Boodschappenlijst voor een maand.

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.253
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zou ik ook weleens willen zien. Een maand, hoe dan?
    Hier gaat er 1 brood per dag doorheen, waar laat ik 30 broden?
    Zelf bakken?
    Sorry, geen tijd voor.
     
    Zoe123 en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar ik snap het verschil niet met dit of iedere week je boodschappen laten bezorgen. Bij iedere week hoef je ook niet maar een half uurtje naar de supermarkt. Als je het goed doet ;)
    Vorige week niet in de supermarkt geweest bijvoorbeeld.

    Ik heb een hele ruime vriezer ( zo’n ding met een klep ) wij hebben standaard van de slager vlees erin voor 3 maanden. Iedere werk komt daar brood bij en wat extra dingen zoals overgebleven hutspot, nasi ect ect.
    Groente uit de vriezer.. ik sla over. Soepgroente gaat nog wel, boontjes ook maar daar houdt het voor mij bij op. Ik zie in ieder geval de toegevoegde waarde niet zo. En hierboven werd ergens gezegd dat groente uit blik/pot net zo gezond is als verse groente, dat vind ik dus echt niet.
    Daarnaast. Komkommers ect ect. Hoe doe je dat. Even een stukje komkommer willen pakken, maar die is dan kats bevroren.

    Daarnaast vraag ik me ook af of het daadwerkelijk goedkoper is. Iedere week heb je bij de supermarkt wel andere boodschappen in de aanbieding namelijk, koop je het 1x in de maand maak je dus enkel gebruik van die aanbiedingen in 1 week..

    Ik koop wel bijvoorbeeld wanneer er dingen 1+1 zijn wat extra want ik hou ook best van een voorraadje. Hoofdzakelijk bij ons zijn dat toiletartikelen. Maar ook wasmiddel, wijn, bier ect ect.

    Ik ben heel erg benieuwd hoe een boodschappenlijst voor een maand eruit ziet, misschien stel ik mijn mening dan wat bij :)
     
    Zoe123 en owly vinden dit leuk.
  3. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Boodschappen in de aanbieding zijn niet interessant, hebben van alles het Jumbo eigen merk of Kaufland eigen merk. Is sowieso al goedkoop en zijn nooit in de aanbieding, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
    Groente uit de vriezer is prima, komkommer vries ik niet in trouwens, lijkt mij geen succes.
    Mij gaat het vooral om het gemak van enorme voorraden en indien nodig weg kunnen blijven uit de supermarkt. Kom er nu wel ivm een erg leuke lokale spaaractie overigens :oops:
    Bestellen vind ik waardeloos, werkt gewoon niet. En vind het duur.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Wij doen niet zozeer 1x per maand boodschappen maar bepaalde producten kopen we in bulk, daar doen we langer dan een maand mee. (Voorbeeld: zak van 50 kg meel, 5 literfles afwasmiddel, 10 kgzak wasmiddel, doos van 10 kg kip) (Dit vooral om op verpakkingsmateriaal
    te besparen en ivm de kosten/gemak.)

    Supermarkt misschien 2x per maand ofzo, maar daar kopen we weinig. Ook ongeveer 2x per maand naar de verpakkingsvrije winkel, voor dingen als peulvruchten, noten, kruiden etc. Naast de verse producten (groenten/fruit/dadels etc) van de markt (hier is dat van betere kwaliteit dan van de supermarkt), kopen we de overige boodschappen grotendeels bij de kleinere buurtsuper. Maar dat zijn niet zoveel producten omdat we weinig bewerkt eten en vooral met basisingrediënten koken.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Oke.. ja wij hebben wel merkdingen er tussen zitten maar ook eigen merk. Behalve toiletartikelen, die zijn allemaal merk en daarom wel interessant om de 1+1 acties te pakken :)

    Ik ben nog wel benieuwd naar wat je dan zo ongeveer koopt per maand :)
    Ik bestel de boodschappen juist omdat als ik in de winkel ben, duurder uit ben. Bedenk ik ineens dat ik weer allemaal smoothies ga maken en voor ik het weet ben ik de trotse eigenaar van heel gangpad 7 :o:
    Dus. Voor ons is het juist goedkoper het bestellen dan haha.
     
    Ansel, spruitje80, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Toiletartikelen koop ik allemaal in Duitsland, bijna allemaal huismerk.
    Een maandlijst heb ik dus niet, eerder een halfjaarlijst, maar dat is me te veel werk :roflmao:
    Ik heb voor de maaltijden gewoon standaard heel veel verschillende groenten, vlees en asrdappel/graanproducten in huis en kan daar dus eindeloos mee variëren.
    Wat op is vul ik bij, maar dat gaat dus niet via een standaard lijstje.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Grote kast, 4 vrieslades beneden en een 200 liter diepvrieskist op zolder.

    Dingen als brood kan ik ook maken en bakken, dus daar hoef ik niet de hele vrieskist mee af te laden.

    Groentes als rode en witte kool zijn lang houdbaar en kan je meerdere keren van eten als je de kern maar niet kapot maakt. Bloemkool kan ook meerdere keren. Broccoli dan weer niet gezien de grootte.

    Heb altijd gedroogde bruinen bonen in huis, rode linzen en kikkererwten. Het is bewerkelijker en vergt wat meer planning maar makkelijker op te slaan. 100 gram bonen is na wellen een mega lading en wij vinden t beter smaken dan de potjes gek genoeg.

    Aardappels via de markt, die hou je gerust een maand goed. Opslaan in een juten zak of in een aardappelbak.

    1x groot maandboodschappen, 1-2x vers in totaal (fruit/groente/eieren en verse melk). Dan heb ik ook nog een lang houdbare noodvoorraad achter de hand voor 2 maanden incl water voor een week en een roulatie systeem in de diepvries.

    Wasmiddel (poeder) staat een ruime voorraad, witte keukenazijn als wasverzachter, schoonmaakmiddel is dasty en huishoudzeep, shampoo gebruik ik shampoobars (stapelt beter dan flessen andrelon), nu nog de axe van mn man om zien te krijgen.

    Meest vervelende is de dolce gusto, die neemt gewoon relatief gezien veel plek in de kast in beslag. (bestellen ook in bulk 12 dozen)
     
  8. sejh1988

    sejh1988 Bekend lid

    28 jun 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    Niet geheel relevant aan het topic gezien ik wel wekelijks boodschappen bestel maar het eerste weekend van de nieuwe maand bestel ik altijd de ‘maandvoorraad’.

    Wij hebben een vast weekmenu dus ik bestel dan altijd alle houdbare producten. Denk dan aan drinken, pasta, rijst, broodbeleg, schoonmaak artikelen, wc papier, wraps en eigenlijk alles wat je voor een maand kunt bewaren. Kaas, vlees vriezen we in.
    Het brood word wekelijks aan huis gebracht en vriezen we ook in.
    Wekelijks bestel ik dan de verse producten zoals groente, fruit, snacks en spul wat eigenlijk binnen een week op gaat (melk, yoghurt) en extra ingredienten voor het eten.

    Wij eten op maandag wraps, dinsdag pasta, woensdag kliekjes uit de vriezer, donderdag soep met brood, vrijdag AGV, zaterdag een van de P’s en zondag rijst. Dit varieert echt iedere week maar de basis heb ik altijd in huis. We merken dat dit enorm scheelt in de boodschappen en dus ook kosten. Wij eten met 4 personen voor €330 per maand (dit is dus boodschappen, brood en schoonmaak artikelen. Luiers en verzorgingsproducten kopen we apart)
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.124
    15.630
    113
    Vrouw
    #49 Neuzeke, 11 jan 2021
    Laatst bewerkt: 11 jan 2021
    Naast uw toren wc papier, 150 appels, 100 mandarijnen, 5 zakken aardappelen,....
    :D
    Ik heb 2 frigos en de fruit en groentenbakken zitten al vol met groenten en fruit voor 1 week.
     
    Claprose, Zoe123, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Wij eten per 2 dagen een halfje met 2 volwassenen, 1 puber en 1 kleuter. Geen broodeters hier. Ik haal dus eens in de zoveel tijd 16 halfjes, die passen precies op 2 plankjes van onze vriezer.
     
  11. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Wow. Haha. Hier gaan er 12 boterhammen per dag sowieso doorheen..
     
  12. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik doe hier nog wel wat ideeën op. Ik heb nu om te beginnen eens een lijstje gemaakt met wat we zoal eten. Staan er toch al zo'n 20 maaltijden op en ik ben vast e.e.a. vergeten. Ik heb soms geen inspiratie, dus zo'n lijstje is wel handig, ook voor de boodschappen.
    Voor een maand alles inkopen lijkt me heel lastig. Ik kijk vooral ook naar aanbiedingen en die zijn er echt niet allemaal op hetzelfde moment dat ik dan 1x boodschappen zou doen. Dus hier wel verspreid, meestal 1x in de 1-2 weken naar Lidl en 1-2x p.w. AH.

    Grote inkoop (dus eens in de zoveel tijd):
    Bonus aanbiedingen (wasmiddel, limonade, koffiepads, Knorr doosjes enz)
    Pasta (volkoren spaghetti en macaroni)
    Wc papier/keukenrol e.d.
    Gesneden groenten (invriezen)
    Drogisterij spul (kruidvat 2+2 aanbiedingen, die laat ik altijd gratis bezorgen)
    Vaatwasblokjes, schoonmaakmiddelen e.d.

    Iets minder vaak:
    Vlees (kilo's gehakt en kip verdeel ik bv in 3 porties en dan de vriezer in)
    Fris/bier/flesjes water enz.

    Wekelijks:
    Brood (koop er ca 6 en vries per halfjes in)
    Groenten
    Fruit
    Dingen die evt op zijn

    Oh ja, Hellofresh komt volgende week weer. Als ik een aanbieding krijg voor 40-50% korting, neem ik die meestal wel. Dan hoef ik niet nog naar AH, omdat we dan de rest van de week wel uit de vriezer redden of de week er voor iets meer hebben meegenomen.
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    De meeste mensen die ik ken die maandboodschappen doen, kopen dan met name de houdbare producten. Dus dingen als olie, pasta, kruiden, broodbeleg, diepvriesgroenten e.d. en gaan dan wel tussendoor om de week of 1x per week naar de supermarkt (of bakker/groentenboer) voor de verse boodschappen. 30 broden in 1x in de vriezer lijkt me idd ook niet zo handig :roflmao:
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Maar een halfje is 12 boterhammen met 4 personen komt dat op 3 boterhammen per 2 dagen is toch bijna onmogelijk
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Niet als je ontbijt met pap of yoghurt (en havermout/muesli oid) of in de middag crackers/soep/salade oid eet... Ik zeg maar wat hoor. Maar niet iedereen is nou eenmaal zo'n broodeter.
     
    Syane, MinnieMouse94 en Mamaa6 vinden dit leuk.
  16. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    1. Boerenkoolstampot
    2. wortelstampot
    3. bami0
    4. nasi
    5. macaroni
    6. lasagne
    7. gekookte aardappels, bloemkool vlees
    8. gekookte aardappel, broccole vlees
    9. pasta pesto broccoli
    10. pasta spinazie zalm
    11. pasta spinazie spekjes
    12. kip tandori
    13. wraps
    14. frituur
    15. broodjes shoarma
    16. pannenkoeken
    17. groente soep met broodjes
    18. borritos
    19. chille con carne
    20. gebakken aardappels, rode kool visstick
    21. pangafilet, aardappel puree, boontjes
    22. bloemkool overschotel
    23. roseval aardappels uit de oven, snitzel en salade
    24. witlofschotel
    25. spitskool stamppot
    Dat is al bijna een maand lang boodschappen, met veel spullen uit de diepvries of spullen die je lang kunt goed houden. Bij ons komt elke week de bakker brood brengen.
     
    Anouk2005, MinnieMouse94 en Elena22 vinden dit leuk.
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Zoveel plek hebben we niet eens. Een vriezer met 3 lades, een normale koelkast en en een trapkast wat gelijk ook een "zolder" is.

    Bloem kopen we groots in bij een bakker. Mijn man maakt al het brood zelf. Per keer 2 broden en dat past precies in de onderste lade van de diepvries.

    Wanneer we koken doen we dat gelijk groter bijvoorbeeld erwtensoep is 4 keer eten. Op de dag zelf, 2 dagen later en 2 in de diepvries. Pastasaus maken we ook altijd 4 porties.
    Dus 2 lades met vlees, stoofpeertjes en andere gerechten wat klaar is.

    Ik ga elke week voor verse groentes als kwark.

    Pasta, rijst, bloem hebben we standaard voldoende in huis. We kunnen dus altijd wel iets in elkaar knutselen.

    Fruit halen we graag wat langer houdbaar is zoals sinaasappels, appels, mandarijnen. In de zomer ander fruit.

    Ik koop liever per week omdat er elke keer wat in de aanbieding is en we zo het menu bepalen.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Knap hoor. Hier per week en dat vind ik al best. Zou niet weten waar ik alles moet laten.
     
  19. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #59 Damay77, 11 jan 2021
    Laatst bewerkt: 11 jan 2021
    In mijn geval,:
    Ik heb een schurfthekel aan boodschappen doen en nu met corona kom ik liever helemaal niet in de winkel. Vaak nog dingen die ik vergeten ben dus kan ik weer terug.
    Ik bestel alleen wat ik nodig heb en weinig extras. In de winkel doe ik vanwege honger/leuke reclames enz heel vaak impuls aankopen. Koeken, chips enz.
    Ben zo meer geld kwijt en ik zie het later terug op m'n weegschaal:|
    - ik heb nu altijd een voorraad boodschappen/levensmiddelen en grijp zelden mis. We hebben ons eigen "winkeltjes in de trapkast:roflmao:
    Het scheelt me 4x in de maand gesjouw met zware dingen. In de kar, van de kar de auto in , van auto naar binnen enz.
    Buiten corona tijd zet de bezorger alles voor mn trapkast deur.
    Een aantal kratten vol.
    ALS ik nu naar de winkel moet dan alleen voor wat aanbiedingen en verse dingen. Dat kan ik op de fiets of lopend af.
    Maar ik bestel het 1x per maand , een ander vind 1x per 2 weken prettig. Voor iedereen anders.

    Ik kom dus nog 3x per maand in de supermarkt voor de verse dingen (groente/fruit/melk/brood) en aanbiedingen en sta binnen 5-10 min weer buiten. Pak wat ik nodig heb en WEG:thumup:

    Scheelt me een hoop ergenissen en heel veel tijd.
     
    lidu1 vindt dit leuk.
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Gewoon een stuk papier voor je neus leggen 3n alle soorten maaltijden die je lekker vind/die je wel eens eet, opschrijven.
    - nasi
    - bami
    - pizza
    - gekookte aardappelen met wortelen
    - gebakken aardappelen met sperziebonen
    Enz enz

    En met maken van een menu kan je zo makkelijk dingen uitkiezen. Ik kan zonder die lijst zo een uur bezig zijn met bedenken wat we vanavond nou eens moeten eten..
    Aan de helft van de maaltijden op de lijst denk ik niet eens.
     
    Boedah vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina