ie dan. En ik denk met nesteldrang het niet echt leuk is als je overal prullen heb staan.
Wij zetten hem na Sinterklaas...maar was met mn zoontje in een tuincentrum van het weekeind en hij wilde gelijk al een kerstboom meenemen helemaal enthousiast hoor....ik vind eigenlijk Kerst en ook Sinterklaas is veel leuker met kinderen alles is dan nog zo spannend...heeft wel iets extra's
Ik zet hem 7 december op, mijn oudste zoon is 6 december jarig en dat word zo'n puinhoop ivm de slingers. Dus 7 december!... Enne, in november gaan wij naar Cloppenburg, daar zitten we in een huisje van Landal dus dan zitten we toch in Duitsland en dan zijn er volop kerstmarkten!
Wij zetten hem zo laat mogelijk neer en 2 januari gaat ie weer weg. Ik vind zo'n ding echt een sta in de weg. Kan niet eens normaal stoffen en zuigen De eerste 3 dagen vind ik het leuk en dan niet meer. Ik hou ook niet van de Kerst en Oud en Nieuw. Geef mij maar gewoon de gewone dagen. Maart vind ik altijd gezellig, omdat we in die maand op wintersport gaan en hier sneeuwt het dan ook altijd. Kerstmarkten vond ik wel leuk, mar na 3 markten heb je de rest ook wel gezien. Klik ik erg ongezellig?
WIj zetten hem zo rond de 19e december neer en meteen 1 januari gaat ie weg. Kerstmarkten ga ik niet heen, wel vroeger 3x gedaan. Tegenwoordig kijk je je ogen uit in de grotere winkels. Ook leuk
Ik zette hem altijd de dag na sinterklaas op en dan in de eerste week van januari ruimde ik het op (dan was ik het ook wel zat). Maar ja nu staat de box op de plek van de kerstboom en voor de rest is er geen plaats voor het ding, dus ik ga al mijn energie en creatieviteit in het versieren van ons schouwtje steken Groetjes Anita
Wij hebben gister een kunstboom gekocht!Joepie nu nog nieuwe ballen en het huis versieren maar!We beginnen met versieren op 6 december maar vind het stiekem nu al heeeeeeel gezellie die kerstshow bij het tuincentrum
Wij zetten de boom meestal neer zo medio december. Medio januari gaat ie dan weer weg. Een nepboom komt er bij ons niet in. Voor het kopen van de boom hebben we een heel ritueel..hahah. Altijd op zaterdagochtend. We kijken wel uren naar de geschikte boom. hij moet niet te groot zijn anders is het te vol in huis. Dan met de geschikte boom op huis aan en dan zijn we wel een uur of wat bezig met de boom. Meestal beginnen we met versieren van de boom aan het einde van de middag als het al wat donkerder is. Onder het genot van een gluhwein en een toastje met brie! Onder de boom komen dan gelijk de eerste kadootjes..hihi. Ik vind dat altijd zo leuk om te zien. Heerlijk, laat die dagen maar weer komen.
Wij hebben ook een kunstboom een hele mooie vind ik zelf. We zijn lang opzoek geweest naar een mooie boom en je ziet het ook niet dat die nep is. Ik geloof dat we er wel bijna 400 euro aan hebben uitgegeven een hoop geld maar mega mooi. vorrig jaar was er een klein stukje van een takje gebroken wij terug naar de winkel er werd zo een nieuwe besteld viel onder garantie. Onze boom is rood met zilver. een treintje om een mooi verlicht dorpje.
wij gaan dit jaar een echte boom neerzetten. toen we nog in ons flatje woonden was het een kunst geval. na de sint zet ik hem op en dan tot 1 januari ong. ook gaan we dit jaar voor het eerst naar de kerstmarkten in Keulen. ik ga gezellig met mijn moeder eind november
Ik heb echt een hekel aan zo'n stomme boom in huis...maarja, manlief vindt het wel gezellig en aangezien hij er ook woont zit ik ieder jaar toch met een boom opgescheept. Voor mij geldt: zo laat mogelijk erin en uiterlijk 2 januari eruit! Groetjes, Anakin.
ik vind kerst echt zo super.. soms kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die er niks aan vinden. Hoewel ik moet zeggen dat 2 jaar geleden ik alleen maar kon huilen. Toen was het net uit met mijn vriend en ik was alleen met kerst. Ik voelde me er echt rot om..