Boodschappengeld en rekeningen vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zal m'n best gaan doen :).

2. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ben benieuwd. Ligt er ook wel een beetje aan wat je koopt. Met alleen maar a merken dan lukt het denk ik niet, en goed aanbiedingen lezen en inslaan.

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    We kopen juist alles al bij de Jumbo (volgens mij niet de duurste winkel), en dan meestal huismerk, en groente/fruit/vlees halen we grotendeels al bij de lidl. Niet dat ze hier alles hebben, dus we nemen ook nog wel eens wat hiervan bij de Jumbo mee.

We pinnen sinds kort wel 100,- per week en daar doen we de boodschappen van. Eerst pinden we altijd in de winkel en dan gingen we nog gerust over die 475,- per maand heen :). Met het pinnen houden we nu meestal wel wat over, zo'n 15,- per week, maar we rekenen nu per week, en niet per maand, dus eigenlijk komen we nog niet uit. En dan die 75,- is voor luiers en billendoekjes, dus dat zit nog niet eens bij die 100,-. :)

4. tulip

tulip Niet meer actief

o nee, dan heb je idd geen dure winkel. Hier zitten de luiers er ook niet bij hoor.

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vind jumbo wel heel duur, ivm de albert heijn!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Albert Heijn Euroshopper dan zeker? Zit wel in hetzelfde winkelcentrum als de Jumbo, dus we zouden het kunnen proberen. Ik heb altijd het idee dat de AH juist duur is.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Er zit best wel verschil wat mensen opmaken wij gebruiken met zijn 4en (de kleine telt nog niet mee) zo een euro of 30 en halen het meeste bij super de boer 1 keer per maand haal ik wc papier en koffie bij de aldie maar die week maken we dan zo een euro of 30 meer op. luiers tel ik hier niet mee want ik haal altijd een heleboel pakken pampers in de aanbieding.

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ja euroshopper en dingen in de reclame kom je echt makkelijk op de 50 euro!

9. tulip

tulip Niet meer actief

mag ik vragen wat jij allemaal van euroshopper koopt??? Welke producten ben je tevreden over?

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Alles staat in het mega topic, weinig boodschappengeld, moet je daar maar even lezen. We plaatsen hele boodschappenlijstjes haha

11. tulip

tulip Niet meer actief

ja, ik lees en schrijf daar ook, maar had niet gezien dat je het per winkel opschreef.

Ik heb een paar keer een euroshopper product gehad, maar vond het niks, vandaar dat ik mij afvroeg wat jij wel prima vond.

12. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij hebben 3 rekeningen(naast de spaarrekeningen)
    1 waar alle inkomsten op binnenkomen en de vaste lasten van worden afgeschreven.
    1 voor de boodschappen. Hier maken we maandelijks 300 euro naar over.
    1 voor 'zakgeld' hier heb ik ongeveer 200 euro per maand.

wij tanken 1 keer een volle tank en betaal dit van de 'inkomstenrekening' en een eventueel 2e tankbeurt gaat van mijn zakgeld af.

Ik moet zeggen dat het bezuinigen erg makkelijk gaat nu ik met flinke b.i. niet meer bij de winkels kom;)
    Oja, en boodschappen doe ik veelal bij de c1000 of de albertheijn. Maakt weinig verschil tegenwoordig. Vlees haal ik meestal bij de slager. Ik ben best van de A-merken maar koop wel slim. Wij drinken door de weeks voornamelijk limonade, thee en koffie.
    Ik verbaas me erover dat ik het elke maand weer red.

13. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    De enveloppentruc werkt hier erg goed! Pinpas haal ik niet meer zo vlot door!
    Ik werdt er helemaal gek van, altijd TEVEEL pinnen en nog niet leren ;)
    Nu dus.

Spaarrekening= duh.. :D
    Gezamelijke rekening = VASTE LASTEN!!
    Privérekening = (geld per week voor man)
    Privérekening mij= (geld per week voor mij)

We pinnen €300 af (eerder was dat vier) maar ik kom er goed mee uit!! :D
    Goed op de aanbiedingen letten.
    Niet met honger naar de winkel gaan.
    En niet de aanbiedingen nemen wie er leuk uitzien, maar waar je niets mee doet!! ;)
    Ik doe het altijd in een envelop... en nu kom ik er goed mee uit.
    Ik heb hier veel geleerd!!

Deel Deze Pagina