Boodschappengeld groot gezin

Discussion in 'De lounge' started by Melodyx, Nov 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Hier geen groot gezin, maar 2 volwassenen en 3 kinderen waarvan 2 in de luiers en 1 nog volledige flesvoeding. Wij zijn gemiddeld 150 euro per week kwijt. Soms ook iets meer. Ik laat eens per maand via Albert Heijn boodschappen bezorgen. Dat is dan het drinken, flesvoeding, diepvriesproducten etc. Alles wat niet vers is. Ik ben dan rond de 300 euro kwijt en de rest haal ik gewoon vers of bij als het op is.

2. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2 volwassenen en 3 kinderen. Alle drie nog in de luiers en twee op kunstvoeding. ons budget is nu 80 a 90 euro in de week. daar zitten de luiers en zo ook allemaal bij in. Het is af en toe even creatief zijn maar het gaat net.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij zijn met 2 volwassenen, 1 kind en 2 katten.
    Budget per week is 50-60 euro dat is alleen voor eten en drinken.
    Luiers haal ik in de aanbieding. Kattenvoer koop ik eens in de 3 maanden een grote zak van 15 euro.
    Shampoo etc koop ik in de aanbieding.

Knap dat je met dat budget uitkomt!

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wij proberen ongeveer €90 - €100 per week uit te geven aan boodschappen. Dat is exclusief melkvoeding en luiers (gem. €60,- per maand) wij zijn met 2 volwassenen en 4 kinderen. De oudste 2 zijn om het weekend bij de moeder.

5. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

Jul 2, 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Ik vind het ook erg knap dat je het met dat budget redt.

Toen ik nog maar 1 kindje had redde ik dat wel, maar nu met 4 niet.

Ik pin altijd alles, zo heb ik juist het overzicht in bank-app.
    Tegenwoordig let ik niet zo precies op wat ik uitgeef, maar wel op aanbiedingen voor luiers, billendoekjes en de merk pindakaas, hagelslag, chocopasta, want dat gaat echt belachelijk hard hier.

Ik reserveer ongeveer 650,- per maand maar daar zit dan alles in voor boodschappen.
    Merk wel dat biologisch echt wel wat duurder is, maar dat vind ik het echt waard.
    Wij eten nauwelijks vlees, geen alcohol of sigaretten en geen frisdrank.

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij zijn met 2 volwassenen 4 kinderen (2 in de luiers) en 2 grote honden.

Gemiddeld aan boodschappen zitten we rond de 150 euro. 1x per maand worden grote dingen ingeslagen als drinken/wc papier/verzorgingsproducten/aardappels/diepvriesproducten.

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Knap hoor. Wij zijn met z'n vijven en ik geef ongeveer 100-20 euro per week aan boodschappen uit. Ik doe de weekboodschappen voor ongeveer 80 euro, incl. wasmiddel, luiers, schoonmaakmiddelen etc.
    De dingen die ik vergeet of die tussentijds ineens toch op zijn, haalt mijn man voor ongeveer 10-20 euro. Daarnaast gaat er nog 10-20 euro per week op aan marktboodschappen (fruit, kaas, groente, lekkere broodjes). Ik merk dat onze jongens groter worden. De broden en beleg vliegen er echt doorheen hier in huis. En ipv vlees delen, eten ze er makkelijk allemaal eentje per persoon op.

Ik let zelf wel op aanbiedingen enzo, maar mijn man drinkt vrij veel luxe drinken en dat tikt toch wel aan. Bier, tonic, cola, moet allemaal merkspul zijn van hem. Terwijl de rest van het gezin gewoon water of huismerk siroop drinkt, haha. Zonder zijn drankjes zou ik zo 10-20 euro goedkoper uit kunnen zijn per week, denk ik. Maar goed, we kunnen het makkelijk missen, dus ik doe er niet moeilijk over.

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (0 en 5)
    Rond de 100 a 120,- geven wij per week uit bij ah incl koopzegels.
    Incl wc papier, kattenvoer, wasverzachter, koffie dolce gusto, lekkernij.
    Waspoeder halen schoonouders voor ons bij macro.

Excl flesvoeding, luiers, fruit en groente potjes.

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Hier hetzelfde, ook kids in zelfde leeftijd...

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    3 volwassenen?

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Ja volgens mij heeft Boommm een au pair in huis wonend.

Wij zijn ongeveer 100-150 euro per week kwijt. 75% van de tijd met 2 volwassen , 3 kinderen (10,2,0). Die van 2 eet het meest die eet mij echt arm ;)
    We hebben voor wij samen kinderen kregen het financieel veel zwaarder gehad , moesten elk dubbeltje omdraaien dus genieten nu extra van luxe. Lekkere sliptongen op de markt in het weekend , lekker biefstukje etc.
    Kan dus wel voor wat minder per week.
    Dit is trouwens inclusief flesvoeding en andere voeding voor de jongste (potje , Nutriton etc)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Klopt wat Pluisjee zegt, wij hebben een inwonende aupair :)

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,519
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier een gezin van 5 pers,
    2 volw en 3 kinderen en ook ik pin iedere week 100 euro en ik moet zeggen dat ik doorgaans goed uitkom.
    Wasmiddel koop ik vaak bij de Makro in grootverpakkingen en dat geldt ook voor toiletpapier en keukenpapier, shampoo etc.
    Ik kan vaak wel een half jaar vooruit haha dus die extra kosten heb ik er niet iedere keer weer bij.
    Ik vind het wel knap hoe je het doet met een gezin van 7 pers.
    Ik ben me wel veel bewuster nu ik gewoon contant geld in mijn portemonnee heb want voorheen pinde ik alles en had ik werkelijk geen benul waar het bleef en kocht ik ook teveel zooi die we helemaal niet nodig hebben.

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wow wat knap!

Wij zijn met zijn vijven. Drie kinderen van 7/4/2 jaar. En twee honden.

Wij gebruiken echt per week rond de 150/180 euro aan boodschappengeld.

Zit ook wasmiddel en hondenvoer en luiers en doekjes enzo bij. En schoonmaakmiddelen.

Share This Page