Hallo, Ik heb ff jullie hulp nodig, mn dochtertjes zijn bijna jarig en ik wil graag zelf een tutu voor ze maken. Ik doe dit wel vaker maar krijg ze nooit zo vol/fluffy als op de foto, weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
Waar koop je de tule? Een vriendin van me heeft tule gekocht via een bruidsmodezaak en die was duidelijk beter van kwaliteit, waardoor er een vollere tutu ontstond.
Ik heb afgelopen jaar voor carnaval een tutu gemaakt en die stond aardig vol. Je vouwt de tule dubbel en knipt hier stroken van, ik had stroken van +- 10 cm breed. De lengte moet je even afmeten (tel hier 1 op 2 cm bij op voor het knopen. Het elastiek afmeten en de uiteindes aan elkaar vast zetten (ik heb ze aan elkaar geniet, ideaal). Je legt de strook dubbel op het elastiek en haalt dan de uiteindes erdoor. Dan zoveel mogelijk stroken er omheen "knopen" en dan raakt hij best vol. Er zijn genoeg diy op youtube te vinden, dus als je mijn uitleg niet snapt, kijk daar dan even op. Succes! @Taby,ik had idd ook stijve tule van een naaiwinkel, dat zal vast schelen.
Zelfde als mijn buurvrouw hierboven Ik had mijn tule hiervandaan: Alle kleuren tule kopen Tuleshop.nl Zacht roze tule op rol - Tuleshop.nl Dan zit het al op rol dus hoef je alleen maat stroken te knippen en om een elastiek te knopen.
Super dankjewel.. ja maak ze wel vaker maar zo flyffy zeg maar worden ze nooit, maar koop het tule altijd op de markt dus dat zou natuurlijk kunnen verklaren. Dankjewel alvast voor de tips 😘