Burning mouth Syndroom

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, aangezien dit maar bij 2 op de 1000 mensen schijnt voor te komen, maar toch..misschien zitten die toevallig op ZP :)

Sinds een paar maanden heb ik dus last van Burning Mouth. Toen behandeld met een ab kuurtje en het ging zowaar weg. Maar sinds een paar dagen weer in alle hevigheid terug. Het is wel goed voor de lijn, want ik kan amper eten, alles doet pijn. En alles smaakt vies, zelfs water smaakt bitter. Zo vervelend. En het brandt, ik wordt er gek van.

Op internet vind ik veel pagina's met info maar weinig resultaten. En veel lotgenoten berichten zijn al oud. Dus ik dacht, joh wie weet...iemand hier?

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/uiterlijk/pijn-in-de-tong-onschuldig-maar-pijnlijk/

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Is het geen biefstuktong? Dat doet ook zo zeer, kom je veel tegen bij een b12 tekort.

Mijn moeder heeft ook eens allergisch op een abkuur gereageerd en had toen ook zo'n pijn in de mond

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Vreselijk zeg.. ik wist niet eens dat er een naam voor was. Ik heb dit één keer gehad (dus waarschijnlijk niet dat bms maar gewoon iets eenmaligs denk ik) toen heb ik ook een ab kuur gekregen. Alles deed zeer op mijn tong, verschrikkelijk. Kun je niet weer een kuurtje krijgen?

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Nee het is geen dikke tong, het is m'n hele mond die pijn doet. Het begint aan de binnenkant van mn wang, daarna m'n tong en m'n lippen. Vreselijk :(

Van de zomer hebben ze alles gecheckt qua bloedonderzoek, ook B12, daar lag t niet aan. Die hoek zocht huisarts namelijk ook, die had verder geen idee wat ze moest doen en stuurde me door naar KNO arts, die het wel meteen herkende en dus AB voorschreef.

Ja ik ga maandag de KNO arts weer bellen voor kuurtje. Maar kan moeilijk elke paar maanden aan de AB als t weer terug komt..

5. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja hier!!!!
    Bij mij is mijn tong ook vuurrood en dikker, de papillen ook opgezet.
    Vorig jaar begonnen met rood met wit beslag.
    Eerst naar de Mondhygieniste en toen meteen verder naar de kaakchirurg. Twee verschillende medicijnen geprobeerd. De tweede leek te werken, maar kwam toch weer terug. Zelfs een biopt van mijn tong genomen voor onderzoek uiteindelijk. (Auwwww)
    Niet duidelijk. Dus ja... Echt vreselijk.
    Het komt en gaat en niemand weet waar het aan ligt.
    Het stelt me wel gerust dat het niks kwaadaardigs is. Maar verder ben je er mooi klaar mee.

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wow dus toch! In een uur tijd iemand die t eenmalig heeft gehad en iemand die t vaker heeft. Zo zeldzaam is t dus niet.

Wat voor medicijnen heb je gehad? Iets om te behandelen of tegen de pijn? Het is ook niet goed uit te leggen, het ene moment zit ik echt te huilen van de pijn (vooral met eten) en het andere moment is het gewoon 'vervelend'. En alles daartussenin.
    Irritant, heb je lekker gekookt en kun je het niet eens opeten haha

Nee inderdaad, niet kwaadaardig, daar was ik ook wel bang voor. Maar wel heel erg vervelend..

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Twee soorten antibiotica/penicilinne combinaties. Om alle soorten schimmels/infecties te kunnen bestrijden.
    Ik helemaal blij, want als eerste niet zou werken, dan de tweede wel werd gezegd.
    Ik was al 3x bij de huisarts geweest omdat alles zo pijnlijk en rood was, maar die zag niks zei hij steeds.
    Bij de mondhygiënist meteen alarmbellen omdat er ook witte plekken zichtbaar waren dat kan ook iets kwaadaardigs zijn. Dit acuut door naar de kaakchirurg. Toen een maand ofzo verschillende medicijnen en na een tijdje toch weer terug gegaan omdat ik laat bleef houden.
    Toch een biopt. Maar daar kwam ook niks uit een nu heb ik op de plek van de biopt ook geregeld last van een pijnlijke verdikking. Ik denk littekenweefsel wat dan op speelt. Dus nog meer ellende er bij :eek:
    Ik had trouwens ook geen B12 te kort. Heb je dat laten testen? Want dan kun je ook zulke klachten krijgen.

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb nu nog wel lidocaïne.
    Dan kun je het insmeren en is de boel even verdoofd zodat je wel kunt eten of slapen. Dat is wel prettig.
    Kaakchirurg gaf nog aan dat het te maken zou kunnen hebben met de stand van mijn ondergebit. Mijn tong heeft niet zo veel plek en daar steekt een tand wat naar achter.
    Maar dan vraag ik me af waarom ik daar dan pas op mijn 35e laat van heb gekregen??? En dat de binnenkant van je lip meedoet heb ik ook wel eens gehad.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Gisteren de KNO arts gebeld en die heeft meteen weer een AB kuurtje voorgeschreven. Hoop dat het snel aanslaat.

Hoevaak heb jij het? Of heb je het constant? Ik heb dus van de zomer zo'n kuurtje gehad en toen is het denk ik 2 maanden weggebleven. En toen ik dus vorige week grieperig werd, dus geen weerstand, kwam het weer terug.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    oh dat is erg naar, heb het ook gehad. Bij mij had het te maken met vit b12 tekort

Deel Deze Pagina