Boodschappengeld 3 weken, 2 volwassenen en 1 dreumes

Discussie in 'De lounge' gestart door Spring, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik zou ook 300 euro overmaken. Je bent op vakantie dus leef je al anders. Ik doe hier de weekboodschappen met 50 euro p.w. dat is voor 2 volwassenen 1 peuter en 1 baby. Als we op vakantie zijn dan is het meestal rond 100 p.w.is ook wat luxer dus vandaar en je wilt natuurlijk wel genieten.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat de andere ook zeggen ongeveer doe 200/50 en neem ze een keer mee uit eten.

Het zijn geen vreemde en de ouders van je man/vriend, dan is het al anders veel ouders willen vaak niks van hun eigen kinderen.

Dus een onderhoudsbijdragen is vooral voor het leuke.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou, ik niet en ik bedoelde het ook niet cynisch ofzo. Ik heb me te vaak gebrand aan mensen die dit soort deals sluiten. Je 'mag' op hun kosten inwonen voor een bepaald bedrag; ze noemen geen getal 'alles komt goed' maar wanneer er onenigheid komt, zijn mensen haantje de voorste om je een profiteur of uitvreter of iets te noemen.

Daarom zou ik sowieso al niet akkoord gaan met alleen de boodschappen. Ik ben daar erg voorzichtig in want ik wil achteraf geen scheve gezichten of een misplaatst schuldgevoel opgelegd krijgen wanneer er iets volstrekt onzinnigs gebeurd waarbij men duidelijk elkaars grenzen over gaat en de gemoederen te hoog oplopen.

Maar ik ben een rare wat dat betreft. Ik laat anderen (vaak ook mijn partner) helemaal niks meer voor mij betalen. En ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen. Dat gezeur om geld altijd; niks aannemen, van niemand niet. Dan krijg je nooit een scheef gezicht wanneer het om geld gaat.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    En dus is je opmerking wel degelijk cynisch....

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je gaat bij je schoonouders toch niet met bonnetjes ed lopen klooien. Zou gewoon 300 overmaken.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    @ts wij geven in de vakantie vaak iets meer uit als ons normale Werkbedrag. Ik zou dus het weekbedrag maal het aantal weken plus wat extra's doen, dan kan je daar ze altijd een keer op een terrasje en of een etentje trakteren.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @jockey, ligt dan misschien ook wel aan de mensen in je omgeving denk ik dan
    Hier is geld nooit een issue.

8. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad 300 euro doen mooi bedrag

9. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou 500 doen. Hoef je qua eten niet meer om te kijken. USA is duurder, in mijn ervaring daar, en als je op bezoek bent eet je vaak meer, anders etc. Even een pizza bestellen, lekker de bbq aan. Dat soort dingen. Met 500 zit je safe lijkt me.

10. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Heb 300 euro overgemaakt..
    Huis is van henzelf en de autohuur hebben zij dus ook betaald. Ik vermoed zelfs dat ze ons ook constant mee uiteten nemen, dus ik denk dat wij ook een keer een etentje voor hun betalen!
    Ga verder ook niet met bonnetjes rommelen, al ben ik het er wel mee eens dat geld soms een lastige kwestie is, ook al werd het aangeboden..
    Mochten we meer geld kwijt zijn aan de boodschappen, kan ik altijd nog bijbetalen.
    Ik appte mn schoonmoeder dat ik wat geld had overgemaakt en kreeg direct terug: Lief dankjewel, voor de rest is alles goed, hoor..
    Volgens mij had ze nog niet eens gekeken welk bedrag ik had overgemaakt ;)!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat ligt dan aan je omgeving. Hier is geld echt nog nooit maar dan ook nooit een issue geweest

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wat niet is, kan nog komen...!

Maar jullie hoeven niet te luisteren hoor. Ik hoop dat het jullie ook nooit zal overkomen, want ik heb zelfs grote moeite om verjaardagscadeaus niet meer aan te pakken. Ik pak eigenlijk niks van niemand aan ;)

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Oh wat geld betreft ben ik het met je eens al zovaak het deksel op mijn neus gekregen. Zelfs een vriendschap er door kapot gegaan.

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wow... als je er zo over moet denken zal er vast vaak iets niet helemaal goed zijn gegaan...
    Rot zeg, want ruzie over geld lijkt me echt niet leuk...

Als wij met vrienden op vakantie gaan betaald ieder gewoon zijn eigen boodschappen.
    Gaan we uit eten of zitten we op een terras dan delen we het bedrag. En dan ga ik echt niet zitten zeuren dat wij bijv 2 kinderen meer hebben als de vrienden van ons.
    Gelukkig kunnen wij dat doen met elkaar, maar het kan ook blijkbaar anders..

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier zijn we daarvoor (ok, wel nog een bijna-dreumes erbij) minstens wel 300 euro kwijt. Misschien wel meer.. Wel met luiers erbij dan.

16. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon uitgaan van 300,-. Als er grote uitgaven gedaan worden zou ik wel de bonnetjes bewaren voor het geval dat er toch gezeur komt achteraf.

Deel Deze Pagina