Boodschappenbudget per week

Discussie in 'De lounge' gestart door GoldenClown, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Week dat ik de kinderen heb, heb ik bijna geen kosten.... Heb 2 jaar geleden een gastric bypass gehad en sindsdien geen hongergevoel meer. Al moet ik toegeven dat wat ik dan eet niet echt gezond/gebalanceerd is. Ik kan 2 dagen eten van een pizza van AH van 3€ :oops:.

Maar de week dat ik de kinderen heb, let ik op niets. Ik zorg dat ik voldoende fruit en verse groenten heb, en gezonde warme maaltijden maak. Enkel vrijdag is frietjesdag. Dus die weken zijn best duurder...

Drogisterij probeer ik ofwel huismerk, ofwel via promo te kopen. Denk dus gemiddeld 100€ per week

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Vleeswaren,zuivel en vlees en verzorgingsproducten in Duitsland. Chocolade en snoep ook. Het scheelt enorm. Voor de baby van de buren nemen we verzorgende producten mee, toetjes en deeg_taart bodems. Hier zitten we op 70 euro!

Brood kopen we hier, frisdrank, luiers en natuurlijk de kleine dingen.

We zitten op €75 per week. In de 1 plus 1 acties neem ik de buren mee. We geven altijd de helft af.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Wat een mooi gebaar!!

bluedrake en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.005
    113
    Ik breng t geregeld naar mn moeder, zij brengt andere dingen weer naar ons.

Bijv. van die mega dozen waspoeder bij de makro, in een 1+1 actie. Die krijg je er nooit tijdig genoeg er doorheen. Met verdeelde buit maak je dan nog wel een kans.

Maar ook netten mandarijntjes, als je niet snel genoeg bent staat de schimmel al op netje nr 2.

5. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Nee het is gewoon fijn ook in deze tijden te helpen. Alles is enorm gestegen en men kan niet alles betalen. Ik werk veel maar zij kunnen dit wegens gezondheid niet.

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.070
    17.024
    113
    Poeh, dit is wel een van mijn doelen voor dit jaar, deze kosten wat terugschroeven.

We tikken zéker de €250 per week aan (weekboodschappen laten bezorgen door Albert Heijn en HelloFresh) en dat is exclusief eten laten bezorgen (gemiddeld 1x per week) en wat boodschapjes tussendoor.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Oh ik heb hier net een paar weken geleden een doos waspoeder geopend die al zeker 3 jaar oud is. Niks aan de hand wast schoon zelfs met het weinige poeder dat ik gebruik.
    Ik probeer zo weinig mogelijk wassen per week te draaien en gebruik minder poeder dan ze aangeven. Wasverzachter koop ik al lang niet meer, ik gebruik azijn.
    En in het begin geloofde ik er niet in om azijn te gebruiken alhoewel ik het hier op zp regelmatig zag voorbijkomen. Dan maar eens proef op de som genomen met een lading waar het niet zo erg was als er nog een azijngeur zou zijn maar die was er niet. Sindsdien dus overtuigd azijn gebruiker.

bluedrake en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Wow! Dat is gewoon 60 euro per dag dan, haha, wat wij in een week hebben! Bij ons is het wel noodgedwongen, maar wat een verschillen toch hè? Scheelt natuurlijk ook wel met hoeveel je bent thuis. En wat voor eters je hebt, dat ook.

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.070
    17.024
    113
    Ja, ik ben er niet trots op. o_O We zouden zeker met stukken minder moeten kunnen uitkomen, het is deels echt gemakzucht en te veel “lekkere dingen” willen kopen.

We zijn met z’n 5en trouwens (2 volwassenen, 3 kinderen van 6, bijna-5 en 2 jaar)

10. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Joh, als wij het geld hadden ging er ook gemakkelijk veel meer doorheen hoor! Het is gewoon veel makkelijker dan. Het is ook geen verwijt hoor! Ik vond het alleen een grappig verschil.

11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    pff, vandaag even bij de jumbo geweest. Niets buitensporig en 2 kleine tassen met eten voor 4 dagen. 75 euro :rolleyes:
    Bij de Turkse slager 2 kilo rundgehakt, 2 kilo kipdij, 1 hele kip, een fles olijfolie en een flesje balsamico azijn, 53 euro.
    Da's dan wel weer genoeg voor bijna de hele maand wanneer ik het vlees in porties heb dus dat scheelt.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.005
    113
    Het gaat ook prima zolang je geen zwaar bevuilde was hebt. Die enzymen die ze vaak toevoegen breken af. In ideale omstandigheden staat er geloof ik 2 jaar voor, bij ons staat de doos bij de droger dat is wat minder ideaal. Maar als ik een tot de nek romper heb gaat ie toch de biotex eerst in dus heel veel last heb ik er ook niet van.

(En de biotex gaat best vlot er doorheen met die kleine man)

Elisje vindt dit leuk.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.005
    113
    Tikte ook de 69 aan bij de dirk en nog eens 39 bij de boons. Deels bulk en voorraad maar zeer doet t dan wel ff.

Amaranthas vindt dit leuk.
  14. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik wil ook weer beginnen met een strakker budget. Afgelopen jaar lukt het met max 450 per maand maar dat was wel onwijs zoeken naar aanbiedingen en toch wat minder uitgebreide maaltijden. Ik ga nu eerst 500 per maand proberen , dat komt neer op ongeveer 115 euro per week.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier net zo, al zo vaak geprobeerd te minderen en dat lukt altijd tijdelijk dus heb de hoop opgegeven. Ik stort wekelijks €350 op de boodschappenrekening. Ene week hou ik wat over andere week ga ik eroverheen en soms moet ik bijstorten. Op maandbasis is dat zo het gemiddelde.

Sado vindt dit leuk.
  16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.899
    113
    't Gezellige Brabant
    Nou, wij hebben ons budget verhoogd van 100 naar 125 per week. Het was niet meer te doen. Het lukt nog aardig, maar ik let enorm op afgeprijsd vlees bij AH en Lidl, aanbiedingen van 1+1 en gewoon geen dingen mee nemen die we normaal ook niet gebruiken. Het lijkt wel of er steeds meer ligt met 35% (vlees vooral). De duurdere dingen blijven steeds meer liggen (kip ovenschotels bv). Zou iedereen dan toch een beetje zo iets hebben van "Ja, daaaag, dat betaal ik er niet voor" ? Ik zelf wel in ieder geval. Vooral bij vlees vind ik het absurd wat je soms moet betalen. Ik laat het vaker liggen en koop extra als er een afprijzing ligt of als het in de aanbieding is.

17. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben iemand die niet zo prijsbewust is maar in mijn belevenis waren de witte eieren altijd de goedkope eieren. Vanmorgen ging ik een doos halen en schrok me een hoedje, €4,99 voor 12 medium eieren! En zie wel meer producten waarvan ik denk dat heb ik echt niet eerder ervoor betaald. Ging met 1 plastic tasje de winkel uit en was €70 lichter. Alleen wat ontbijt spullen en wat fruit en rauwkost en chips en snoepjes voor de kinderen.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ongeveer 100 euro per week, redden we makkelijk aangezien wij 1x per jaar in Duitsland deo, shampoo, conditioner, wasmiddel, wasverzachter, schoonmaakmiddelen, kattenvoer en tandpasta halen. Ben ik ongeveer 100 tot 150 euro kwijt en dan heb ik genoeg voor ruim een jaar.

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Ja eieren zijn duur idd. Bij AH betaal je voor 10 bio eieren nu tussen 4,50 voor huismerk tot zelfs 5,60 voor blije kip :eek:
    Bij lidl was het een poosje terug nog wel onder 4 euro. Dus prijzen wisselen ook enorm.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Bij de eieren zie je de prijs gewoon stijgen waar je bijstaat bij wijze van spreken. Nu is er wel vogelgriep geweest maar de prijzen gaan echt met sprongen.

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina