Naar aanleiding van het topic Hoeveel leefgeld heb jij. Ben ik benieuwd hoever zou jij gaan om iemand te helpen. Die voor jouw eigenlijk een totaal vreemde is? Ik wil 2 meiden hier op het forum heeel erg bedanken. Zal geen namen noemen. Maar wel wat ik ga krijgen. Hoop dat jullie dat niet erg vinden. Van de ene krijg ik een prenatal cadeaupasje waar een x bedrag op staat. Ben daar super blij mee omdat mijn kleine man zijn flessen sloopt en nodig nieuwe spenen nodig heeft voor de nacht. Overdag heeft hij er geen. En van de andere lieve schat een soort van vervroegd kerstpakket . Geen idee wat er precies in zit krijg hem als het goed is morgen. Maar wat ik weten is het eten en luiers. Echt heeeeel erg bedankt!!! Wij zijn hier heel erg mee geholpen Meiden heeeeel erg bedankt!!! Dikke kus en virituele knuffel van ons!! Maar nu wil ik weten hoe ver zou jij gaan??
In mijn omgeving zou ik dat zo doen als ik weet dat iemand het moeilijk heeft. Of dat nu een pakket boodschappen is of geld geven/lenen. Maar hier op zw pagina zou ik dat niet zomaar doen. Je weet gewoon te weinig helaas en de situatie kan wel zo geschetst worden dat diegene het erg nodig heeft maar in werkelijkheid kan de situatie heel anders liggen. Helaas ben er waarschijnlijk wat te wantrouwig voor en zou het erg vinden als ik geld zou stoppen in iets waar ik eigenlijk niet achter sta.
mm lastig ik zit zelf in een benauwde situatie maar als ik wat kan missen, dan geef ik meestal een tas eten.. en als ik de kleertjes van mn dochter uitgezocht heb dan geef ik die ook wel weg als het een gezin in met een dochtertje.. ik help ook graag door diensten, oftewel ddagje helpen in het huishouden of op de kinderen passen..
Wanneer kom je ... Nee hoor is een grapje, maar had niet zo lang geleden een topic geopend eigenlijk hulp nodig. Meerdere boden het aan, maar helaas.....
Voor iemand die ik niet ken? Nee daar zou ik niet zo snel iets voor doen. Helaas zie je regelmatig fakers. Voor mijn eigen omgeving sta ik altijd klaar om hulp te bieden.
Hier op het forum zou ik dat niet doen. Maar mensen in mijn omgeving help ik graag als dat nodig is. Of dat nou met geld, boodschappen of een keer oppassen is, geen probleem.
Ik help waar ik helpen kan. Wij zijn zelf ook vaak geholpen met vanalles dus ik weet wat het is. Voor mij voelt het goed om anderen ook te helpen..... Heb het alleen helaas al 2x meegemaakt dat ik iemand hielp van hier met kleding voor kids, en dat het of op marktplaats ineens werd aangeboden per stuk. Of dat ik er nooit wat van heb gehoord meer en later bleek dat diegene het maar verzonnen had....dus hier op zp ben ik heel voorzichtig met helpen....
Dat ben ik helemaal met je eens en om heel eerlijk te zijn..... Snap ik niet waarom die mensen dat doen. Zou zowat willen gaan schelden, maar zal mezelf netjes verwoorden. Waarom doen ze zo iets. Niemand maar dan ook niemand gun je het om in zo'n situatie terecht te komen!! Wij hebben nu voor zaterdag en zondag nog 3 euro om eten van te kopen... Dat woren dus 2 broden. Hebben nog wat eieren en voor 2 boterhammen vleeswaren en verder nog een beetje pindakaas en vruchtenhagel. Mijn naaste omgeving willen wel maar mogen of kunnen ons niet helpen. Ik ben daarom zo onwijs blij met het vervroegde kerstpakket en werkelijkwaar ik zit morgenochtend vroeg op de bank voor het raam en daar kom ik niet vanaf tot de beste man van de bezorgdienst hier een geweldig paket komt brengen!!! In mijn geval... ik zou zelfs bereid zijn om alle paparassen te laten zien hoe wij er voor staan! Ik haat mensen die om dat soort dingen proberen aandacht te vragen
Ik verkoop de kleding ook die ik gekregen heb, maar dan wel in overleg met degene van wie ik het gehad heb. Als die zegt nee hoor hoef ik niet meer terug doe er maar wat leuks mee ja dan probeer ik er wel geld voor te krijgen!
Ik heb het één keer voor iemand van zp gedaan en ik kan je vertellen: Eens, maar nooit weer.. Ik ben er flink ingeluisd.. 'Gelukkig gaat het niet om geld, maar om een doos eten en wat kleertjes.. Maar voor een onbekende doe ik het niet weer (no offense).. Voor bekenden is het anders.. Als mijn vriendin nu zou bellen en om hulp vragen, zou ik zoveel mogelijk proberen te doen..
Ik heb al eens een onbekende vrouw een pak pampers gekocht voor haar kindje. (ze vroeg erom voor ik de winkel binnenging... ze zag me er redelijk arm uit...) Ik heb een dakloze(zonder papieren) een treinticket gekocht om naar Antwerpen te reizen. Ik heb een vriend z'n rekening betaald van 142 euro omdat de deurwaarders dreigden z'n inboedel in beslag te nemen. Ik heb een vriend (zonder werk, zonder geld) 2 maand in huis genomen zonder daar iets voor te vragen. (was al blij dat hij de afwas had gedaan toen ik thuis kwam ) Mijn man en ik wonen in een 1 slaapkamer-mini-appartementje, dus ik kon hem wel geen bed aanbieden. Een matras in het midden van de living Daarna hebben we hem een vliegtuigticket naar Zweden betaald. Daar is hij bij iemand anders gaan logeren haha. Vrienden van over de hele wereld komen bij ons logeren. We hebben al vrienden uit Spanje, Ierland, Zweden, Frankrijk, Duitsland, Turkije... over de vloer gehad die een weekendje komen overnachten. Onze deur staat altijd open! Ik ben gewoon soms té braaf. Denk dat mensen daar ook wel van gaan profiteren soms. maar bon. Ik ga er niet van dood , word er hoogstens een beetje armer van. (maar geld uitlenen aan vrienden wil ik niet meer doen... enkel in uiterste nood.) Babysitten doe ik ook vaak als mensen in nood zitten. (heb veel vakanties, werk in het onderwijs) Oeps, ik lijk een serieuze opschepper hier. Ik kan gewoon heel moeilijk nee zeggen als iemand hulp nodig heeft.
Wij hebben het ook niet breed en ook veel mensen hebben ons geholpen (dat is een fantastisch gevoel!) Ik zou ook altijd proberen te helpen, en als dat niet met geld kan bijv met spullen of diensten. Elkaar helpen is gewoon super mooi!
Ik heb ander half jaar geleden samen met mijn zoontje speelgoed en spullen uit gezocht voor de voedselbank. Ik vond het zo bezonder om dit te doen en die mensen die dit regelden waren zo blij met alle spullen. Dan hadden die kindjes ook een fijne kerst met cadeautjes.
Als ik iets heb wat ik kan missen en ik merk dat iemand anders het nodig heeft of kan gebruiken, dan geef ik het liever weg dan dat ik het in mijn kast laat staan voor 'ooooooit'. Ik vraag meestal wel de verzendkosten terug. En verder is het afhankelijk van het verhaal en waar het om gaat denk ik. Zou het niet zomaar doen in ieder geval, ik denk altijd wel even goed na waar het om gaat.
Dat is ook helemaal niet erg, maar diegene kreeg mijn kleren voor haar kinderen omdat ze het zo hard nodig hadden omdat ze geen geld had voor kleren voor haar kinderen, en een dag later stonden ze allemaal op marktplaats te koop. Ze had ze dus helemaal niet nodig....Dat vind ik dus gewoon te ver gaan, en dan die faker erbij dus nee hier op het forum zal ik niet zo snel meer iemand helpen, weet wel dat hier heel veel lieve meiden zijn die helpen! Want van een paar meiden hier heeft mijn vriendin ook kleding gekregen voor haar 4 kinderen, en wat spulletjes voor haar zelf. En daar ben ik en me vriendin de meiden enorm dankbaar voor!!