Boodschappenbudget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door GoldenClown, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.705
    3.961
    113
    Vrouw
    Dat hebben wij ook, en ik zou ook simpeler moeten koken.
    Ik eet bijvoorbeeld niet gewoon bloemkool. Ik eet dan bloemkool met tahini-dressing, pistachenoten en granaatappelpitjes. De kosten zitten dan in die laatste 3 ingrediënten. En zolang dat prima kan blijf ik dat ook doen :)
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik zit nu op bijna 200 per week wat ik uitgeef. Incl non-food.
    En wij eten helemaal niet zo gezond eigenlijk.. ik denk dat wat jullie in een dag zo te lezen aan verse groente verstouwen er hier in de week doorheen gaat. Maar ik heb dan ook wel kinderen met structuur-issues en redelijk extreme voorkeuren en geen grote eters. Ja er gaat een pond gehakt in de spaghettisaus, maar daar eten we dus 2 keer van met z’n zessen (en van het pak spaghetti ook).
    Zuivel en fruit zijn hier denk ik de grootste kostenposten.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Mijn puber van 16 drinkt juist alleen maar water en heel soms Tsjechische limonadesiroop. Ik drink meer frisdrank in een week (1 fles cola zero vd jumbo) dan zij in een heel jaar.
     
    suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  4. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    537
    448
    63
    Vrouw
    Als ik alles doorreken kom ik op 170,- per week uit. Dat is voor een gezin van 2 volwassenen 3 kinderen wat met de pot mee eten. 1 baby. 2 konijnen en 1 hond.
     
  5. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Hier heel verschillend, de een drink vnml water en heel uitzonderlijk een keer fris, de andere puber drinkt het liefst een fles cola per dag minimaal en zegt vlekken te krijgen van water haha… ze dronk van baby af aan al geen water en thee. Liet zichzelf gewoon uitdrogen als ze niets anders kan. Mijn oudste heeft ook nog veel aanloop qua vrienden dus fris gaat rap hier. 8 tot 10 flessen minimaal. Ik ben wel overgestapt sinds kort van a-merk naar huismerk fris
     
    GoldenClown vindt dit leuk.
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Op dit moment zitten wij aan de €130/170 per week ongeveer. AH bezorgt hier de boodschappen thuis 2x per 1,5 week (om de 5 dagen ongeveer). Eens per week naar de bakker voor €10/15.
    We zijn met zijn drieen en eten meestal vegetarisch, niet altijd en 2 personen aan de weight watchers, dus veel groeten en fruit en magere product die soms ook wel duurder zijn.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    :roflmao::roflmao:
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zit rond de 150 euro per week
    Incl luiers, doekjes , wasmiddels , shampoo etc.
    Man eet niet mee maar ik kook meestal voor 6.
    Wat over is gaat in de vriezer en neemt hij de week er na mee.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Zo'n €100 per week. Soms wat meer, soms wat minder. Ligt er maar net aan of we ook net luiers e.d. nodig hebben. Gister bij de kruidvat 2+1 gratis luiers en 2+2 gratis sensodyne. Ben je ook zo €25 verder.. maar daar doen we dan wel weer even mee. Ik probeer in ieder geval €80-€100 per week aan te houden, dan weet ik dat we in ieder geval goed uitkomen met de uitgaven einde van de maand.
     
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    #90 Havermout, 10 jan 2023
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2023
    Groenteboer is niet perse duurder hoor. Ik had pasgeleden bij Lidl gehaald en dat was duurder dan de groenteboer/markt. Andere supermarkten sowieso. Maar dan kies ik ook daar wel reclame en seizoensproducten. Overigens doe ik vaak een combi: de aanbiedingen bij de supermarkt (Lidl of AH) en de rest van de groente en fruit dan bij groenteboer. Bakker is in mijn beleving wel duurder (ga ik niet heen) , slager ook (maar vind wel de kwaliteit beter dus kies voor minder vlees maar wel van slager) Kaasboer ook weer niet (tenminste niet de kaas die ik neem maar ik haal dan weer niet wekelijks kaas)


    Overigens denk ik niet dat je met minder ook bijv minder gezond eet hoor. Wij eten bijv helemaal geen snoep en geen frisdrank enzo. Dus die kosten hebben we niet. Dus dat kan bij iedereen anders zijn en daarom niet te vergelijken.
     
    tuc vindt dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Hier ook zo hoor. Hebben altijd voldoende fruit in huis en eten ook gewoon groenten. Bijna nooit frisdrank of sap in huis, behalve wanneer we visitie krijgen. En ja, we koken dan misschien niet heel uitgebreid dagelijks, met allerlei (dure) ingrediënten.. maar hebben variatie genoeg vind ik.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Maar jij hebt nog kleine kinderen. Ik heb 2 pubers, bijna 3, die eten niet normaal.
     
    Ysabella, Saartje33 en NiekeKris vinden dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier 2 pubers die alleen water drinken. Dus kan wel natuurlijk. Alleen de oudste drinkt ook cola in het weekend.
    Als ik een fles voor hem neerzet drinkt hij hem zeker leeg, maar vind dat gewoon niet altijd nodig.
     
    citroenrasp, GoldenClown en tuc vinden dit leuk.
  14. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Hier doen we het als volgt:

    Ongeveer 20 euro per week aan Too Good to Go. Daar passen we het menu op aan.
    Ongeveer 25 euro voor de restjes die niet in de Too Good to Go pakketten zit.
    Brood halen we 's ochtends bij de Lidl voor 25 cent per stuk.

    Totaal ongeveer 50 euro per week met 2 personen.
     
    Miranda81 vindt dit leuk.
  15. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Wij zijn met 4, kids 3 en 6 jaar.
    Gaat wel 250 euro per week doorheen (incl. luiers, verzorgingsproducten enz.)
    Wij eten gezond - geen frisdrank oid.
    Wat een geld eigenlijk… ga toch eens kijken waar ik wat kan bezuinigen ookal is het niet perse nodig. Maar als ik zie dat sommige met 100 euro minder rond komen doe ik toch iets niet goed volgens mij.
     
    GoldenClown vindt dit leuk.
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja dat is ook zo
     
  17. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Daar heb je niet alleen pubers voor nodig, de oudste (nu 5 jaar) eet ongeveer 5 boterhammen per dag.:D De ander eigenlijk alleen fruit/groente en avond eten.
     
    Havermout en tuc vinden dit leuk.
  18. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat die van mij het niet doen :)
     
  19. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Dat geloof ik ;) maar zie er ook zat met kleine kinderen die zoveel kwijt zijn!

    En het is prima hè, als je het kan missen. ;) ik geloof alleen niet dat ik over een aantal jaar opeens €70 meer kwijt ben omdat ze meer eten! Heb nu ook altijd zat en dat gooi ik dan weer in de vriezer voor de jongste bijv. En drinken is ook straks op is op. Zo deed m’n moeder dat vroeger en die regel snap ik helemaal. Water en thee hebben we genoeg!
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier een 9 jarige die eet voor een flinke volwassene en een puber die niks eet.
    Ben benieuwd hoeveel de jongste gaat eten als hij puber is:eek:
     

Deel Deze Pagina