Boodschappenlijst voor een maand.

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Moet er wel bij zeggen dat ik met boodschappen bestellen ook echt alles meebestellen he. Ik bestel bij appie en gall en gall en etos doen dus ook mee.
    Dat betekent dat babyvoeding (flesvoeding), doekjes, een lekker wijntje of fles bubbels voor het weekend en andere zaken (denk aan neusspray, vitaminepillen, make-up remover, shampoo en dat soort dingen) ook gewoon mee gaan. Dat vind ik juist zo gemakkelijk.

    Enige wat ik tijd apart bestel zijn Pampers luierbroekjes. Die bestel ik altijd in maandboxen of koop ik in Duitsland. Dat scheelt echt giga veel nl!
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb elke maand, vrijwel hetzelfde wat ik bestel. Ik wil ook m'n voorraad bijhouden. Bij ah krijg je je lijst te zien van wat je eerder besteld hebt en kan je zo aanklikken of verwijderen. Ik vind het super makkelijk. Eerste keren even zoeken maar daarna een uitkomst.
    Ik wil in m'n voorraadje bijv minimaal 2 van elk dus makkelijk te zien wat je dan moet bestellen.
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.272
    11.970
    113
    Vrouw
    Wat knap dat jullie dat kunnen!
    Ik ben al blij als ik drie dagen vooruit gepland heb wat we eten:oops:
    Ik bedenk meestal op de dag zelf wat we eten, of de dag ervoor.
    Mijn man doet meestal de grote boodschappen op zaterdag. Meestal laat ik hem maar de gewone wekelijkse dingen halen en doe ik zelf de rest.
    Want hij slaat lichtelijk op tilt als ik daar bijzondere dingen bij vraag. Dan moet hij zo zoeken en kan hij het niet vinden of hij brengt echt totaal het verkeerde mee:mad:
    Daarom ga ik denk ik zelf de grote boodschappen maar weer doen.
    Maar voor 1 maand gaat me werkelijk niet lukken.
    Met 9 man in huis gaat er zoveel doorheen, zoveel bergruimte heb ik echt niet. Ik zou dan mijn hele ritme om moeten gooien. Meer moeten plannen wat betreft het eten.
     
    Zoe123 en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Volgens mij wordt er juist gezegd dat je buiten je maandboodschappen nog elke week vers moet halen:)

    Ik bestel groot zodra m'n loon binnen is. Hier zit dan ook verse groenten bij en bananen, evt kiwi's, druiven, veel appels, mandarijnen en vaak nog emmer snoeptomaatjes en komkommertjes. Bananen en kiwi's gaan als eerste op. Snoeptimaatjes en komkommertjes blijven gerust 1.5 week goed buiten de koelkast. Appels hou ik hier prima 3 weken goed. In de koelkast in de groentelade. Allemaal, hop, er los in. Druiven hou ik ook minstens 2 weken goed in de koelkast. Ik haal ongeveer 2-3x per maand (1x per week) vers.
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier 9 vrieslades en een grote trapkast .
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    Betekent dat dan ook dat je vrij vaak dezelfde dingen eet, als je steeds ongeveer hetzelfde besteld?
    Ik probeer me er even een voorstelling van te maken, want ik zou niet weten hoe ik dat hier zou moeten doen. Dus geen zinvolle reactie dit :oops: maar maakt me wel nieuwsgierig hoe iemand dat voor elkaar krijgt.
     
    owly en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    I know. Dit doe ik deels.
    Dua bijv de standaard dingen waarvan ik er al 2 bestel, die gaan gewoon weer mee.
    Denk aan vloerbroden, appelsap, melk, eieren, maiswafels, koffiecups, fruit, vanillevla etc etc.
    Maar ik eet niet elke week hetzelfde dus het verse eten is gewoon anders. Ook varieer ik wel met broodbeleg, soorten brood, vla soorten, drinken en niet-zwanger varieer ik ook tussen witte wijn en rose. Dus helemaal kopiëren doe ik niet. Ook niet omdat de bonusaanbiedingen wekelijks wisselen.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Met 9 man ontkom je bijna niet aan 1x per week of per 2 weken..

    Qua eten:
    Ik hoef niks te verzinnen.
    Ik heb ooit eens een lijst gemaakt met alle dingen die we eten/lekker vinden.
    - bami
    - nasi
    - pizza
    - boerenkoolstampot

    Enz.

    En daar kies ik dan voor een hele week maaltijden uit. Ik heb bepaalde dagen dat ik sqvonds moet werken en dat het dan makkelijk eten moet zijn dus dat wordt dan bijv iets uit de vriezer. Meestal een vaste dag voor patat of pizza enz.
    En zo kan ik met gemak een maaltijd rooster maken voor 1 a 2 weken. Vaak met aanbiedingenfolder van ah ernaast. Kip, gehakt, Italiaanse en chinese groente in de aanbieding? Dat koop ik dan groter in voor bami, nasi, spagettiesaus en macaroni en gehaktballen.
    Van een pan macaroni kunnen wij bijv al 2x eten dus dan hebben we zo al een aantal maaltijden
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  9. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik ben geen culinair wonder zeg maar en hou niet van aparte dingen. Ik heb een lijst met ongeveer 22 verschillende soorten maaltijden die we wel eens eten. In principe heb ik dus zo voor 21 dagen al een maaltijd.
    En ja, gebeurd regelmatig dat ik een paar weken achter elkaar op maandag nasi of bami eten omdat ik hier een grote pan van kook. Sowieso een vaste frietdag. Of soms 3 weken achter elkaar 1x per week boerenkool met worst. Dat maakt mijn echt niks uit maar scheelt ook hoe je het gewend bent. Wij hadden vroeger thuis brij vaste dagen voor friet, macaroni of nasi, soep enz.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    Oké, dan snap ik het. Zo is het wel wat overzichtelijker en beter bij te houden wat je dan nodig hebt aan boodschappen.

    Ik hou ook een lijst bij met gerechten, maar die is eigenlijk al absurd lang en er komt regelmatig wat bij, aangezien ik wekelijks wel 1 of 2 nieuwe gerechten probeer. Als ik mijn weekmenu maak moet ik dus ook allerlei recepten erbij pakken voor mijn lijstje. Dus een week is al een gedoe hier laat staan en maand.
    Maar dan nog vind ik het knap om voor een maand boodschappen te doen. Ik zou dat echt niet voor elkaar krijgen.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  11. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Kan iemand een lijstje delen met avond maaltijden voor een maand dan? Ik ben ook wel benieuwd hoe zoiets werkt. Ik vind het al moeilijk om voor een week te verzinnen :rolleyes:
     
  12. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Ik zou me de eerste week ziek eten aan lekkere dingen en vervolgens 3 weken geen chips of koekje meer in huis hebben :|:cool:
    Ik ga nu meestal 2 keer per week, ivm verse dingen en mijn fantasie niet zo ver vooruit gaat in maaltijden bedenken
     
    Loveloes, Knuffelmonster, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Hier verkopen ze geschilde aardappelen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Hier op de markt is het juist minder vers, het meeste kan je na een dag al weggooien.
     
  15. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Goed idee zeg! Ik ben op zijn zachtst gezegd ook geen culinair wonder en heb ook geen 100 verschillende maaltijden die ik kan maken :oops:
    Deze week eens een keer voor de hele week ingeslagen,kijken of het lukt. Nu werk ik in een supermarkt dus kan makkelijk wat meenemen. ( ook een valkuil want dat kost ook wel extra vooral als je rond etenstijd vrij bent....)
    Ik ga maar eens een lijst maken van maaltijden :thumup::thumup:
     
    owly vindt dit leuk.
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.474
    3.330
    113
    Als ze hier boodschappen voor een maand zouden brengen dan mag er onderhand wel een vrachtwagen vol komen.

    Elke week denk ik weer als ik de boodschappen inpak bij de kassa. Leuk dit (notttt) volgende week sta k hier gewoon weer.
     
  17. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.167
    6.692
    113
    Vrouw
    Wat is precies het voordeel aan maandboodschappen doen?
     
  18. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Wekenlang niet of nauwelijks naar de winkel hoeven...
    Ik kan wel een maand vooruit met mijn boodschappen: haal brood per 16 halfjes ( doen we ern maand mee) bij de bakker, vlees ligt altijd ruim in de vriezer (en de slager op 100 meter afstand). Verder vries ik heel veel in: heb standaard allerlei soorten soepgroenten in de vriezer, net als gewone groente en bijv paprikareepjes. Heb sinds een paar maanden een extra vriezer met 6 laden.
    Qua koelkast: melk is meestal 10 dagen houdbaar, Griekse yoghurt vaak wel een maand.
    Gewone boodschappen staan in de keukenkastjes ( die hebben wij veel, maar geen trapkast helaas), haal in Duitsland vaak voor een half jaar vooruit, ook qua drogisterij (dat staat in slaapkamer en badkamers). Ik hou dus van enorme voorraden en grijp dus nooit mis en kan dus met gemak een paar weken zonder supermarkt indien nodig. En door de enorme voorraden kan ik dan nog steeds gevarieerde maaltijden op tafel zetten en iig 6 verschillende soorten verse soep.
    Ga wel naar de supermarkt voor wat fruit en groente en zuivel etc en voorraden aanvullen, maar dan ben ik ook zo weer weg. Half uurtje per week hooguit.
    Ik doe dus niet specifiek maandboodschappen maar kan wel met gemak een maand vooruut.
     
  19. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Pffff.... ik vind het al een opgaaf om voor een week een boodschappenlijstje te maken, meestal lukt me dat niet eens. Maar wij eten dan ook wel veel meer, vrees ik.
    Er gaat hier al bijna een heel brood per dag doorheen, dus met 16 halfjes doen we net een week ipv een maand, haha. En de hoeveelheden kaas en yoghurt die ik voor een maand nodig heb.....
    Als ik boodschappen heb gedaan voor 4 of 5 dagen, dan zit mijn hele koelkast stampvol. En na 5 dagen is het een groot gejammer en gezeur van alles wat er alweer op is, terwijl ik nog geen tijd heb gehad om weer boodschappen te doen.

    Ik zou eigenlijk wel weer eens de tijd moeten nemen om op tijd mijn boodschappen voor een hele week te bestellen bij AH. De laatste maanden zitten die tijdslots de hele tijd vol en dan heb ik er al geen zin meer in om boodschappen te bestellen die pas 2 weken later bezorgd kunnen worden.
     
  20. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Hier ben ik ook echt super benieuwd naar!
     

Deel Deze Pagina