Boodschappenbudget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door GoldenClown, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben ook wel 7 a 10 euro aan noten voor iedereen kwijt in de week.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  2. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Je gaat ook gewoon leven naar wat je hebt toch. Ik denk dat ik ook wel 200 euro per week zou kunnen uitgeven. Maar het is er niet, dus dan houdt het op.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.990
    113
    Even teruggekeken, maar zo rond de 200-250 euro per week gaat hier naar de boodschappen.
    Veel dingen zijn echt zoveel duurder geworden.
    vlees vind ik echt heel duur geworden, zowel kipfilet als gehakt, echt dubbel qua prijs ten opzichte van 2 jaar geleden.
    verder eten wij alles waar we zin in hebben. dus ik let niet erg op de seizoensgroentes en fruit, behalve dat ik weet dat de sperziebonen en aardbeien nu niet te vreten zijn, omdat dat een zomer groente/fruit is. maar blauwe bessen komen het hele jaar door niet uit nederland, en zijn sowieso duur.
    Brood komt bij de bakker vandaan, wij eten zo'n 7 halfjes per week. in het weekend soms een lekker desem brood of wat lekkere bolletjes. dus dat is rond de 10-15 euro.
    vlees bij de slager is echt wel lekker, maar ik haal het meeste gewoon in de supermarkt, soms wat lekkere vleeswaren voor in het weekend bij de slager. of een lekker stukje vlees voor de BBQ, of op de zaterdagavond.
    Wij eten ook wel veel groente fruit en zuivel.
    ik haal mijn lunch op het werk, dat is voor 3 dagen in de week nog eens 4 euro per keer, salade, soepje, wat crackers met beleg of een vers belegd broodje. mijn man luncht afwisselend, thuis of op het werk.
    wij ontbijten meestal met yoghurt en vers fruit en muesli/granola. de kinderen eten vooral brood.
    wij drinken ook wel een lekker wijntje, of een speciaal biertje, en een toastje met een lekker stukje kaas (liefst van de kaasboer op de markt, daar ben ik denk ik om de week, en dan geef je ook al snel 30 euro uit, dus 15 euro per week)
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik krijg wel het idee uit dit topic dat wanneer je geen gigantische bedragen uitgeeft je dus minder gezond zou eten.
    Kan je in ieder geval zeggen dat dat hier totaal niet het geval is.
    Wij kijken wel goed naar aanbiedingen en gaan dus niet naar de bakker, slager, kaasboer, groentenboer oid.
    Eten voornamelijk seizoensproducten.
     
    Sophy, Manolito, Neuzeke en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ja wij ook hoor, we kopen geen vlees e.d., frisdrank, alcohol of snoep en idd seizoensproducten en aanbiedingen.
     
    citroenrasp en tuc vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Frisdrank scheelt hier ook enorm. 1 fles cola voor man en 1 spa rood voor mij. Als ik zie wat vriendinnen aanslepen.
    Ook voor de kinderen trouwens. Puber drinkt water of hele zoete siroop (ieuww) en zoon water het liefst en heel af en toe heeft hij zin in appelsap.
    Vlees eten we wel, maar wel minder dan wat ik om mij heen hoor. Als ik een pan pastasaus maak, dat is voor 6 personen denk. Dan gooit een vriendin er een kilo gehakt in. Hier 250 gram:roflmao:
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Gemiddeld €350 euro per maand aan boodschappen. Voor volwassene en 2 kinderen waarvan 1 puber. Alles komt bij de supermarkt vandaan. Doe niet aan bakker/slager/groenteboer/drank enz.

    Veel aanbiedingen en de vriezer in. Geen frisdrank. Af en toe een fles cola voor mezelf.
     
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.657
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook inderdaad. Wij zijn zo'n 120 euro kwijt voor 3 personen en 2 katten. En dat vind ik al veel! Als je bedenkt dat we een jaar of 2 geleden nog voor onder de 100 zaten. Hier ook geen frisdrank of pakjes/flesjes drinken, alcohol en dat soort dingen. En dan eten we elke dag fruit en groente hoor.
     
    Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier was het de afgelopen maanden wat meer dan ik eigenlijk wil. Door verhuizing en drukte minder opgelet en daarna de feestdagen. Wil nu weer proberen met 500 euro per maand uit te komen, dus zo'n 125 euro per week. Dat is dan voor 2 volwassenen en 2 kinderen, geen verzorgingsproducten, die koop ik vaak in de aanbieding en wij gebruiken ook niet veel bijzonders.

    Haal overigens vrijwel alles bij de supermarkt. Kom sowieso nooit bij de slager en bij de bakker alleen voor tgtg.
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ik denk dat wij ook met gemak aan 200+ komen.
    En ik ga ook niet apart naar bakker slager of groenteboer.
    Hoewel ik denk dat ik bij de boerderijwinkel wel goedkoper uit zou zijn. En dan ook kan profiteren van mooie streekproducten. Maar helaas moet ik dan apart de auto pakken en is dus extra tijd en benzine. Dus dat doe ik maar af en toe.

    1 keer per week bezorgmoment voor de voorraden en broodbeleg. Dat is inclusief voor 1 of 2 keer avondeten iets meer dan 100 euro.
    Brood en rest van de vers spullen haal ik dan om de dag ongeveer. Vriezer is niet groot. Dus daar hebben we alleen een klein voorraadje aan pizza voor de kinderen, aardappelkroketjes, snackjes en diepvriesgroenten.

    We kunnen nog bezuinigen op snoep en koek (weerstand mannen)
    Met groenten let ik wel op het seizoen. Maar (alweer) mijn mannen zijn nogal kieskeurig. Dus toch regelmatig avocado, komkommer, tomaat en paprika van ver/uit de kas.

    Ik hen sinds kort de lifestylecoach app van ah/vgz. En daar de gezond en betaalbaar avondeten challenge gestart. Daar zitten leuke recepten bij. De pompoenpasta viel alvast in de smaak :)

    Verder ga ik voorlopig geen alcohol meer drinken. En dat scheelt ook best veel (niet dat ik zo n zuipschuit was, maar ik heb een dure smaak :) flesje wijn van 15 euro in een weekend of een half flesje bitter lemon maakt wel verschil. En die wijn kan je niet bewaren als ie open is.)
     
  11. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik probeer op 200 euro per week uit te komen (2 volwassenen, 2 pubers, allemaal grote eters), maar dat lukt niet alle weken. Het grootste gedeelte van het budget gaat op aan groente en fruit. Verder ook wel veel aan zuivel, noten en brood. Wij eten allemaal maar 1x per dag brood (soms helemaal niet), maar dan wel 8 sneetjes per persoon, dat red ik dus al niet met 1 brood per dag.
    Frisdrank halen we eigenlijk nooit en alcohol ook alleen met feestjes. Pakjes/zakjes en dergelijk gebruik ik ook niet.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ohja... de katten. Dat zijn ook dure jongens met hun royal canon brokjes :rolleyes:
    Maar die vallen onder het huisdieren budget, dus dat telt niet mee voor de boodschappen.

    En nog iets wat me te binnen valt. We zijn van koffieboon gewisseld. Ipv de dure merkbonen drinken we nu eigen merk plus. En het valt niet eens tegen.
     
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wauw ik vind €200 per week aan boodschappen echt veel!

    Wij hebben als weekbudget €135,- tot nu toe red ik dat prima.
    Ik haal alleen ons brood bij de bakker op maandag is dan 3 halen 2 betalen. Ben €5,20 kwijt voor 3 hele broden. Om de week naar de aardappelboer voor €2,40. De rest van de boodschappen haal ik bij de Jumbo, Picnic en de Dirk.
    Ik let echt op de aanbiedingen. Ik heb de hele week genoeg fruit in huis en eten ook zeker wel 5 dagen groente en in het weekend gaan de restjes op en eten we vaak een x bij m’n ouders!
    In de €135 zit ook m’n wasmiddel, shampoo, badschuim enz. Ik haal het eigenlijk altijd wel, alleen als we meerdere verjaardagen in de week hebben niet! Luiers haal ik wel apart. Is ongeveer €30 per maand!
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Komen best wel hoge bedragen voorbij. Dan zouden wij niet meer kunnen sparen als ik dat standaard uit zou geven in de supermarkt.

    Wij komen nooit boven € 80,- uit. Zijn met 2 volwassenen en 2 tieners.

    En ja, ook wij houden van gezond eten maar dat moet dan wel uit de aanbieding komen of met een kortingssticker.

    Eieren koop ik voor 5 euro. Heb er dan 30 stuks en haal dat bij de kraam van een boer in de buurt. Hoe doen wij gemiddeld 2 of 3 weken mee.

    Wij eten alleen maar volkoren brood en halen dat uit de supermarkt. Dat is dan het brood van gister. Dat kost dan 50 cent of een euro. Maar ook zakken bruine broodjes en krentenbroodjes kosten dan 50 cent en leg ik in de vriezer.
    Verder standaard ook volkoren beschuit, crackers en muesli met yoghurt in huis.

    Broodbeleg is momenteel kaas, ham, boterhamworst, appelstroop, pindakaas en hagelslag. Ook standaard augurk in huis. Dat vinden ze hier lekker als extra op brood (op de kaas of worst)

    Vlees is meestal rundergehakt of runderworstje uit een aanbieding.
    Of kipfilet/kippenpoot/drumstick bij de Turkse supermarkt.
    Maar wel eten ook wel een eitje of feta kaas ipv vlees.

    Vorige week heb ik 2 zakken appels gehaald. Per zak zat er 2 kilo in voor € 1,79.
    1 kilo kiwi's voor € 1,49
    1 kilo bananen voor € 1,19
    1 kilo peren voor € 1,29

    Groenten haal ik meestal ook uit de aanbieding. Of uit de aanbiedingsbakken bij diverse supermarkten. Nu zie je vaak bijv. hutspot 2e zak gratis. Dan gaat er ook een zak in de vriezer. Laatst 2e flespompoen gratis bij Lidl. Heb er toen 4 meegenomen. Liggen nu nog 2 in de kast. Kan ik nog een x pompoensoep maken maar doe dan ook een deel in de vriezer.
    Bij Lidl haal ik bijv morgen 2 kilo wortels. per kilo kost het nu €0,49. En spruitjes 750 gram voor € 0,79. Aardappels 10 kilo voor € 4,99. En vanaf donderdag koop je daar prei per stuk voor 35 cent. Prei wordt bij ons veel gegeten dus ga er dan ook weer lekker van inslaan. (het donkergroene deel van de prei vinden wij niet zo lekker. Dat snij ik dan en doe ik in de vriezer. Dat gaat de eerstvolgende keer als extra groente door de snert of courgettesoep)
    Verder standaard pot rode kool (dat eten de tieners het liefst) en bruine bonen in huis.

    Soep wordt hier ook vaak gemaakt. Deze week nog een hongaarse soep gemaakt.
    Verder ook wel vaak courgette-, groente-, prei/ui- , verse tomaten- of pompoensoep.

    Ook hier is wel een koekje, zak chips of fles cola te vinden. En ook onze tieners hebben vaak trek en dan bakken ze gerust een tosti of bakken een frikandel in de koekenpan voor op een broodje. Maar eten ook graag snoeptomaatjes en komkommer als tussendoortje.
    Zelf eet ik graag dadels. Die zijn een jaar houdbaar. Laatst waren ze in de aanbieding. 2e doosje gratis. Kost normaal € 2,50 per doos. Heb er 4 meegenomen.

    De laatste tijd hebben wij bij plaatselijke supermarkt elke week een paar producten in de aanbieding voor 25 cent.
    Voor de kerstvakantie was de pasta 25 cent voor een verpakking van 500gr. Heb toen volkoren spagetti ingeslagen.

    Zo probeer ik op de aanbiedingen te letten en bij speciale koopjes sla ik gerust in.
    Maar ook vind ik het wel leuk om goedkope gerechten te bedenken.
     
    Sophy, spruitje80, Knuffelmonster en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik wilde net reageren wat je dan allemaal koopt. En toen zag ik 350 per maand :roflmao:, ik las eerst per week.
    Laat maar:roflmao::roflmao:
     
    citroenrasp, Mammavantwee en Fruity90 vinden dit leuk.
  16. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Gemiddeld 120 euro per week aan weekboodschappen bezorgd door Appie inclusief zegels. Daar zit beleg, fruit, groente, 6x avondeten, deo, wasmiddel, afbakbrood, schoonmaakmiddelen, vuilniszakken, toiletpapier, tandpasta, afwasmiddel etc. bij. Het is exclusief shampoo voor mij, Rituals, luiers, flesvoeding, vers brood en beleg van een speciaalzaak. Naast de weekboodschappen ga ik minimaal 1x per week naar Lidl en/of Nettorama om fruit bij te halen, bij Netto koop ik pampers en flesvoeding en ik kom dus ook regelmatig bij de bakker en kaaswinkel voor filet americain, noten, grillworst etc. Het zijn juist de boodschappen die ik doe buiten de weekboodschappen bij AH die het duur maken.
    Wij zitten op zo'n 700 euro per maand.

    En dan reken ik kattenvoer en kattenbakkorrels nog niet eens mee. En ik koop voor mijn man bij een specifiek bedrijf havermout voor zijn ontbijt en curry to go voor lunch.

    Wij drinken nauwelijks frisdrank en/of alcohol en dingen als afwasmiddel, wasmiddel, tandpasta en deo koop ik alleen in de bonus (1+1). Voor onze baby kook ik vers en vries ik in. Ook ben ik overgestapt van verse blauwe bessen naar 1 kilo diepvries blauwe bessen, dat scheelt behoorlijk in prijs. Voor als we op bezoek gaan en hij gaat mee koop ik af en toe zakjes van Mama Deli (maar niet wekelijks dus). Wij eten overigens wel vlees (kip, kalkoen, gehakt, biefstuk, sukade) en vis (bij voorkeur zalm), wat ik overigens bij AH koop (en niet bij een slager).
     
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik geef per week tussen de 200 en 300 euro uit. We zijn met 5 waarvan 2 grote jongens van 16 en 19. Daar hoef ik niet met water of ranja aan te komen.

    Ik laat AH 2x per week bezorgen. Soms 1x en dan een keer jumbo of picnic.
     
  18. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Even gecheckt: zo'n €150 per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Ik haal bijna alles bij de Jumbo, een enkele keer bakker, markt, slager, visboer.

    Ik hou geen rekening met aanbiedingen, maar let wel op prijs. Ik pas mijn maaltijden dus niet aan op groenten die in de aanbieding zijn. Neem vaak de goedkope varianten van een product. Bij sommige artikelen heb ik wel een voorkeur. Ik vind bijv. Kanzi appels lekkerder dan een elstar, maar dat scheelt wel een €1 per kilo... Dan kies ik dus wel voor de kanzi.

    Wij hoeven niet te besparen, maar als ik zou moeten opletten dan is het dus toch meer koken adhv de aanbiedingen en meer voorraad in slaan bij aanbiedingen.
     
  19. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik pin zodra het salaris(eenverdiener en vierweeks salaris) binnenkomt €500,-.
    Hier doe ik dus voor 4 weken alle boodschappen van voor 2 volwassene, 2 kinderen (bijna 11 en 9), 1 middelgrote hond, 2 katten en 2 konijntjes. Voor de dieren zit niet alles in het boodschappenbudget, want haal ook grootverpakkingen bij diervoederzaak.
    In het budget zit ook drogist, wasmiddelen etc.

    Ik kook elke dag, geen afhaal oid.
    Elke dag verse groente, minimaal 2 stuks fruit. Soms vega, maar meestal iets met vlees/ vis. Er is altijd voldoende zuivel, kaas, brood ontbijtgranen, snoepgroente, eieren, crackers, beleg etc. Elke dag wel iets lekkers in de vorm van een koekje of stukje chocolade etc. Voor het weekend een zak chips en frisdrank, rest van de week aanmaaklimo en thee.
    Ik vind zelf dat we het wel netjes doen.
     
  20. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Hier op zo'n 200 euro in week inclusief dierenvoeding (3 katten en konijn) en standaard verzorginsproducten en schoonmaakmiddelen.
    We drinken vrij veel frisdrank dus dat tikt aardig aan in de boodschappen.
    We eten wat we lekker vinden maar probeer wel op de aanbiedingen te letten. Ook haal ik meestal brood bij de bakker dus dat kan goedkoper, binnenkort zal het moeten omdat de bakker hier weggaat uit het dorp.
    Het kan wel goedkoper maar dan leveren we in op luxe producten en is hier niet nodig financieel gezien.
    Wij gaan ook nauwelijks uit eten of bestellen bijna niet dus dat compenseerd voor ons prima.
     

Deel Deze Pagina