Hallo allemaal, Nu en de eerste tijd na de bevalling breng ik mijn dochter met de auto naar school ( wonen 3,5 km van school). Nu heb ik nog een zoontje die net 3 geworden is. Hij wil lang niet altijd luisteren en dan gebeurt het wel dat ik een krijsend en worstelend kind mee moet nemen aan de hand of onder de arm. Aangezien ik straks ook een baby moet meenemen, zit ik dus met een probleempje. Het meenemen van een maxicosi en een schreeuwend en worstelend kind zie ik miet zo zitten. Nu ben ik dus op zoek naar een draagdoek/ draakzak die zeer makkelijk ( en vooral snel!) in gebruik is. Het is dus de bedoeling om de kleine uit de maxicosi te halen en even in de draagdoek/draakzak te doen bij het brengen van dochter naar school. Ik heb zelf een geweven doek, maar zie het niet zitten om die elke keer te moeten knopen voor dat kleine stukje ( 200 meter). Wie of wie weet welke doek of draagzak ik moet hebben? Bij een draagzak zoek ik wel een ergonomische draagzak. Alvast bedankt.
Volgens mij hangt het heel erg af van persoon tot persoon wat prettig is! Ik heb goede verhalen gehoord over de bondolino, de marsupi, of (iets goedkoper ook) de mucibi. Of een ergobaby, tula... Je zou ook voor een meitai kunnen gaan, die moet je wel knopen maar is een stuk sneller dan een geweven draagdoek. Wat je zou kunnen doen is kijken of er een draagconsulent bij je in de buurt zit die inloopochtenden heeft, zodat je vrijblijvend eens kan proberen wat voor soort draagzak voor jou prettig zit en snel werkt. Of je aansluiten bij de facebookgroep draagpraat en daar je vraag stellen, daar zitten heel veel deskundigen en ervaringsdeskundigen die je vast tips kunnen geven!
Ik heb een rekbare draagdoek, die kun je thuis alvast omknopen en dan je kindje erin stoppen als je uit de auto stapt. Deze zijn tweedehands voor 2 tientjes op marktplaats te krijgen. Ik zit zelf met smart te wachten op mijn amazon smart carrier. Geen idee of deze gaat bevallen.
Ik heb een mucibi. Ik heb hem nog niet gebruikt maar volgens mij is ie erg makkelijk en snel aan te trekken, voor zover ik het nu even geprobeerd heb in ieder geval. Ik denk dat je het beste voor zo'n draagzak kan gaan inderdaad, een doek moet je toch altijd weer knopen volgens mij.
Ik heb een Boba 3g en zou eigenlijk nooit meer anders willen. Hij draagt heerlijk licht en zowel op de buik als op de rug heb ik mijn neefje binnen een paar seconden erin. Heel makkelijk ding. Het nadeel vind ik dat hij snel te klein is. Na 10 maanden past het echt niet meer en moet ik een nieuwe gaan kopen. Geen probleem wanneer je denkt hem tegen die tijd niet meer te gebruiken. Anders raad ik je aan goed op de maten te letten en een draagzak te nemen waar je lange tijd mee kunt doen.
Of een mei tai? Ik heb die van hoppediz, de hop tye. Die is snel te knopen en de kleine man kan er heerlijk in slapen
Hier goede ervaringen met een marsupi. Zeer geschikt voor een newborn zonder insert en makkelijk aan te krijgen zonder hulp. Werkt met klittenband dus zonder knopen en gespen en niet zo groot en log zoals sommige andere dragers. Een ringsling mag niet voor een newborn en rekbare doek is warm en moet je knopen. Een tula is ook fijn (niet geschikt voor newborn zonder insert).
De Storchenwiege! Een van de weinige of de enige (dat weet ik niet zeker) die echt vanaf de geboorte kan. Wij hebben dochter er uren dagen weken maanden in gedragen. Perfect ding. Snel om te doen, een gesp en een knoop en je bent klaar. Ik weet niet waar je woont maar die van ons is voorlopig nog niet in gebruik. Je zou hem mogen proberen.
Ik heb een boba 4g, gebruik m nu nog nauwelijks, gebruik liever de doek, maar die is ook snel om te doen.
Hier ook. Direct vanaf de geboorte een succes, Mijn reflux baby er uren in gedragen de eerste maanden. Nu toe aan rug dragen en dat moet ik nog wel ff oefenen.
Hier een bondolino, al vanaf heel in het begin het gebruik. Makkelijk om te toen met klittenband en 2 banden over je schouder die makkelijk te knopen zijn. Heb ook een draagdoek maar ik verkies vaak de bondolino
Deze! Echt ideaal, de nieuwe variant kan ook versteld worden achter de nek zodat de support daar nog optimaler is. Ik had aan een draagconsulent advies gevraagd voor een makkelijke drager die niet te warm zou zijn (zweet me de pan uit met mijn geweven little frog doek vanaf april) en krijg deze als antwoord. Ook heb ik ervoor gekozen omdat mijn vriend ook wil dragen en we niet hetzelfde postuur hebben Misschien heb je er wat aan!
Bedankt iedereen. Excuses voor de late reactie. Er kwam even een geboorte tussendoor Vorige week vrijdag is mijn zoontje geboren. Ik ga alle opties even bekijken. Groet, Yvonne