Ik hoor hier heel tegenstrijdige informatie over. Vanochtend op de radio ook nog. Op mij is het niet meer van toepassing (LOL) maar ik wil het gewoon uit nieuwsgierigheid weten. Wanneer hoor je voor het eerst naar de gyn te gaan? Dingen die ik hoor: - op je 21ste, samen met een eerste uitstrijkje - van zodra je een keer seksueel actief bent geweest - het jaar dat je seksueel actief bent geworden - op je 18e al dan niet seksueel actief - pas als je seksueel actief bent, leeftijd maakt niet uit Is hier een "officieel" standpunt over?
Huh? Volgens mij nooit. Tenzij je specifieke klachten/wensen hebt waar de huisarts je niet mee kan helpen.
Dit zegt mij eigelijk helemaal niets. Moet je verplicht op een bepaald moment naar de gynaecoloog? Ik heb de gynaecoloog alleen in mijn zwangerschappen gezien.
Ben nog nooit bij een gynaecoloog geweest voor ik zwanger raakte, ik heb eigenlijk de gynaecoloog alleen gezien tijdens de bevalling en heel eerlijk, toen was ik zo stoned van de pijnstilling dat ik hem/haar niet eens heb gezien hahaha. Je komt daar alleen als het nodig is. Voor een uitstrijkje, een inwendig onderzoek, bevalling etc maar dat is in Nederland, misschien is het in andere landen anders. Waarom zou je langs moeten gaan nadat je seks hebt gehad? Wat gaat de gynaecoloog dat aan wanneer je dat voor het eerst doet?
Heb de beste man 2x gezien aan het einde van de zwangerschap van nr 2. Zonder reden zou ik niet weten wat ik er te zoeken heb.
Je kan tegenwoordig al thuis een uitstrijkje zelf doen dus denk dat een huisarts dat ook wel kan doen.
OK, dan formuleer ik mijn vraag beter anders, vanaf wanneer hoor je voor het eerst naar de huisarts te gaan voor een inwendig onderzoek/uitstrijkje?
Ik heb een uitstrijkje laten maken bij de huisarts wegens klachten op mijn 24e... maar normaal wordt je daarvoor toch opgeroepen vanaf je 30e en niet op je 21e?
Daar krijg je vanzelf voor het eerst een oproep voor rond je dertigste verjaardag. En als je eerder klachten hebt, moet je zelf een afspraak maken.
Ik dacht omdat dit een plaats is waar je dingen kan vragen zonder rare blikken. Sorry dat ik op een forum over zwangerschap dingen post over zwanger worden hoor.
Alleen als er medische noodzaak is ivm zwangerschap/zwanger worden/menstruatie problemen/anticonceptie e.d. Uitstrijkje hoeft ook nog niet voor je 30e geloof ik. En de huisarts kan die ook maken.
Woon je wel in Nederland? Want in andere landen is het anders. En je moet natuurlijk niks he. Het bevolkingsonderzoek wordt je aangeboden en je kan er gebruik van maken.