Wat een reacties eentje begint en de rest volgt, heerlijk kuddedieren 😉 Tja erg vervelend ts maar kunt er weinig aan doen dan de sommige genoemde normale reacties. Succes ermee
Ik zou de bomenfluisteraar hier op ZP aanspreken en vragen of zij even contact kan leggen met de boom. Je kan dan vragen of de boom er zelf hinder aan ondervind. Misschien vind de boom het juist wel fijn af en toe een krabbeltje, we hebben allemaal toch wel eens jeuk?
Precies mijn gedachte. Wat een gezeik om een boom. Dat je zou klagen over katten die in je tuin poepen kan ik begrijpen, maar over een kat die zijn nagels krabt aan je boom.....
Dan zou ik snel beginnen met het bouwen van een glazen koepel om je tuin heen. Behalve beesten die opgesloten of vastgebonden worden, hebben de dieren over het algemeen lak aan afbakeningen van de aarde die door de mensen is aangebracht. Het toppunt van hypocrisie vind ik werkelijk dat hier in 2 dagen tijd een topic wordt geopend over de toekomst van de aarde en het behoud van natuur, en de volgende dag heeft een vrouw ruzie met een kat over het aanraken van een boom. .. En ja, jouw kind zou bij ons echt de bomen mogen komen aanraken hoor, hij zou zelfs ook fruit mogen plukken
Wat een flauwe reacties zitten erbij. Je hebt bomen met een sterke bast en met een fragiele bast. Onze katten krabben altijd aan de poten van onze (oude) houten tuinmeubelen. Op een gegeven moment is het hout toch echt op.
Je gaat mij niet vertellen dat een kat in gevangenis houden ( huisdier) en vervolgens inmijn tuin laten schijten bijdraagt aan t behoud van onze aarde? Laten we de dieren in de natuur behouden en er goed voor zijn.evenals voor de natuur etc etc etc.. Maar laten we overlast beperken. En een HUISdier van een ander in mijn TUIN vind ik eerder overlast dan een bijdrage aan t behoud van onze aarde. Daarnaast heb ik een redelijk serieuze kattenfobie, dus ehh tja.. Nimby!
Is het heel erg dat ik je een beetje een zeurpiet vind? Er lopen hier zoveel katten in de tuin. Nou en? Dat is nou eenmaal het risico van in een woonwijk wonen en niet in een hutje op de hei. Oh, en hier heb je dus gelijk mijn advies: verhuis lekker naar de middle of nowhere. Heb jij geen last van andermans beesten en andere mensen geen last van jullie aanstelleritis
Gewoon een stukje kippengaas rond de stam. Hebben wij ook bij onze boom gedaan. En voor iedereen die het overdreven vindt: de boom kan hier zeker aan doodgaan. Katten hebben de neiging om een vaste plek als krabplek te kiezen. Raakt een bast te veel beschadigd dan is een boom vatbaarder voor ziektes en kan het loodje leggen. Ik snap heel goed dat mensen daar niet op zitten te wachten.
Mijn buurvrouw heeft er 15... schutting vorig jaar geplaatst. Je wilt het niet weten hoe die er nu uitziet. Boom zou ik gewoon wat omheen spannen denk ik
Nou ik vind het zonde voor je boom hoor als het echt zichtbaar is. Ik heb een mooi tuintje met nieuwe bomen mooi plantjes en die wil ik mooi houden en een kat van een ander hoort niet in jou tuin. Hier als er katten komen sparen we de koffieprut weer op. Dat helpt heel goed en dan blijven ze lang weg. Dus mijn tip smeer je boom een tijdje met koffieprut in. Dat willen ze niet onder hun nagels hebben. Na een tijdje vindt hij vast een andere boom bij iemand die het niet erg vindt. Lees maar over de negatieve reactie heen hoor hier. Ik vind dat in veel berichten op zp snel onaardig wordt gereageerd.
Hij krabt aan je boom doet zijn behoefte toch niet in je tuin? Ik moet zeggen dat ik je echt een gigantische zeikerd vind na het lezen van deze topic. En een nekschot? Haha als de buren dat woord alleen al in hun mond nemen over mijn kat dan kunnen ze lachen met me! Wat wil je dat die mensen doen? Hun kat straf geven omdat hij in je boom klimt?
Ik dacht dat ik alle zeuronderwerpen hier nu wel een keer voor bij had zien komen.... Tjongejonge, het is een boom. Hij staat buiten. Jaag je ook de vogeltjes weg die er met hun scherpe nageltjes in zitten..? Dat je geen kattenpoep in de tuin wilt, oké, dat snap ik, maar nagelkrasjes op een boom? Is het een hoogglans-boom? Ook voor de katten-/dierenhaters: allemaal leuk en aardig en moet je zelf weten, maar kom op zeg, dit moet iedereen toch lachwekkend vinden? What's next, een overkapping van de tuin tegen vogelpoep..? Laserdetectiesysteem tegen overvliegende vlinders? Buiten lopen dieren. Als het de kat die volgens jou binnen hoort te blijven niet is dan zal er wel eens mol, muis, egel, ekster of weet ik veel 'schade' aanrichten. Of het gaat eens flink hagelen, vriezen of er komt een hittegolf. Dat overleeft je tuintje echt wel.