Boodschappenbudget

Discussie in 'De lounge' gestart door icetea, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Als we maar ons vaste bedrag per maand kunnen sparen en we ook leuke dingen met het gezin kunnen doen, vind ik ook erg belangrijk.
    Hier kook in doordeweeks echt nooit trouwens. Meestal maak ik in het weekend wel 2 grote pannen van iets en dat vries ik dan in. En ik doe ook doordeweeks niet moeilijk over een keer een heerlijke groente-omelet met kaas en een broodje erbij.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nav dit topic ga ik vanaf a.s. maandag proberen rond te komen van een budget van €175 per week (alle boodschappen). Dat is zo een €750 per maand, en ongeveer de helft van wat ik nu uitgeef. Ben echt benieuwd of het me gaat lukken, heb er een hard hoofd in. In ieder geval een goed begin om alle voorraaden eens aan te breken en opnieuw aan te gaan vullen.

Emama, Angel1980, mamameer en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.240
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier tussen de 80 en 100 euro per week. 2 volwassen, 1 kind van 3 en een kat. Dit is inclusief alles. Luiers alleen nog voor de nachten nodig, dat scheelt.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    100 tot 120 euro per week. 2 volwassenen en 3 kinderen.
    Wasbare luiers, billendoekjes en maandverband, dus die uitgaven heb ik niet. ML gebruikt een scheerzeep (blok) dat een jaar meegaat. Zelf gebruik ik een soapbar van Helemaal shea voor lijf en haar. Scheelt aanzienlijk in aanschaf van flessen douchegel en shampoo.

Vanmorgen geweest: 63 euro Lidl, 18 euro groenteboer op de markt, 20 euro AH. Ik moet zo alleen nog even om een pak voeding.
    Ik kook suiker- en e-nummervrij en bak veel zelf en maak schoon met zelfgemaakt schoonmaakmiddel of met soda/azijn. Ik maak ook zelf mijn wasmiddel en gebruik azijn als wasverzachter. Scheelt erg veel in uitgaven.

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als dit al meer dan de helft is, weet ik niet of het gaat lukken omdat het verschil zo groot is?
    Waarom niet een kwart minder? of een derde?
    Dan bespaar je al en voel je het in het dagelijks leven niet zo.

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. DastyQueen

Heb je gelijk in hoor, maar als ik lees dat gezinnen die groter zijn dan ons gezin het met nog minder redden dan de helft waarvan ik het doe voelt het nogal als geld door de plee spoelen. Als ik het red zou ik bijv. 1x extra per jaar ervan op vakantie kunnen.
    Ik ga maandag gewoon €750 pinnen en kijk wel hoe ver ik de maand door kom ermee. Lijkt me wel een leuk projectje

Vitamientjuh, joepy en Caithy vinden dit leuk.
  7. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik hield me altijd aan 55 euro per week Incl luiers. Wel eten wij 2 dagen per week niet thuis.

Maar tegenwoordig red ik dat echt niet meer door de duurdere boodschappen. Ik hou nu 75 per week aan maar geen luiers keer.
    Mijn man eet minimaal 3 avonden per week niet thuis

2 volwassenen
    2 kinderen

8. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

2 volwassenen en twee kinderen, gemiddeld €750,- per 4 weken. Soms is het meer, soms iets minder. Maar meestal kom ik hierop uit en daar zitten dan ook bijvoorbeeld de bloemen bij.

9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wat een geld ga je overhouden als het je gaat lukken! Daar kun je ieder jaar een nieuwe kleine auto van kopen.

Ben wel benieuwd naar je huidige boodschappenlijst. Wat koop je zoal voor €350,- per week?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    But get 125 euro per week. Incl luiers, billendoekjes drogisterij artikelen en wasmiddel.
    Afgelopen week voor 63 euro gelukt. Wat "over" blijft gaat in het leuke dingen potje.

2 volw 1 kind

11. DastyQueen

Ik bewaar nooi bonnetjes maar dit is wat in mij opkomt voor een normale week
    €20 /25 bij de bakker
    € 80 /100 bij de slager
    € 15 / 20 bij de kaasboer
    € 10 / 15 bij de notenkraam
    € 30 fruit
    € 20 aan geurtjes voor in huis
    € 15 elke week verse bloemen in huis
    en dan nog de boodschappen "gewoon" bij de supermarkt. Luiers, verzorgingsproducten, wasmiddel, schoonmaakmiddelen, zuivelproducten, groente, drinken, snoep koek chips, koffie (man drinkt zeker voor €30 per week dolce custo cupjes weg)

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier moet je niet opbesparen hoor

13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Potjandorie. Koop je elke week een hele koe bij de slager :o:
    En 30eu fruit pw? Bij de groenteboer?

Hoe groot is je gezin?

Angel1980 vindt dit leuk.
  14. DastyQueen

Ik heb wel eens die cups van de lidl gekocht en die konden zo de prullenbak in omdat hij ze niet lekker vond.

15. DastyQueen

Nee dat is voor 4 avonden vlees, waarvan 1 avond biefstuk. Voor 3 ossenhaasjes betaal ik tegen de 40 euro. En dan nog broodbeleg, salades en worstjes voor het weekend.

En qua fruit, we zijn met 4 mensen hier in het gezin en iedereen eet minimaal 2 stuks fruit per dag. En ik pers voor iedereen elke ochtend sinaasappelen uit, gaat een doos perssinaasappelen in de week op hier.

Spoetnik vindt dit leuk.
  16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Idd best luxe dingen. Maar als je het je kan veroorloven waarom niet. Het is denk ook Puur gewoonte. Je leeft naar wat je hebt.

Wij besteden denk ook heel gemiddeld. Tussen de 100 en 150 Pw. 2 volwassenen en 2 kinderen. Waarvan 1 in de luiers nog.

17. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    @DastyQueen
    Dank voor de inzage.
    Vooral kosten van vlees, geurtjes en bloemen zijn op het eerste gezicht heel hoog. Je geeft aan dat je voor 4 dagen vlees koopt waarvan voor 1 dag €40,-. Dan kosten de andere dagen zo’n €20,- per dag. Dan koop je heel luxe vlees. Ik denk dat je hier een grote besparing op kan doen.
    Dit kan zo €50,- per week schelen. De helft besparen op geurtjes en bloemen en tel hier €17,50 bij op.
    Dan heb je samen de helft van je besparing al te pakken.

18. DastyQueen

Nee die overige 40 tot 60 euro bij de slager is vlees voor nog 3 avonden en broodbeleg, salades en worst en lekkere dingen voor het weekend. Maar inderdaad op vlees en geurtjes valt te besparen. Bloemen word lastig of ik moet stiekem bij de buren in de tuin bloemen gaan plukken voor in mijn vaasjes :roflmao:
    Op zich moet het me vast lukken allemaal. Ik ga het proberen en zie waar ik eindig.

LisbethSalander vindt dit leuk.
  19. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Succes! Zal even puzzelen worden. Ben heel benieuwd naar je bevindingen.

20. DastyQueen

Volgende week zal het me makkelijk afgaan, dan ben ik nog aan huis gebonden en doet mijn moeder boodschappen aan de hand van mijn lijstje. Zodra ik zelf de winkel weer in kan word het lastiger want dan moet ik impuls aankopen zien te vermijden.

Deel Deze Pagina