Hallo, ik vraag mij af wat jullie uitgeven aan boodschappen per week/maand? Het gaat in mijn geval om een gezin van 7 personen, 2 volw. en 5 kindjes in de leeftijd van 4, 3 en 1 jaar. Gemiddeld geven we zo een 80-100 per week uit, hoewel ik de ene week makkelijk uitkom en de andere lukt het totaal niet.. Graag tips, of andere ervaringen? Mijn tip is overigens elke week 100 euro te pinnen en met het geld wat er in de beurs zit 'moet' je maar uitkomen...
Overigens, niet onbelangrijk, ik zet wel iedere keer als het salaris binnen komt per week 100 euro op een andere zogenaamde boodschappenrekening, waarvan ik dus 80 afhaal en er nog 20 euro op blijft staan voor de grote inkopen, zoals bvb wasmiddel etc.
Nou dat vind ik knap hoor! Hier een gezin van 6, waarvan 3 grote kids(14+) en ik ben toch wel 200-300 euro per week kwijt..
https://www.nibud.nl/consumenten/wat-geeft-u-uit-aan-voeding/ zie hier dat we toch rond gemiddeld zitten, daaronder zelfs, als ik hiervanuit ga zal ik zo een 118 euro per week kwijt 'mogen' zijn in de bovengenoemde gezinssituatie
Heel netjes hoor wat jullie uitgeven Ik pin hier gewoon 70 elke week en daar haal ik alles voor. Als ik dat niet doe dan is bedrag wat ik uitgeef zo het dubbele dus ik moet het gewoon van mijzelf pinnen 😁
Niet echt groot, 2 volwassen en 3 kinderen, maar hier gaat er zeker 150 per week op aan boodschappen .
Hoi ik vraag me gewoon af, heb je 2 tweelingen of is het een samengesteld gezin? Er is een topic weinig boodschappengeld wat eten, in de lounge. Voor tips. Ik vind 80-100 euro per week zeer netjes. Wij hebben een gezin met 5 p, 2 volw en 3 kinderen in de leeftijd van 5(tweeling) en 7 jaar. Die eten al vrij veel. We komen rond met 100 euro per week.
Oh wauw das goed! Wij zijn met zn twee en ik heb voor ik denk 100- 120 euro per week boodschappen. Daar zitten de honden en kattenbrokken dan wel bij maar dat is niet zoveel. Ik pin het gewoon in de winkel. En dan geef ik idd wel eens meer uit dan mn streven 😊
Wauw knap zeg. Wij hebben geen groot gezin (2 volwassenen en 2 kies), maar wij geven al rond de 150euro per week uit.
Om de 2 dagen ongeveer 30 euro. Zal dan rond de 100 a 120 euro per week zijn. Gezin met 2 kinderen en 2 volwassenen.
Wij (2 volwassenen, 3 kinderen van 7, 5 en 3) geven zo'n 80-100 euro per week uit aan boodschappen. Dit is inclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, toiletartikelen, wc-papier e.d. Daarnaast gaan we niet meer naar een slager, bakker o.i.d. Het is wel opletten, maar we eten wel elke dag vers en gezond.
Mooi streven dat hebben wij hier ook met 2.volw en 3.kids. schrik vaak van wat er aan eten hier doorheen gaat. Ik heb mijn budget nog iets meer gesplitst miss dat dit helpt wat dingen duidelijker te maken. Bijv: Standaard ontbijt & lunch voor de hele week is 8 broden a 1.50 + 12 literpakken melk a 0.50 + pakje boter a 0.99 = 19 euro. Dan "reserveer" ik nog 11 euro voor beleg. Stuk kaas gaat hard qua geld, hagelslag doen we weer lang mee. Ook afwisselen met crackers of muesli. Ik probeer 80e aan te houden met 20e extra uitloop voor aanbiedingen van wasmiddel ed of luiers. Met aftrek van ontbijt en lunch nog 50e over voor het avondeten (en wat "over" is mag naar schoonmaakmiddel/koekjes/chippies ed.)Dit lukt meestal wel als we het simpel houden. Bijv grote pan met hachee voor nog geen 5 euro incl rijst/kroepoek of paar aardappelen. Probeer vaak iets meer te maken en deel in te vriezen al is het maar 1 portie. Op den duur heb je zo een week avondeten voor "niets" en 50e bespaard. Ene week gaat t beter dan de andere. Als ik niet op zou letten haalde ik met gemak 150e per week. Niet dat we het niet kunnen missen maar ik vind dat het bewuster kan en ik wil meer gaan sparen.
Jeetje wat knap hier met zijn 2 en en zo elke week 100-150 kwijt Wel brood van bakker vlees van slager en groente en fruit van groenteboer