Mijn dochter heeft een reclamebord gezien met bovenstaande tekst erop.... En wil morgen dus graag vegetarisch eten. Vind het goed dat ze erover nadenkt en ga hier dus graag in mee, maar nu? Ze wil graag vegetarisch eten met een vleesvervanger erin, zoals de burgers die je op de vleesafdeling kan vinden. Zelf heb ik dit nog nooit gegeten dus nu de vraag, welke is lekker? Hoe combineert ik dit het beste? Wil wel graag een "normale" gezonde maaltijd hebben, en dus niet zoals mijn man zei gewoon lekker wafels bakken ofzo Ben benieuwd naar jullie tips
Dit komt op mij over alsof het niet of nauwelijks mogelijk is om een normale volwaardige maaltijd op tafel te zetten zonder vlees. Zo lastig is het niet. Je vervangt het vlees door een vergelijkbare vleesvervanger. Gehakt door vegetarisch gehakt bijvoorbeeld. Of je neemt ipv een stuk vlees een vegetarische burger, groente schijf of Javaanse schijf.
Gewoon bv groente, rijst/aardappels en een schijf naar keuze. Of pasta met tomatensaus en ipv gehaktballetjes vega-balletjes. Of bv nasi met nep-kip-stukjes. Of met vega-gehakt. Alles kan...
Macaroni met iets dat gehakt vervangt? Dat wilde ik maken in ieder geval.. tips voor iets vervangends zijn welkom.. Ik heb nog geen idee welk product!
Als je ‘makkelijk’ wil beginnen zijn de ‘Valess kaassnitzels erg lekker. De Garden Gourmet Incredible Burger is ook heel erg lekker. Hier thuis proeven ze het verschil ook niet tussen krokante vegetarische kipschnitzels (ook valess) en de echte. Dus alleen je vlees vervangen. Maar dan ook op het broodbeleg letten hè!
Wij eten eigenlijk nooit vleesvervangers. Puur toeval dat we morgen vegetarisch eten, maar wij eten zelfgemaakte tagliatelle met pestoroomsaus, zelfgedroogde tomaatjes en mozzarella, en daarbij een groene salade
Zo bedoelde ik het niet, maar ik snap dat het zo over kan komen... Ik bedoelde meer dat het idee van mijn man, door wafels te gaan bakken, dus niet is wat ze wil. Maar wel echt een maaltijd en niet iets makkelijks zoals mijn man zei Ik heb zelf nog een vleesvervanger klaargemaakt, en zoek eigenlijk maar tips voor welke lekker is. Zit er nog verschil tussen huismerk, als dat er is, of 1 van de bekende merken....
Paksoi stamppot is ook erg lekker! Aardappels koken, 2 rode uien snijden en bakken, 6 eieren koken, paksoi snijden en alles in één pan mikken en stampen Als je de rode ui lekker fruiten net even aanbakt heb je een beetje het spekjes effect en de eieren erdoor als vleesvervangers
Dat is idd een goede ja, moet ze haar snee brood met ham ook thuislaten en ander broodbeleg verzinnen!
Ik heb weleens die met champignons gegeten en er was er ook 1 met brie en kruiden. Beiden erg lekker vond ik. Vraag me verder alleen niet naar de productnaam want dit was een paar keer op een blauwe maandag
Wij eten nooit vlees. In de macaroni doe ik vega geruld (huismerk) gehakt. In de bami bv oosterse wokblokjes. Van garden gourmet bij de Ah is dat. Voor bij de aardappels en groenten eten we regelmatig groentenballetjes. Het is eigenlijk echt uitproberen wat je lekker vindt.
We hadden laatst in ons TGTG pakket vegetarisch geruld gehakt. Was echt lekker! Dus daar zou ik voor gaan, of een kaasschijf is natuurlijk ook altijd lekker.
Als je perse een vlees vervanger wilt: Ik vind de burgers van de vegetarische slager heel goed te doen! of de kaas burgers van de albertheijn maar je hebt verschillende soorten, en vind er maar 1 echt lekker (zit lekker veel kaas in en niet zo’n droge burger). Ook zijn de “kip”burgers vaak best lekker. verder genoeg lekkere recepten zonder vlees denk aan risotto, pasta’s.
Wij eten geen vlees, maar wel eieren. Ik vind dat kinderen dit soort dingen nog nodig hebben, net als melk, yoghurt en kaas. Wij zullen ook niet snel vegen worden.
Een klein beetje meer inleving en vriendelijkheid is ook niet zo lastig. Niet iedereen heeft goed zicht op vegetarisch eten en vlees vervangers. Dus vraagt ze hier tips om een leuk maaltje voor haar gezin te maken!
Ei hebben ze niet nodig hoor. Dit is prima te vervangen. Net als melkproducten. Maar dat is natuurlijk een ander verhaal en erg off topic
Dan zou ik gehakt van het merk Naturli nemen. Deze ligt qua smaak en structuur het dichts bij echte gehakt.