Boodschappenlijst voor een maand.

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nou, dan laat je het toch per week of per 2 weken brengen? Of alleen de zware en/of houdbare dingen?
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Die vallen dan onder de verse producten dus die je dan nog wekelijks moet halen. Net als fruit, groente. Niet al het fruit. Appels , peren druiven kunnen lang bewaard worden.
     
    citroenrasp en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Zitten we wel eens aan te denken, doe het wel al met luiers enz die ik online bestel maar boodschappen nog nooit gedaan.
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik deed altijd maand boodschappen en per eind van deze maand stap ik daar weer op terug. Heb een tijdje weekboodschappen gedaan en te vaak tussendoor nog. De winst die maandboodschappen oplevert is tijd en heeeeeeeel veel geld (zeker een 40% tot 50% besparing ten opzichte van nu).

    Ons totale budget is 600 euro voor alles (voeding, drinken, verzorgingsproducten en alles voor de huisdieren - 2 katten en 3 goudvissen). Ik bewaar alles op verschillende plaatsen. Grote voorraad ligt in de gangkast (in een krattentoren van Blokker), de basisvoorraad gewoon in de keuken (oa Amerikaanse koelkast), toiletpapier in onze Pax kast :roflmao: en shampoo etc gewoon op de plank in de badkamer. Gaat allemaal prima.

    Wij hebben een "basisvoorraad" met diverse producten die ik standaard in huis heb en waar ik heel veel kanten mee op kan. Denk aan kipfilet, kippendijen, rundergehakt, wat andere vleessoorten, diverse diepvriesgroenten, diverse soorten bloem/meel, heel veel soorten kruiden en specerijen, paar soorten broodbeleg, dat soort dingen. Als ik de maandboodschappen bestel dan bestel ik ook voor de eerste 1,5 week vers producten. Te denken aan groenten en fruit en zuivel en evt vleeswaren. Daarna hoef ik nog maar max 2 x terug naar de winkel om deze opnieuw aan te vullen. Ik ben behoorlijk creatief in de keuken en kan recepten dusdanig aanpassen dat ik niet naar de winkel hoef (al maak ik hier en daar ook weleens een uitzondering als ik iets heel speciaals wil proberen/maken).

    Als ik de maandboodschappen bestel dan ben ik ergens tussen de 300 en 400 euro kwijt en de rest is dan voor de rest van de maand. Als er echt een goede aanbieding is tussendoor wil ik die best halen maar ik merk gewoon dat ik persoonlijk dan toch met meer de winkel uit ga.

    20200129_125242.jpg

    20200130_121627.jpg

    Zo zien onze keukenkasten eruit. Niet bijzonder gek ofzo toch?
     
    Emsy, Malbec, bloemetje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Hier komt de ah 2x per week bezorgen. Anders redden we het niet met opslag capaciteit.

    We zijn een groot gezin en er gaan bijv al 14 broden per week doorheen. Tja ik heb wel een grote vriezer maar zo groot nu ook weer niet ;)
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Wat is een groot gezin? Hier eten we niet zoveel brood, nergens voor nodig. Zat andere opties. Als ontbijt naast brood; rijstwafels, beschuit, crackers, havermout, cereals, kwark, eieren. Voor de lunch; naast bovenstaande opties restjes en vers gemaakte soep.

    Niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor maar Nederlanders eten erg grote hoeveelheden brood wat nergens voor nodig is.
     
  7. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Ik ben zo allergisch voor mensen die dan gelijk gaan aanvallen op hoeveelheden brood.

    Wij eten liever brood dan beschuit, crackers etc. En wat is het verschil? In alles zitten granen.

    Zuivel pakken we op andere momenten op de dag.

    Groenten en fruit eten we ook meer dan genoeg.

    Eetschema is opgesteld met diëtist en keurig volgens de schrijf van 5 en we voelen ons hier echt goed bij.

    Wij zijn overigens met 7. Ik eet er 5 per dag, manlief 6, oudste 5, 2e 6, 3e 5 en de jongste 2 allebei 4.

    Dat zijn 35 boterhammen per dag.
     
    chrystel73 en Mamaa6 vinden dit leuk.
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zou mezelf ook niet verdedigen hoor, er is altijd wel iets aan te merken. Lekker doen wat voor jullie werkt. Naast wat wel of niet gezond is, telt een budget ook nog mee. En wat er dan genoemd wordt als kwark, cereals, havermout, fruit etc... dan zouden wij ons budget wel kunnen verdubbelen. Dat vergeten mensen ook wel eens.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik vergeet het niet en het was ook geen aanval en ze hoeft er al helemaal niet allergisch voor te zijn. Dit is een topic over maandboodschappen. Ik kan maandboodschappen doen omdat we geen grote hoeveelheden brood eten en dat is ook prima. En zoveel duurder zijn we juist niet uit. Als je me zou kennen wist je namelijk ook dat ik al 10 jaar in het budget topic schrijf.
     
    lidu1 vindt dit leuk.
  10. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Aargh! Zo georganiseerd en perfect op een rijtje! Dat doet pijn aan mn ogen :p
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  11. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee, ik ken je ondanks ook bijna 10 jaar hier niet. Maar ik snap de reactie van @prjbt . Het kwam wat belerend over, al was dat misschien niet de bedoeling. Welk topic is precies het budget topic?
     
    Malbec en prjbt vinden dit leuk.
  12. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Hier ook 20 broden per week en ik eet ook weleens wat anders maar mensen met kleine gezinnen kunnen zich gewoon de hoeveelheden niet voorstellen.
     

Deel Deze Pagina