Boodschappenbudget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door GoldenClown, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Budget is 220 euro per week voor 4 personen. Dat is incl. verzorgingsproducten. Man eet elke dag vlees, ik en de kinderen regelmatig een vegetarisch. Vlees komt altijd van de slager of horeca groothandel en kaas haal ik bij de kaasboer. Zitten dan ook wel veel luxe producten bij. Zoals bijvoorbeeld kaasplankjes en alcohol voor het weekend.
    Sommige dingen gaan ook gewoon hard. Er gaan hier 7 broden per week doorheen. Die kosten inmiddels 3,11 per stuk in de supermarkt dus dan heb je de eerste 21,77 al te pakken. Dan nog zeker 10 a 20 euro aan fruit (altijd de week aanbieding) en dan moet je de rest dus nog kopen. Hou meestal wel over van het budget als ik me gewoon netjes aan m'n weekplanning hou.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Haha hier 12 boterhammen voor de oudste puber :|.. 2 borden avondeten, hij is nu trainen en zal straks wel weer gaan eten. Hij at ook een boterham of 5 of die leeftijd, dus bereid je maar voor:cry:.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja ik dacht ook dat het wel mee zou vallen, maar vind het echt veel duurder nu. Op is op doe ik ook. Sowieso koop ik doordeweeks geen frisdrank. In het weekend wel een paar blikjes, maar ik ben echt veel meer kwijt dan een paar jaar geleden en dus echt ook doordat ik meer moet kopen, niet alleen door de prijzen. Met name mijn oudste eet hoeveelheden weg, niet normaal. En hij heeft het hard nodig, want hij is laatst weer afgevallen, dus wil daar ook zeker niet op bezuinigen.
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Sommige hebben het gewoon echt nodig, helemaal als ze trainen inderdaad.

    Toen ik dit topic zag moest ik ook direct aan jouw denken omdat er elke keer met dit soort onderwerpen discussies ontstaan over brood en de wekelijkse kosten. En elke keer denk ik weer : gelukkig is er hier op het forum ook een ander gezin waar er zoveel gegeten word als bij ons. :roflmao:
     
    Havermout vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Haha ja wilde eigenlijk al niks meer zeggen, blijft zo'n terugkerend onderwerp, maar sommige hebben echt zoveel eten nodig. Gelukkig zijn we niet de enige.:D
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  6. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Ik zat voorheen rond de 100 euro per week maar dat red ik niet meer.
    Zit nu tussen de 450-550 per maand. Met uitschieter in december met 730 euro :|
    De jongse 2 eten nog niet gek veel maar onze oudste eet mij er uit. Dus reken hem als volwassene mee.

    1x in de 6 weken laat ik de jumbo komen met houdbare en zware dingen. Pakken drinken, wasmiddel, pasta, rijst, hondeneten etc dan ben ik zo'n 130 euro kwijt.
    Per week heb ik vaak hetzelfde standaard lijstje wat ik nodig heb. Dure dingen eten we niet qua avondeten, soms keer iets met rundvlees. Maar we eten vrij basic en dat is prima. We eten graag vlees maar dat vind ik echt niet meer grappig qua kosten. Ik probeer minder te gebruikdn per maaltijd. Met 1 kg gehakt maak ik 5 gerechten. 4 x iets met pasta of rijst en 1 keer soep balletjes. Pak met 1 kg kipfilet, dan zoek ik een verpakking met 5 of 6 stukken kipfilet erin. Niet meer een kipsnitzel of kippenbout pp maar 3of 4 die we delen. Vind ik mooi zat met ons 5en.
    Brood haal ik gewoon in de supermarkt. Vlees ook. Kip bij de poelier of Turkse winkel.

    Ik maak wel andere keuzes, maar we komen niets te kort.
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij proberen het met €125 per week te redden. We eten best gevarieerd, probeer zoveel mogelijk met verse groente te koken. Dit bedrag is excl. Luiers en verzorgingsproducten trouwens.
    Soms gaan we wel wat over het budget heen. Dat is vaak bij de 1+1 aanbiedingen. Dan sla je toch wat meer in. Ik kom niet vaak bij de slager of bakker. Wel bestel ik regelmatig wat via Good to Go.

    Via Bol.com kopen we de maandboxen luiers en luierdoekjes. Ook kijk naar aanbiedingen m.b.t. wasmiddelen (vooral Neutral), vaatwastabletten en andere verzorgingsproducten bij bol.com.
     
  8. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Gemiddeld €350 per week als we met z’n elven zijn. In de ‘doordeweekse’ samenstelling (2volw/3pubers/2kind) gemiddeld €225 per week. Bedragen inclusief drogisterij.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.594
    113
    Vrouw
    Wat een dom gelul… wij hebben 12L per week….

    omdar we het lekker vinden en met 6 personen zijn….
     
    Knuffelmonster, Zonnestralen en GoldenClown vinden dit leuk.
  10. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Wij zo 200 euro per week, inclusief alles. Ook het brood van de bakker en kaas van de kaasboer, drogisterij spullen er ook bij. We zijn met zijn vijven.
     
    Havermout vindt dit leuk.
  11. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik ga proberen het te doen met max 450 per maand. Voor 2 volw en 2 kinderen. Zoon is een bodemloze put en dochter eet amper wat. En wat ze eet is vaak van een duurder merk.
    Dat is inc luiers en verzorgingsproducten. Wij eten wel veel vegetarisch/vegan. Niet zozeer vanwege het budget maar wel omdat ik geloof dat elke dag vlees niet nodig/ongezond is.
    Ik zeg wel budget maar wat ik niet uitgeef aan vlees geef ik uit aan extra groente meestal.
     
  12. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Ik denk dat wij rond de 150/200 euro per week zitten met 5 man (kids 11,8 en 2)
    Wij eten kleine hoeveelheden vlees, onze kinderen vinden er niks aan. Brood groente fruit etc gaat hard en is altijd volop aanwezig. Gehakt haal ik bij de slager die geregeld de aanbieding van 3kg gehakt voor 10eueo heeft. Dit Vries ik in porties van max 250 gram in.
    Eieren gaan ook hard daar betaal ik 5.50 per 30
    Kip, rund haal ik bij de Turkse slager scheelt ook behoorlijk wat.
    Alledrie de kinderen drinken het liefst water en af en toe wat frisdrank.
    Vaak haal ik groot verpakkingen rijst etc scheelt vaak veel. En ik doe 1x per maand boodschappen in België bij de AH daar zijn veel dingen een stuk goedkoper.
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Gemiddeld zo’n €150 per week.
    Hebben zelden frisdrank in huis en op m’n man na zijn we geen vlees eters, dus dat scheelt.

    Wekelijk bestel ik de boodschappen bij picnic rond de €100 en dan ga ik tussendoor nog even naar de AH en Netto in Duitsland.
    Bepaalde producten schelen echt behoorlijk in Duitsland tov Nederland.
     
  14. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Wij hebben geen vast budget. Het hangt ervan af hoeveel we die week ter beschikking hebben maar ook wat de aanbiedingen zijn en dan kijk ik ook nog dagelijks in de rekken met dingen die die dag de deur uit moeten in de winkel en dus afgeprijsd zijn.

    Zo kan het zijn dat ik maar een paar kleine dingetjes nodig heb maar er ligt iets in de afgeprijde bakken en dat neem ik dan ook mee. Veel van die dingen vries ik dan in.
    Zo was er een aanbieding net voor kerst £0.19 voor broccoli terwijl die normaal £0.72 is. Daar heb ik er in totaal 10 van gehaald, geblancheerd en ingevroren. Voorlopig kunnen we daar dus even mee verder.

    Savooiekool was niet in de aanbieding maar kerstvakantie en dus meer tijd om voor te bereiden daar heb ik er 6 van gehaald en die zit ook in porties in de vriezer.

    Ik koop dus wel vaker dingen die niet direct op gaan maar het is dan een hele goede aanbieding of iets wat die dag weg moet en dat gaat dan in de vriezer. Af en toe proberen we zo ook weer nieuwe dingen die ik normaal niet zou kopen omdat het nieuw is voor ons en ik niet weet of man en kinderen het gaan lusten. Maar als het dan de helft goedkoper is koop ik het wel eens. Als het tegenvalt heb ik tenminste niet de volle pot betaald. Tot hiertoe werkt dat prima voor ons.
     
    GoldenClown en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Hier 175 tot 200 euro per week en dan doe ik niks geks. 2 volw, 2 kinderen.

    Maar!!! Ik ga besparen en max 150 euro per week uit geven. Bezorgbundel opgezegd en ga de folders van winkels checken. Mijn man lacht zich rot en denkt dat ik dit nog geen week vol ga houden. Het is geen noodzaak hier, maar ik vind het echt zonde geld.
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.955
    113
    Nou dit dus. Ik die wel meer dingen voorbijkomen (niet alleen in dit topic hoor) die niet nodig/"onzin" zijn. Zoveel brood, vlees, kaas, vleeswaren etc. Maar uiteindelijk eet je toch eerder wat je lekker vindt, ook als dat niet strikt noodzakelijk is. Wij drinken niet veel melk maar eten wel zo een liter olijfolie weg per week, dat vinden sommigen ook nogal gek. Man en kinderen ontbijten iedere dag met brood en olijfolie. Ik vind het qua gezondheid niet echt schokkend om 2 liter melk per persoon per week te drinken, dat is net iets meer dan een glas per dag. Vind al die hoeveelheden cola veel raarder, maargoed.

    Als we echt alleen gaan leven naar wat we nodig hebben wordt ons dieet vrij saai denk ik.
     
    Kolibrie2, Spectre, MissXray en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Wauw wat een respectvolle reactie!

    Als volwassenen zitten er meer nadelen aan melk drinken, dan voordelen. En als je het roer om wilt gooien zou dat iets kunnen zijn waar je iets aan hebt. Gewoon meedenkend en niet belerend.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  18. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Zelfs mijn puber vond je reactie WEL belerend. Schrikken van 6 liter melk per week, kom op... die nadelen zijn helemaal niet bewezen en daar geloof ik ook geen bal van. We drinken zelfs wel eens rauwe melk, heerlijk. De mensen moeten eens niet zo schoppen tegen normale producten. Niet iedereen wil aan de havermelk en tofu :|
    Ik wil ook helemaal niet het roer omgooien dus jouw reactie kwam juist erg kinderachtig over.
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.955
    113
    En die 12 boterhammen, is dat per maaltijd of verdeeld over ontbijt en lunch?
    Mijn tante nam vroeger een héél brood mee naar school als lunch :eek: En ze komt uit een gezin van 10 kinderen dus je kan wel nagaan hoeveel brood er bij hun doorheen ging. :roflmao:
     
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.955
    113
    Sterker nog, wij drinken bij voorkeur zelfs rauwe melk. Mijn man heeft als kind nooit iets anders gehad. We vinden het veel lekkerder dan de houdbare (hier heb je alleen houdbaar en rauw, niks ertussen) maar echt veel melk drinken we niet. Dat is meer ivm het milieu dan onze gezondheid.
     
    GoldenClown vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina