Boodschappenbudget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door GoldenClown, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Mijn excuses dan, het was niet zo bedoeld.

Merlino vindt dit leuk.
  2. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Hier kun je het halen bij de melktap, heerlijk vinden de kinderen dat. En in Duitsland hebben ze Alpenmelk met heel veel smaak, ze balen altijd als het op is.
    Gisteravond met mijn dochter een heel gesprek gehad over de opmerkingen over de melk. Zij is best onzeker en heeft periodes heel slecht gegeten en is nu tevreden over wat ze eet en kan prima verwoorden waarom ze dus wel een biefstukje eet, en melk, eieren etc. En vindt duidelijk dat iedereen zich niet zo met elkaar moet bemoeien.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    OMG hahahahaa hoe oud is hij? Hier eet mijn 13jarige 5 broodjes per lunch en gisteren kwam hij thuis rond 15.00 uur thuis en eet nog rustig 3broodjes en voor het voetballen ook nog 2 en daarna een belachelijk vol bord macaroni en dan nog roepen in de avond ik heb honger!

4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Dit vind ik wel een uitzonderingspositie; kinderen die slecht kunnen eten of er is iets anders aan de hand. Dan wil je gewoon niet dat ze afvallen of tekorten krijgen. Ontzettend vervelend dat ze zich daar naar over voelt. Fijn dat ze dat aan geeft en bespreekbaar maakt.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.154
    113
    Home
    Wij zijn met 5 personen maar dit doen wij ook voorheen was het 25 cent nu 50
    Bij de ah bij ons elke ochtend heel veel over echt alle soorten brood voor 75 cent dan gooi ik de vriezer vol scheelt enorm

Marnatman vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Verdeeld over de dag. Soms een paar meer, soms een paar minder. Vaak een stuk of 4 op school, na school 4 en na training bijvoorbeeld weer 4.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    15 en ja zo gaat het hier dus ook. Niet te stillen honger haha. Ach ja, fase denk ik maar (al eet man ook ontzettend veel). Dochter ook wel, maar niet zo erg.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Brood voor 50 cent? Gisteren was ik bij de Jumbo en weet toch voor 99% zeker dat ik brood had gekocht dat 1.09 kostte volgens het plaatje ervoor (wat dus niet klopt volgens mij).Kom ik thuis vraagt mijn man of ik altijd brood kocht voor 3,04.. eh nou misschien wel. Maar eens beter opletten dus, was niet eens lekker pff. 3 euro voor een simpel witbrood, bizar.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Maar melk is niet perse slecht. Je hebt het niet nodig op zich als volwassene, maar het is ook niet erg als je het wel drinkt. Zelf ben ik lactoseintolerant, dus drink ik geen melk, maar ik eet wel bewust andere zuivelproducten en geen sojamelk oid bijvoorbeeld.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.154
    113
    Home

Ja! Ik weet niet of jumbo dat ook doet maar bij ons de Lidl en ah wel maar dan moet je wel op tijd zijn bij ons is het bij de Lidl vaak op maar ah heeft altijd genoeg maisbrood, bolletjes, wit, bruin, met zaadjes etc
    Bij de Lidl Max 2 brood per persoon bij de ah maakt het niet uit

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Nee volgens mij doen ze dat hier niet helaas. Ah en Lidl hebben we hier niet, maar was wel plan eens naar ah een dorp verderop te gaan, dus misschien daar eens proberen.

12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

Hier gaat er ook 2L p.p. doorheen. 8L per week en soms komen we daar niet mee uit. (ik drink zelf geen melk).
    Melk wordt gebruikt bij het ontbijt (cornflakes, brinta, muesli) dus zeker 1L per ochtend en daarnaast nog een extra glas in de middag of avond. Vooral mijn man is groot melkverbruiker. Een halve liter bij de lunch is niet vreemd.

En nee, op zich hebben volwassenen al die zuivel niet nodig maar als je het lekker vindt is er toch niks mis mee?

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.784
    113
    Precies, vind het altijd bijzonder dat dit als argument wordt gegeven tegen zuivel want dan zijn er nog zoveel soorten voeding die we niet nodig hebben. Komkommers in de winter, tientallen soorten broodbeleg, koffie etc.
    Zelf ben ik echt dol op melk maar ben er ivm het milieu wel sterk mee geminderd. Als ik bv pap maak (zo'n 2x per week) dan doe ik half melk/half water, proef je toch niks van. En verder 2x een schaaltje yoghurt, wat op 3 porties zuivel per week neerkomt. Vast niet strikt noodzakelijk hoor, maar dat is zoveel niet.

14. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw
    Jumbo (elke 9-10 dagen) 90,- / 270,- per maand (3 bestellingen)
    Aldi (elke maand) 150,- aan hondenvoer, schoonmaakmiddel, wasmiddel en droogwaren als pasta (en dan laten we de jumbo niet komen)
    Drogist (paar keer per jaar 50,-)
    Action (paar keer per jaar 50,- tandpasta, opzettandenborstels, shampoo etc)
    Extra uitgaven (supermarktbezoek wekelijks) 50,- / 200,- per maand aan aanbiedingen bijv vleesvervangers of afgeprijsd brood)

Gemiddeld nu rond de 700,- per maand / 160,- per week. Gezin van 5 (kinderen 12, 8, 4)
    Het was eerder veel meer dus we zijn al flink geminderd. Scheelt ook dat ik een grote moestuin heb en nog veel in de vriezer heb en in potten.

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

Ah ja, dat doe ik nu met mijn chaithee. Een scheutje melk er door :) Dus ik loog, ik drink wel melk :p Met een gewoon glas melk maak je mij niet blij, maar mijn zus kwam aan met haar favo instant chai die ik met kokend water aanmaak, dan smaakt het wat flauw. Met een scheutje melk is het heerlijk.
    Eens per week eet ik een schaaltje zuivel en dat vind ik prima. De rest van het gezin eet vaker als toetje bijvoorbeeld griekse yoghurt met (eigen) honing.

Broodbeleg... hier gaan er 2 pakjes vleeswaren per week door bij de rest van het gezin. Verder een half blok kaas (koop er 2 per maand en op is op) en rest zoet beleg. Vooral veel honing trouwens maar dat is omdat we 2 imkers (man en oudste zoon) in het gezin hebben.

Ik ben op zoek naar een lekkere kerriespread of groentespreads (vd Jumbo ivm bestellen) om dat zoete beleg wat te verdringen... Mocht iemand tips hebben! Zelf maken begin ik niet aan en humus wordt niet gewaardeerd hier thuis...
    Jam gaan we vanaf nu veel eten, mijn voorraadkast staat vol met potjes bramenjam en pruimenjam en allerlei restjes fruit die ik tot jam heb verwerkt. Voordat die voorraad is gehalveerd koop ik geen chocopasta of hagelslag meer ;)

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.784
    113
    Haha, ik wilde net met allerlei suggesties komen, tot ik deze zin zag :roflmao: Bijna al ons broodbeleg is hier zelfgemaakt namelijk.

Nummer4 vindt dit leuk.
  17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ongeveer 200 per week met 5 personen, waaronder twee puberjongens met oneindige trek.

Ah of jumbo bezorgt eens per week voor ca 175 euro en de rest zijn dingetjes die tussendoor op of vergeten zijn.
    Het is wel echt veel meer geworden, vorig jaar rond deze tijd was het nog 150 euro per week. Deels is alles echt duurder maar deels ook doordat die gasten steeds meer eten.

wij eten wel elke dag vlees, maar meestal niet zo heel veel (volgens mijn Gezin veel te weinig). Bv 300 gram gehakt door een pan pasta of 400 gram kipdijfilet etc. Met 5 man is dat niet heel veel pp vind ik.

Broodbeleg en kaas is wel echt duur geworden. En normaal drinkt mijn man vrij veel bier, dat scheelt ook enorm nu in dry januari.

Saartje33 en suus1983 vinden dit leuk.
  18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

Ja ik weet het, daarom zette ik het er ook bij hahaha :p dat zelf maken heb ik momenteel bar weinig tijd voor. Na de meivakantie (ik werk okt-april elk jaar) kan ik er weer mee bezig wanneer mijn moestuin ook weer groeit en bloeit. Ideale verdeling, in de donkere koudere maanden werk ik freelance en in de lente en zomer ben ik met voedsel verbouwen en verwerken bezig :) Nu is het vooral proberen om het huishouden op orde te houden, werk voor te bereiden en alles op tijd klaar te hebben voordat ik naar mijn werk ga.

Ik had eerder via een biowebshop heerlijke kerriespread en andere smaakjes waar mijn zoontje gek op was, maar de webshop werd met te duur dus overgestapt naar Jumbo helaas :( Misschien bestel ik binnenkort toch weer want de voorraad meel moet ook weer aangevuld worden.

Elisje en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.686
    6.581
    113
    Vrouw

Poeh, mijn oudste is bijna 12 en eet rustig 6 boterhammen of meer wanneer ik hem niet afrem (moeite met maat houden en dan ziek worden...). Hij zit nu weer middenin een groeispurt. Zijn jas en shirts zijn ineens te klein, mouwen te kort, broeken boven de enkels... En mager dat hij ineens is dus ik ga wat meer volle producten voor hem kopen en toch maar een broodje extra meegeven.

Zal trouwens meteen brood gaan bakken want vanmorgen was er te weinig brood (slechte moeder!) en heb ik wat rijstwafels extra meegegeven maar hij zal honger hebben wanneer hij thuis komt.

Kan me nog wel herinneren dat ik op die leeftijd (eerste jaar middelbaar, iets later dus) ook 6 broodjes meenam naar school. Dat doet hij dus al sinds groep 6...
    Onze jongste kan er trouwens ook wat van met zijn 4 jaar, die eet meer dan wat ik weg krijg.

20. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier rond de 150 euro per week met 2 volwassen, 3 kinderen en 1 avond 4 volwassenen. 1 kind met zware eetproblemen, dus die telt niet echt mee in kosten , 1 dreumes ook nog niet. Mn peuter eet wel fatsoenlijk. Incl drogisterij en luiers (2kids). Veel groente en fruit, ook vlees, weinig andere zuivel (melk en eieren allergieën , wel wat kaas).

Deel Deze Pagina