Boodschappenbudget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door GoldenClown, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Ik heb werkelijk geen idee… Maar dat is dan ook iets wat ik niet heel erg in de gaten hou.
    Ik bestel 1x pw boodschappen, en dat kan variëren van €100 tot €200. Maar daarnaast moet ik ook altijd nog boodschappen halen. Dus dan raak ik al gauw het overzicht kwijt.
    Daarbij gaat bv brood de ene keer heel snel. Dan maken ze veel tosti’s e.d. En het volgende moment gaat de yoghurt snel en eten ze chocopops oid.
    Veel te vermoeiend om dat allemaal bij te gaan houden :roflmao:
     
    cowgirl80 en Havermout vinden dit leuk.
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Ik zal eens kijken wat we precies kwijt zijn aan de boodschappen.

    1 keer in de week magic box. Bij ons zijn die zo goed dat we er vaak toch zeker 3 keer van kunnen eten.

    1 keer in de week groente/ fruit van de lidl.
    Als er wat minder fruit in zit kopen we wat in de aanbieding is. Vaak genoeg groente om er 3 keer van te eten.

    1 keer in de +- 1.5 week een broodbox. Je krijgt zoveel brood dat we de diepvries goed vol hebben.

    Dan komt er nog kwark/ yoghurt bij. Melk heb ik houdbare voor in de koffie. Zoon drink soms schuim melk.
    Koekjes, chips etc heb je ook niet zo heel veel nodig in de week. Gewoon huismerk, anders aanbieding.

    Schoonmaakmiddelen koop ik net als toiletpapier in de aanbieding.
     
    GoldenClown vindt dit leuk.
  3. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    vraag is ook of het nodig is. Wij hebben gewoon budget van 200 per week gesteld en soms zit ik er onder en soms wat er boven maar onder aan de streep komen we helemaal goed rond. Dus ik vind het dan ook wel prima. Ik let op en koop niet als een bezetene en let op acties of bonus koken maar ik ga niet 8 supermarkten af of mijn bezorgbundel opzeggen want het moet ook realistische en haalbaar blijven in tijd (anders moet ik ongeveer minder gaan werken haha)
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik hanteer nu 200 euro per week. Gezin van 5 personen waarvan 2 pubers van 17 en 19 jaar. De oudste haalt regelmatig zelf zijn eigen volle kwark en eieren ;)
    Bizar bedrag die 200 euro maar dit is ook incl verzorging etc
    Ik pin nu iedere maandag 200€ en daar moeten we het mee doen.
    Op is op. Ik ga er niet meer overheen en let nu veel meer op de aanbiedingen. Lekkernijen haal ik nu bij de Kruidvat. Veel voordeliger dan bij de Supermarkt. Ik probeer nu wel voor een aantal dagen vooruit te kopen om zo tripjes naar de supermarkt te voorkomen en weer onzindingen te kopen.
     
    Biny en GoldenClown vinden dit leuk.
  5. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik ga dat ook weer eens doen, alles opschrijven en kijken waar al het geld blijft van de boodschappen.
    Schrijf je alleen de boodschappen op qua voeding en drank of ook andere spullen? Ik denk dan aan vuiniszakjes ( niet die van de gemeente maar voor de kleinere vuilbakjes), shampoo, voeding huisdieren...
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wij hebben een budget van 220 per week. Meestal zijn we 180 kwijt aan de boodschappen, 9 jaar geleden was dat nog 50 euro.:o::roflmao:
    In verhouding zijn wij -denk ik- het meeste kwijt aan fruit. Ze eten hier bijvoorbeeld nog steeds elke dag blauwe bessen/ aardbeien ondanks dat het daarvoor niet het seizoen is. Ook gaan er elke week 3 komkommers doorheen en 1 kilo snoep tomaten.
     
    cowgirl80, suus1983 en Havermout vinden dit leuk.
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    100 tot 120 per week 4 personen 2 volwassenen 2 tieners.

    Geen keuze voor biologisch e.d, halen wat het goedkoopste is, aanbiedingen van verschillende winkels aflopen. Bakker/ slager is standaard te duur dus komen we niet.
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Hier 300 euro voor ongeveer 10 dagen. Komt meestal neer op 1000 euro per maand. ( ik vind 10 dagen net beter uitkomen dat 7 dagen)

    Veel groente en fruit.

    Ik vind gezond en goed eten belangrijk. Ik wil ook proberen om hier zo weinig mogelijk op te bezuinigen.

    Dit is trouwens alleen eten. Huishoudelijke en persoonijke verzorgingsproducten komen hier nog los bij.
    Ik heb daar weer een ander potje voor. Net als voor verjaardagen en kapper.
     
    GoldenClown vindt dit leuk.
  9. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Deze week is een dure vanwege bepaalde bonus aanbiedingen :o:
     
    Shay25 en Havermout vinden dit leuk.
  10. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Ik heb 98,08 euro budget per week = 425 euro in de maand. Dit is incl. de verzorgingsproducten. De meeste boodschappen worden 1`keer per week bezorgd door de AH. Ik haal nog weleens een aanbieding bij de plus om de hoek.

    Wij eten vers en gezond en 2 stuks fruit per dag. Wel eten we vaker gewoon AGV. Brood komt van de bakker, maar ik koop altijd het brood van gisteren en dat kost 1/1,5 euro per heel brood. Dat kun je nog heel prima invriezen. Vlees eten wij beperkt(met 4 2 stuks), maar we eten niet volledig vegetarisch. Kaas en eieren koop ik bij de kaasboer die elke zaterdag bij ons om de hoek staat.
    In het weekend is er chips of een nootje, maar verder niet iets extra's. Een toostje met kaas oid is voor ons echt voor bij een speciale gelegenheid.
     
  11. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Ik denk dat we ongeveer €100 per week kwijt zijn voor 5 personen. 2 volwassenen 3 kinderen. Dit is wel excl. luiers.

    Verzorgingsproducten en wasmiddel + wasverzachter koop ik altijd in de aanbieding, die reken ik ook niet mee.
     
  12. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Boodschappen zijn bij mij alles wat ik in de supermarkt haal.
    Dus vuilzakjes, wasmiddel, ....
    Doordat ik goed naar promoties kijk kan ik dan bijvoorbeeld de 1ne maand 10 flessen shampo kopen en dan weken niets...
    Nu heb ik bijvoorbeeld ook al 4 zakken chips liggen omdat ze uit het assortiment gaan en -50% waren.

    Dierenvoeding komt van een andere zaak en reken ik niet mee.

    Voor mij persoonlijk zijn onnodige spullen de duurmakers.
    Dus chips, koeken, frisdrank, snoepje,....
     
    Leesteken, zuurtje en Ysabella vinden dit leuk.
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.708
    113
    Vrouw
    Wij hadden in november en december ongeveer 900 euro per maand aan boodschappen. Dat komt neer op 210 euro per week. We zijn met 2 (lange) volwassenen en 3 kinderen en regelmatig een volwassen mee-eter. Gelukkig kunnen we het makkelijk betalen. We letten niet heel erg op aanbiedingen moet ik zeggen.
     
  14. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Wij zitten op 60 euro in de week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Heel krap, maar we hebben niet meer dus het moet. Gelukkig word je er wel creatief van :D
     
    Bezige bij en masami vinden dit leuk.
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ons budget is € 100,- per week (excl. luiers) voor 2 volwassene en 1 kindje van 1 jaar.
    Meestal zijn we tussen de € 75,- en € 100,- kwijt.

    Mijn man kookt en alles wordt vers gemaakt (eten niet uit pakjes), ook voor de kleine man die al volledig mee-eet (nog 3x borstvoeding per dag), maar wel gewoon ontbijt, lunch en avondeten.

    Boodschappen kopen we bij de AH en groente en fruit bij de Turkse supermarkt om de hoek of op de markt).

    Eten 2x per week vegetarisch, 2x per week vis en 3x per week vlees.

    Redt het eigenlijk altijd voor dit budget.
     
    Leesteken en Fruity90 vinden dit leuk.
  16. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Boodschappen, of eten in dat geval is bij ons waar het geld naar toe gaat. Goed eten en een gevulde koelkast vinden wij belangrijk.

    Ik koop 1x per maand de vaste dingen bij picnic zoals koffie, kattengrind, melk, ranja (wij drinken alleen zoet bij het avondeten voor de rest water) keukenpapier, wc papier enz. Dat is zo een 50 euro.

    1x per week hellofresh voor 5 dagen. Dat is ongeveer 60 euro. Vaak hebben we groente over en maak ik 1 dag soep, bestellen we of koop ik voor 2 dagen nog eten 30-60 euro.

    Enige wat ik dan bij de super haal is brood, beleg, fruit, een koekje of snoepje. Misschien 50 per week.

    1x per maand, 2 maandrondje kruidvat. Dat kan wel duur zijn. Afhankelijk van aanbiedingen 30-60 euro.

    (2 personen)
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Maakt ook erg veel uit wat je gezinssamenstelling is natuurlijk.

    Een baby eet bijna niks nog maar tieners soms juist erg veel... waarbij een heel brood zo op is...:|

    Wij hebben gewoon echt 4 volwassen eters in huis.
     
  18. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.648
    3.009
    113
    Vrouw
    Wij zitten met 2 volwassenen denk ik rond de 150 per week ongeveer. Zou wel minder kunnen denk ik. We kopen vb iets teveel frisdrank in flesjes van een halve liter (wel bijna geen a merken).
    Kopen bijna alles in de Lidl, soms Albert Heijn.
    We hebben heel lang met een weekmenu gewerkt en dan daar ons boodschappenlijstje op gebaseerd, dat was toch beter. De laatste maanden doen we dat niet meer zo goed en zijn we te impulsief. Deze week heb ik weer een weekmenu gemaakt, hopelijk kunnen we zo weer wat meer besparen.
     
  19. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Oeps dan geef ik wel veel uit per week.
    Zit toch wel op de 250 euro per week.

    Gezin met 8 personen, 1 hond, 6 katten en 3 konijnen (krijgen iedere dag verse groenten)

    De laatste weken doe ik online boodschappen en red ik het voor 175/200 euro.
    Minder impuls aankopen en het hangt er ook vanaf of er wasmiddelen, maandverband, schoonmaakmiddelen bij zitten want dan ga ik toch snel richting de 250 euro.
     
  20. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou in verhouding is 250 dus niet echt veel.
     
    Saartje33, Havermout, Shay25 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina